יום שבת, 2 בדצמבר 2017

מאפה ליאון - איכות וטעמים נוסטלגיים


מי שמכיר אותי יודע שדבר אחד יכול לשבור אותי וזה "בורקס" אבל עם חלוף השנים החכמתי והבנתי כי בורקס מבצק עלים עתיר שומנים זה כבר לא אני, אני מחפשת איכות, טעמים נפלאים, מאפים שנעשים עם המון אהבה.

בשבועות האחרונים תזונתי נטולת גלוטן אולם כאשר הוזמנתי להגיע ולדגום את מאפיו המופלאים של מאפה ליאון ידעתי שלמספר שעות אניח את גמילתי מגלוטן בצד , אגיע, אטעם, אתענג והמשיך הלאה ואכן כך היה הדבר, בערבו של יום רביעי יצאנו עם מספר חברים למאפייה קטנה ומיוחדת השוכנת כבר למעלה משלושים שנה ברחוב קטן ביפו , כאן יוצרים ומייצרים כבר דור שלישי מאפים ממתכונים בלקניים שעברו מסבתא ג'ולי לאב ליאון וכיום נשמרים על ידי הבנים אבי ואלי.

הכל התחיל אי שם בשלהי שנת 1948- סבתא ג'ולי ומשפחתה עלו ארצה מבולגריה, על מנת להתפרנס בכבוד סבתא החלה לעסוק במלאכת היד של בצק הפילו הבולגרי, היא הייתה הראשונה והיחידה שעשתה זאת באותה התקופה, בכל בוקר סבתא ג'ולי הפכה את מיטות הבית ועליהן מתחה את הבצק המופלא.
תושבי האיזור שטעמו יצרו הד רב וביקוש אשר גרם לתושבים מכל רחבי הארץ לעלות ליפו ולרכוש את הבצק המסורתי. על מנת לזרז את התהליך סבתא ג'ולי הניחה פתיליות מתחת לשולחנות מעץ מיוחדים שבנתה וגייסה את ילדה ליאון שתפקד כיד ימינה.
כשסיים את לימודיו החליט הבן ליאון להרחיב את המורשת ופתח חנות ביפו, בה הוא פיתח שינויים טכנולוגיים.



בשנות ה-80 בנו של ליאון- אבי הצטרף לעסק המשפחתי ובעקבותיו הגיע גם אלי הבן השני ויחדיו פיתחו מוצרים איכותיים, ביתיים ומגוונים אשר טעמים הגיע לכל קצוות הארץ.

אחד היתרונות הבולטים בבצק הפילו של ליאון הינו שהבצק אינו מכיל מרגרינה ושומן טראנס, כאן משתמשים בשמן קנולה ועל כן המאפים מהווים פתרון מושלם לאלו השומרים על אורח חיים בריא ותזונה נכונה.



אז כאמור כפי שסיפרתי מעלה הוזמנו לערב של פינוקים בלקניים איכותיים ונפלאים, כל מאפה היה טעים מקודמו, דגמנו מאפים מלוחים, מתוקים, קינוחים ועוד.

התחלנו את הערב עם מבחר מאפים שכללו מילויים נהדרים: במגוון רחב של מילויים: גבינה בולגרית, גבינה ותרד, גבינה ופרסה (כרישה), גבינה ופלפל גמבה קלוי, גבינה וחצילים קלויים, גבינה וזיתים, תפוח אדמה, פטריות טריות ובצל, בטטה, תרד, חצילים, טונה.

עוד דגמנו מאפי פילו מלוחים ומתוקים, בניצה- פשטידת פילו במגוון תוספות.








כוסית ערק או ויסקי , החבר'ה התאוששו והמשכנו לקינוחים מדהימים ומיוחדים: בקלוואות תוצרת בית, עוגות שמרים (קוזונק), עוגת סולת ביתית שלא מביישת שום עקרת בית ועוד ועוד פינוקים:



בין מגוון המוצרים הרחב נמצא עוגות וקינוחים ביתיים:



עוגיות ביתיות במבחר טעמים רחב:


עוגות ללא סוכר, לחמים ולחמניות ועוד מבחר רחב של הפתעות קולינריות מפנקות וטעימות במיוחד:


יש גם ארוחות עיסקיות משתלמות במיוחד:



אני התאהבתי ותוהה ביני לבין עצמי איך הכרתי אותם רק עכשיו? לי אין כלל ספק כי נחזור לכאן עוד רבות, הן לאכול במקום והן לקחת הבייתה כי מאפה איכותי זה מאפה ליאון.

אז אם גם אתם אניני טעם ומביני עניין ממליצה בחום ללכת לבקר- מאפה ליאון, עולי ציון 17, 03-6833123.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה