יום שבת, 10 ביוני 2017

ושוב בפינתנו - ספרי ילדים

יש לי התמכרות קטנה והיא ספרים, בכל פינה בבית תמצאו אין ספור ספרים- לקטנים, לגדולים- ספרי שירה, ספרי קריאה, רומנים, מה לא? 

הפעם שוב לרגל שבוע הספר אני בוחרת לספר לכם על מספר ספרי ילדים שקיבלתי לאחרונה - כולם נפלאים ומומלצים בחום.



במחשבה שניה/ ילנה לינקובסקי

ספר שיש בו כלי חינוכי להעברת מסרים הוא הספר האהוב עלי, כך גם הספר הזה.
בספר מתוארים מצבים שגרתיים שונים שכל ילד נקלע אליהם מידי יום, בסופו של כל מקרה מוסר ההשכל אשר מבהיר מה מרוויחים מההתנהגות החיובית ומה מפסידים מההתנהגות השלילית- כי בדרכים נעימות קל יותר להשפיע על נפשות רכות.

את הספר קראתי לבני בן החמש אשר הנהן בראשו לאורך הסיפור וממש אהב אותו, אף ביקש לקחתו לגן על מנת ששאר ילדי הגן ילמדו גם הם איך כדאי להתנהג.

נעם ואילן, גיבורי הסיפור, הם חברים טובים, אך שונים מאוד באופיים. אילן הוא ילד חברותי, אקטיבי ומהיר, בעוד שחברו נעם רציני, בוגר ומאוד פקחי. השניים תוך כדי בילוי משותף נקלעים לכל מיני מצבים, שדורשים מהם מאמץ נפשי נוסף, כדי לעבור אום בלי לפגוע ולהיפגע- ויכוחים שחצנות, תחרות, לכלוך ואשפה, כוחנות, גאווה ושמירת כעסים, הפרעות, חוצפה, עצלות ואדישות. 
כל סיפור נגמר בזה שהשניים מבינים כי כדאי להם לגלות סבלנות, אדישות, אדיבות וותרנות, לפתח שקדנות במקום עצלות, להציע עזרה ושותפות, לפתח פתיחות וצניעות וגם להעריך חברות- כי רק כך נהנים יותר ומרוויחים יותר.



המשפחה שלי/אוריקה גולן

לא אחת יוצא לי לשבת עם ילדי ולשוחח עימם על משפחתנו, על החשיבות של תמיכה ואהבה בין כולנו ולכן הספר הזה חיש מהר דיבר לליבנו.

הספר הינו אסופת שירים לגיל הרך שעוסק בעולם של הילדים- רגשות, מחשבות ומטלות היומיום.

השירים עוסקים בנושאים הקרובים לליבם של ילדים צעירים והוריהם, השירים קליטים ומעוררים בלב הקוראים הצעירים תחושת הזדהמות ואף יכולים לשמש כמצע לפתיחה בנושא על נושאים מעיקים, לדוגמא: חוסר תשומת לב, חוסר פנאי, אהבה לאבא ואמא, קנאה באח קטן, מעבר בלילה על אירועי היום, סמכויות, סובלנות, שלום, התרגשות ובלבול , מחשבות על הורים גרושים, שיתוף חוויות ממסיבות ומתנות יום הולדת ועוד.



רועי והדולפינים/ ערן פרחיה

הספר רועי והדולפינים הינו סיפור על מפגש בין פלאי הטבע והיקום, לילדים קטנים עם חלומות גדולים.

הסיפור מתאר את רועי ואביו שאוהבים לטייל ולבלות בקיץ בחוף הים. באחת הפעמים כשהם מטיילים בשעות הערב הם רואים את השמש השוקעת. רועי הקטן מביא את דאגתו בפניו אביו ומעלה רעיונות להצלתה של השמש, כמו , שאיבת המים מהים, או לצאת בסירה ללב ים לדבר עם הדולפינים שיעזרו להחזיר את השמש.

אביו מסביר לו כי הרעיונות אינם יישמים בשל הדאגה לאיכות הסביבה ומציע לו פתרון חלופי והוא לדבר עם הדולפינים בחלומותיו ולבקש מהם שידאגו לחזרתה של השמש ואכן כך קורה, כשרועי מתעורר משנתו הוא רואה " בשמים השמש זרחה מרוצה בין ענני כבשים לענני נוצה".

הסיפור ואיוריו המקסימים פונים אל קהל הילדים הסקרנים ושאלותיהם האינסופיות הקשורות להתמודדות עם החושך והקושי לשחרר את החוויות שמתרחשות ביום בחשש שהכל יעלם ולא יחזור למחרת.



מושית החפושית הסקרנית/ נחמה אורון

מושית החיפושית, פרת משה רבנו חביבה, יצאה לטיול ואיבדה את דרכה. בחריזה מקסימה וכובשת בהומור נקרא כיצד מצאה את הדרך חזרה אל משפחתה בעזרת חברים ותושייה רבה.

גיבורת הסיפור היא חיפושית קטנה בשם מושית שיצאה לטייל, בדרך ניגלים לה מראות מרהיבים של צמחים, בעלי חיים וגם ילדים וכשהיא מתעייפת ורוצה לחזור לביתה היא מגלה שאינה יודעת את הדרך חזרה.

מושית מבקשת עזרה מהחברים, חלקם כמו הדרור והקיפוד מנסים לעזור אך בכל זאת היא עדיין לא מצליחה לנתב את דרכה חזרה בשלום ובבטחה ואז היא נזכרת בעצה של אביה- "מאבא למדתי שאם עולים לגובה רב רואים נוף הרבה יותר רחב" וכך ממבט מלמעלה היא פותרת לעצמה את הבעיה ומוצאת בקלות את הדרך לביתה.

זהו סיפור על חברות, אהבה ואמונה של חיפושית אחת קטנה בכוחה הפנימי שיוביל אותה חזרה לביתה.



ילד וחתולה/ רינת ארז

מי שמגדל בעלי חיים מבין ומי שלא מוזמן להתחיל! ילד וחתולה הוא ספר על הרחבת המשפחה והלב.

הכל התחיל כשתינוק קטן הגיע למשפחה , ליבם של ההורים התמלא בשמחה והם ניגשים לסידור הבית לקליטת התינוק החדש, רגע לפני שהתינוק נכנס הביתה אב המשפחה מרגיש גירוד במכנס ולהפתעתו הוא מגלה גור חתולים קטן שמסתכל עליו כאילו ומבקש "קח אותי" האב מחליט להכניס את הגור לבית, לגדל אותו יחד עם התינוק.

"ובדיוק כפי שאבא תכנן בהתחלה, גדלו להם ביחד, ילד וחתולה, כשהוא משחק או ישן בשלווה היא אותו לכל מקום מלווה". ביחד הם דברים חדשים מנסים, ביחד מהבית יוצאים ובחזרה נכנסים וצומחת ביניהם חברות טובה.

מי שיקרא את הסיפור יגלה פה מסר חשוב וברור על אמוץ בעלי חיים לא כדאי לוותר- הם הופכים את כולנו לאנשים שמחים יותר.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה