יום רביעי, 7 ביוני 2017

הקומה השלישית- הצגת חובה!

הכל החל באותו הקיץ של המחאה החברתית בשדרות רוטשילד בתל אביב, שם, מתחת לדירתה בקומה השלישית של השופטת בדימוס (יונה אליאן - קשת ) ודמותו של בעלה שנפטר שנה לפני כן (אילן דר).

מדובר בדרמה מרגשת מאוד- עיבוד בימתי חדש לסיפור מתוך רב המכר "שלוש קומות" פרי עטו של אשכול נבו.



חבורת צעירים אידיאליסטים מפגינים מתחת לדירתה של השופטת, לאחר מאבק פנימי עם עצמה ועם דמותו של בעלה ז"ל יורדת מטה , מוחה על המחאה אך אט אט חוברת לחבר'ה הצעירים ומלווה אותם בהתרגשות ובאהבה יתרה ואף הופכת ממש חלק מהם, בתהליך היא מתוודעת לאדם מסתורי שמשנה את חייה ומתמודדת בהמשך עם מפגש מחודש עם בנה שהסתבך באירוע פלילי ונעלם מחייה בעקבות סכסוך עם בעלה.



במהלך ההצגה למדנו על ההתמודדות של זוג השופטים עם בנם (הלא פשוט ) ואף ההתמודדות בין בני הזוג (בעיה לכשעצמה) , עם ההתמודדות שלו כילד שראה בהוריו כהורים שויתרו עליו (דבר שלא מקובל עליו ובהחלט לא פשוט).

במהלך ההצגה בהחלט שמתי עצמי כאם וניסיתי להבין את נקודת מבטם ומנגד כילדה (להורים גרושים) שלעיתים לאורך השנים חשה כי הוריה ויתרו עליה. 



מדובר בדרמה מרגשת מאוד- עיבוד בימתי חדש לסיפור מתוך רב המכר "שלוש קומות" פרי עטו של אשכול נבו- ההצגה טלטלה אותנו הקהל, המשחק יוצא דופן ומהנה בצורה יוצאת מן הכלל, היו אף רגעים בהם הדמעות ניגרו להם בזווית העין.



סוד קיסמה של ההצגה "הקומה השלישית" הוא בשילוב הכה מתואם בין משחקם הנוקב, המקצועי והכה משכנע של יונה אליאן-קשת כשופטת בדימוס, של אילן דר הוותיק כבעלה המנוח החוזר ומופיע בדימיונה ומלווה אותה בכל הקורה לה וממשחקו הכה מהפנט, מלא החום והרגש של יורם טולדנו, שמצליח לשנות כליל את חייה של השופטת; ומחבורת הצעירים הכה תוססים, רעננים במשחקם הטבעי; כשאת כל זה מנווט בימאי הבית של בית לסין, הצעיר והמוכשר ברמות גלעד קמחי, עם שתי הבימאיות הצעירות אלה ניקולייבסקי (הבת-של חגית) ומאיה ניצן(בתו של עמרי). הסטאז' שהן עושות אצלו, כה מבריק, ובולט, במיוחד בשילוב הרגעים הסוריאליסטיים, בהם המנוח נוכח על הבמה, ומייעץ לאלמנתו כיצד לנהוג ברגעי המשבר שצריך להוריד את הכובע למראה היצירה, מה שמוכיח זאת במבחן התוצאה .



ממליצה בחום, לכו, מבטיחה לכם הנאה מרובה.

משתתפים:
יונה אליאן-קשת, אילן דר,יורם טולדנו, אור בן מלך,שלומי טפיארו, יפעת מאור,אנה סנגר, אביב פנקס, ישראל קוג'ינסקי, מעין רחמים, דניאל מייזלר. מחליף: אבי סרוסי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה