יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

מוכנים לחנוכה? חגיגת ספרים כדמי חנוכה

מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת להעניק מתנות חג עם משמעות- הן לילדי והן לסובבים אותנו, על כן מידי שנה משקיעה מחשבה רבה בכל מתנה ומתנה, אחת המתנות האהובות עלי ביותר הינה ספרי קריאה אשר מעניקים זמן איכות לילדים ולהורים, אז אם גם אתם מחפשים מתנות עם משמעות הפוסט הזה הוא בדיוק עבורכם, כאן ריכזתי מספר המלצות לספרים מדהימים, חדשים על המדף , בעלי משמעות וערכים- במילה אחת- "מומלצים"!!





















"נשיקות הקסם של אימא" מאת ד"ר דינה כץ-שוסטר



"שלום לכם ילדים. קוראים לי גיא ואני רוצה לספר לכם על קסם שגיליתי. בהתחלה לא האמנתי שהקסם אפשרי, אבל בדקתי שוב ושוב, וזה עובד" (מתוך הספר).

עם יד על הלב! כמה פעמים הרגשתן שהנשיקות שלכן האמהות מהוות כנשיקות קסם עבור ילדינו? אצלי בהחלט הן מככבות בעיקר אצל הקטנים ועל כן לא הייתה מאושרת ממני לראות את הספר הנ"ל.

הספר בעל משמעות רבה ונועד בעצם להעצים לילדנו ואולי אף למבוגרים שבחבורה וללמד אותם להשתמש בכוח הדמיון ובכוחה של האהבה על מנת לרפא מכאבים, מדאגות וממחשבות רעות.

אם רק נאמין, כולנו יכולים להיות קוסמים. הספר נולד מתוך הבנה עמוקה שיש בכוחה של ההורות להעצים כל ילד ולהקנות לו כישורים ויכולות שיסייעו לו לאורך חייו.

ד"ר כץ-שוסטר נותנת לילדים בספר הנוכחי את מתנת הדמיון המודרך בדרך שמתחברת באופן טבעי לדוגמה שילדים מכירים מחיי היום יום שלהם, נשיקה של אימא. המחברת מעודדת את הילדים לנסות להפעיל את הדמיון שלהם כדי לרפא מכאובים. בעזרת 'הנשיקה של אמא' המוכרת היא נותנת להם כלי שיוכל לסייע להם גם בתחומים שונים ובהזדמנויות נוספות. הטקסט מוגש לילדים בקולו של הילד גיא, מדבר בגובה העיניים וחולק חוויות שילדים יכולים להזדהות איתן במהירות וכך, לאמץ לחייהם את מה שהספר רוצה ללמד אותם.

גיא גיבור העלילה הוא ילד שובב מאוד שנופל ונחבל. פעם הוא היה בוכה, אבל היום כבר לא. הוא מפעיל את הקסם ומתגבר. בתיאור אמיתי וכובש מספר גיא לקוראיו על הקסם שגילה ואיך כולנו יכולים להשתמש בו. זהו קסם שיכול לרפא כאב של מכה ואולי אפילו כאב שבלב. 


"סיפור בקיצור על מותר ואסור" מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר 



אני חושבת שלא קיים בית בעולם שאין בו חוקים, כולם יודעים מה מותר ומה אסור, איפה הקווים האדומים אולם למרות כך אין לי כלל ספק כי לעיתים הילדים מנסים לשבור את הכללים ולבדוק גם אותנו ההורים מה באמת מותר ומה אסור, על מה נוותר והיכן נתכופף- זה בדיוק הספר הנכון!

"מה?! בלי שום חוקים או כללים מחייבים?" השתוממה נטע. "בלי 'לא' או 'אסור' חד וברור?". "לא ולא", צחקה קטיה. "אין אצלנו איסורים או הוראות או אפילו הרהורים בענין. והמילים 'אסור' ו'לא' אינן קיימות אצלנו בלקסיקון. אם כבר, אצלנו אומרים הרבה 'כן' ו'מותר' וכל השאר". (מתוך הספר) 


'סיפור קצר על מותר ואסור' מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר בהוצאת הספרים "אוריון" בוחן את גבולות הציות אצל ילדים דרך משל מעולם החי. במרכזו של הספר ניצבת דמותה של נטע, נמלה-פועלת צייתנית וחולמנית שיוצאת כל בוקר לעבודתה הקשה. מפגש מקרי עם קיפודה חייכנית מלמד אותה שאפשר גם אחרת - שהחיים מלאים שאלות ועניין ובעיקר שמותר לפעמים להגיד "לא", בנימוס כמובן. 

דרך סיפורה של נטע פוגש הקורא הצעיר סוגיה משמעותית מחיי היום יום והזדמנות לשיחה ולהתלבטות בשאלה: האם מותר לעיתים לחרוג מהכללים ולומר "לא" – להורים, למורים, לחברים ולמבוגרים שלפעמים בעצמם לא מעיזים, אם כן, כיצד ואיך? 

את הספר מלווים איורים מרהיבים בצבעים העזים של איגור קוביאר, בוגר בית הספר לעיצוב ויצ"ו בחיפה. האיורים עתירי ההבעה משקפים את התהליך שעוברת נטע הנמלה שהופכת מפועלת צייתנית לנמלה בעלת יכולת בחירה שמעיזה לפעול על פי רצונה. איורים אלה ממחישים בצורה נפלאה את מסריה של המחברת. 

הספר מיועד לגילאי 12-9.


"חנות לסבלנות" מאת זהבה שרגל 



סבלנות, סבלנות- לא קונים בשום חנות!! כמה המשפט הזה מוכר וידוע ואף מככב רבות אצלינו בבית- חנות לסבלנות? הלוואי והייתה אחת שכזו, אין לי כלל ספק כי הלקוחות העיקריים שלהם היו אנו ההורים אשר רוצים להעניק לילדנו סבלנות!

ספר הילדים החדש "חנות לסבלנות" מאת זהבה שרגל בהוצאת סטימצקי לוקח את הילדים למסע חיפוש אחר חנות בה אפשר לרכוש סבלנות. המסע שהם עוברים לחנות כולל מסע פנימי המשתקף בדרך אותה הם עושים אל המקום בו שוכנת החנות. מחיי היום יום העירוניים העמוסים בגירויים בלתי פוסקים לנוף בראשיתי בו שוררת הרמוניה בין מרקם החיים האנושי לטבע וקצב החיים בו אחר. 

הגרון של יאיר מציק וכואב וסבא ממהר לקחת אותו לקופת הבריאות במרכז עירם ראשון לציון. רופאת הילדים ד"ר מאיה יקיר, אשר אין איש בעיר שאותה אינו מכיר, ממהרת לרשום ליאיר הצעיר מרשם לאנטיביוטיקה, אך מוסיפה לו מרשם נוסף ומאוד מיוחד שניתן לרכוש רק בחנות אחת. 

על פתק קטן בצבע תכלת מופיע מרשם לסבלנות. יאיר תוהה באיזה בית מרקחת היא נמכרת והרופאה ממהרת לצרף למרשם מפה והסברים שיובילו אותו ואת בני המשפחה למקום בו ניתן לרכשה - ב"חנות לסבלנות". יאיר ממהר עם סבו ושאר בני המשפחה לחנות המיוחדת שאת שמה עד היום לא שמע. לפני כן הם עוצרים בבית המרקחת לקנות את האנטיביוטיקה וממשיכים לכיוון החנות המסתורית. הם מגלים שהיא רחוקה מאוד מן הקניונים. 

הדרך מובילה אותם אל נוף קדומים ראשוני בעל אוויר נקי וצלול. בקצה שרשרת חנויות הם רואים שלט: "חנות לסבלנות". מול החנות שפע חניה ועל דלתה על שלט קטן ודהוי תלויים המבצעים שהיא מציעה. הם מבחינים באנשים השונים המשחרים לפתחה לרכוש לעצמם מעט סבלנות: מר שיחור המשורר והסופר המהולל עמנואל מנהלל. כמותם כל מי שנכנס לחנות זוכה ליחס אוהד ממנהל החנות מר גנוט אשר זכה בתואר 'אלוף העולם בסבלנות'. 

והסבלנות? היא מגיעה בשלל סוגים, צורות וצבעים. יש בסירופ, באבקה או בכדורים. מצופה בשוקולד, בניחוח תפוזים. בקופסאות, בצנצנות... ממלאת את המדפים. המוכרים האדיבים מתנהלים ברגיעה ובנחת וסביבם שלל אביזרים שיהיו להם לעזר גם במקרה שתהיה הפסקת חשמל והמכשירים המודרניים יפסיקו לעבוד: מאזני משקולות וטלפון חוגה. כולם מוזמנים לחנות של מר גנוט כל השנה כדי לחדש את מלאי הסבלנות. 

בסוף הספר מצורפים בצבעים נפלאים תפזורת, מבוך, ציטוטים ואיורים של הדמויות שהילדים יוכלו להשתעשע בהם ולהוסיף הנאה לחוויית הקריאה בו. בעמוד האחרון מופיע יומן סבלנות שנותן לילדים אפשרות לתעד את פיתוח מידת הסבלנות שלהם.


ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון 



טרנד "חדי הקרן" תפס תאוצה רחבה בשנה האחרונה, אין מוצר שלא נמצא בתיוג הנ"ל, בנות העשרה שלי מאוהבות בהן ולא אחת רוכשות עוד ועוד פריט לאוסף.

בימים אלה מושק הספר השני ב"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים"  אשר מהווה סדרה חדשה ומקסימה עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "טירת העננים" הוא הספר השני בסדרה. 

זואי מגיעה לביקור נוסף בממלכת חדי-הקרן הקסומה, שם היא מוזמנת על ידי חברתה אסטרה להשתתף בפסטיבל אמצע הקיץ הנחגג באי מדי שנה. אבל העננים בשמים נעלמים לפתע, מזג האוויר הולך ומתחמם מדי רגע, וכל הפרחים מתחילים להתייבש. האם זוהי שוב מזימה של שאדו, הפוני המרושע, המתכנן להשתלט על האי? האם הוא שגנב את העננים? וכיצד יצליחו זואי ואסטרה לעצור את מסע ההרס שלו? 



מחודש על המדף: "הנשמה הקטנה והשמש" מאת ניל דונאלד וולש 



...."מוטב שתהיי אור לחשכה, ולא תכעסי על קיומה. אז תדעי מי את באמת וכל האחרים ידעו גם הם. תני לאורך לזרוח והפיצי אור יקרות זוהר, כך שהכול ידעו כמה מיוחדת את!". 
"אתה מתכוון, שזה בסדר לתת לאחרים לראות כמה אני מיוחדת?", שאלה הנשמה הקטנה. 
"בטח!" הצטחק אלוהים. "זה בסדר גמור! אבל זכרי, ש'מיוחד' אין פרושו 'טוב יותר'. כולם מיוחדים, כל אחד בדרכו הוא! ובכל זאת, רבים שכחו זאת. הם יבינו שמותר להם להיות מיוחדים רק כאשר את תביני שמותר לך להיות מיוחדת". 
"וואו", אמרה הנשמה הקטנה כשהיא מרקדת ומפזזת וצוחקת בחדווה. "מותר לי להיות מיוחדת כמה שארצה!". 
"כן, ואת יכולה להתחיל כבר עכשיו", אמר אלוהים שרקד ופיזז וצחק יחד עם הנשמה הקטנה. "איזה חלק של מיוחד את רוצה להיות?"... (מתוך הספר "הנשמה הקטנה והשמש"). 

אמש חזרנו עם הילדים מהצגה, בסיום ההצגה הם קיבלו בלון הליום, כאשר הגענו הביתה ערכנו טקס קטן לרגל חג החנוכה שיחול בדיוק היום, המלצתי לכל אחד מהילדים לבקש משאלה בלב ולהפריח את הבלונים השמימה (לאלוהים), הסברתי להם שאם נתאמץ ונבקש את המשאלה האמיתית אולי שמא תתגשם.

ואז כאשר נכנסנו לטקס השינה בחרתי להקריא להם בדיוק אתה ספר הנ"ל כאילו ובדיוק מושלם- הספר "הנשמה הקטנה והשמש" מאת ניל דונאלד וולש בהוצאת הספרים "נשימה" הוא משל לכל גיל. משל שעובד מתוך רב-המכר 'שיחות עם אלוהים", תורגם לאחת-עשרה שפות ויצא לאור בעברית במהדורה מחודשת ובפורמט חדש. המשל עוסק בסליחה מנקודת המבט של הנשמה. המסרים שלו עשויים לתת לילדים וגם למבוגרים כוח, סיבה ומשמעות להתמודד עם סבל ודברים לא נעימים שקורים בחיים. 

הספר מציג את סיפורה של נשמה קטנה. פעם בשום זמן מן הזמנים הייתה נשמה קטנה שידעה שהיא אור - אור שהוא חלק ממיליוני האורות שיוצרים יחדיו את היקום כולו. הנשמה הקטנה רצתה לחוות את עצמה כאור ואלוהים אמר שאם היא רוצה להכיר את האור יהיה עליה להכיר גם את החשכה. איך נוכל לדעת מה זה למעלה בלי למטה, חם בלי קר, מהר בלי לאט?. הנשמה הקטנה הבינה שכדי לדעת ולהכיר מי היא באמת יהיה עליה להכיר את ההפך הגמור. "זוהי מתנה גדולה", אמר אלוהים "כי בלעדיה לא היית יכולה לדעת על שום דבר איך הוא בכלל". כך יצאה הנשמה הקטנה להרפתקה. ההרפתקה הזאת דומה מאד להרפתקה שכולנו שותפים לה על פני כוכב-הלכת הזה הקרוי בפינו ארץ.

הספר מציג בפנינו אמת עמוקה לפיה לא קיים טוב מוחלט או רע מוחלט ומתחת לפני כל מה שאנו קוראים לו "טוב" וכל מה שאנו קוראים לו "רע" יש אהבה. במילים פשוטות הספר מעודד אותנו לזכור מי אנחנו ומנין באנו ונותן הסבר על תכליתו ומהותו של "עולם הניגודים" לתוכו אנו נולדים. גם לדברים שקורים ונראים לכאורה "רעים" יש סיבה ותפקיד... אנחנו כאן כדי לחוות ולגלות מי אנחנו ומה מיוחד בנו - מתוך סקרנות ושמחה ולחיות את חוויית החיים על כל מה שהיא מזמנת במלואה. בכל רגע נתונה בידנו הבחירה לגשת לחיים מתוך פחד או מתוך אהבה.


ספר חדש לכל המשפחה: פו – הדב הכי טוב בעולם 




יש ספר אחד - יחיד ומיוחד- אשר אין אחד מאיתנו שלא גדל עליו, הן ההורים, הן הסבים והן הילדודס.

בימים אלו יוצא לאור לרגל חגיגות 90 שנה לפו הדב הספר "פו – הדב הכי טוב בעולם" מאת פול ברייט, בריאן סיבלי, ג'ין ויליס וקייט סונדרס, בהוצאת דני ספרים. זהו ספר חדש שנכתב במיוחד לכבודו של הדב המוכר והאהוב ביותר בעולם. 

בספר ארבעה סיפורים שנכתבו על ידי ארבעה סופרי ילדים מצוינים בהשראת סיפוריו האלמותיים של א"א מילן, ובליווי איורים מקסימים על פי איוריו של ארנסט שפארד, המאייר המקורי של פו הדב. 

הצטרפו אל פו הדב, אל כריסטופר רובין ואל שאר החברים בהרפתקאות חדשות ביער 100 העצים, כאשר כל סיפור מתרחש בעונה אחרת בשנה. בסיפור הסתיו מתכוננים פו וחזרזיר לקראת פגישה עם דרקון נושף-אש; בסיפור החורף אנחנו פוגשים חבר חדש – פינגווין; בסיפור האביב חושד איה שחמור אחר חושק בדרדרים שלו; ובסיפור הקיץ יוצאים החברים למסע אל מקוררות הנילוס ואל הגלידה הממתינה להם שם (או אולי לא..?). 

הספר כולל אחרית דבר מאת המחברים, דבר המתרגמת עטרה אופק וכמה מילים על א"א מילן וא"ה שפארד.


ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי": בעלי חיים 




"בעלי חיים" מאת אליס ג'יימס, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר נוסף בסדרת "הספר הראשון שלי". זהו הספר המושלם עבור ילדים הרוצים לדעת הכול על בעלי חיים. הוא מלא בתמונות מקסימות ובהמון עובדות מרתקות, הכתובות בצורה פשוטה וברורה עבור הקוראים הצעירים והסקרנים. 

הילדים ילמדו על נושאים רבים הקשורים בבעלי חיים: על מיני החיות, על מעגל החיים, על מקומות המחייה שלהם, על המזון שהם אוכלים, על כנפיים ונוצות, על כלי הנשק הקטלניים שבהם הם משתמשים. במהלך הספר נבקר בעולם תת ימי ונכיר חרקים ויצורים קטנים אחרים. נלמד על בעלי חיים באזורי מחייה של חום וקור וכיצד בעלי החיים מסווים את עצמם. נלמד על תקשורת חייתית, על החיים בחושך, על מסעות הנדודים ועל אזורי המחייה בעולם. לסיום נלמד עובדות על בעלי חיים שוברי שיאים. 

סדרת "הספר הראשון שלי" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב. הסדרה מתאימה לילדים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה.



ספר "ראשית מידע": "הרי געש" 




אחד הדברים שאנחנו מאוד אוהבים לעשות יחד זה לחקור כל מיני דברים, אם זה לעשות מחקרים בספרים, אם זה לערוך מחקרים וניסויים בבית ואם זה לקרוא בספרים, על כן סדרת הספרים "ראשית מידע" היא האהובה עלינו והפעם "הר געש".

"הרי געש" מאת סטפני טרנבול, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים. 

איך נוצר הר געש? מהי לבה? האם אפשר לחזות התפרצות געשית? בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה, ותלמדו דברים נוספים על הרי הגעש שעל האדמה ומתחת למים, עננים קטלניים, גייזרים, מהו וזוב?, מים חמים ונהרות אדומים, כיצד יודעם האם הר הגעש מת או חי, ותלמדו גם מילים שכדאי לדעת. 

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.



"יום הולדת לבייבי" ו"חוגגים עם בייבי" 




"יום הולדת לבייבי" ו"חוגגים עם בייבי", בהוצאת דני ספרים, הם שני ספרוני פאזל מקסימים לפעוטות בפורמט קרטון קשיח, בכיכובם של הדמויות המובילות של ערוץ בייבי. 


ייחודם של הספרים הוא בכך שבכל כפולה שלהם יש חלק גדול של פאזל, ולאחר שמסיימים לקרוא את הספר, אפשר להרכיב מכל החלקים פאזל מקסים. 


בספר "יום הולדת לבייבי" חיות מגן החיות נוסעות לחגוג לבייבי הפרפר יום הולדת. אתם מוזמנים להצטרף אליהן ולהרכיב והרכיבו את כל חלקי הפאזל ליצירת רכבת נחמדה. 



בספר "חוגגים עם בייבי" חיות החווה נוסעות לבקר את בייבי הפרפר בפרח החדש שלו. הצטרפו אליהן והרכיבו את כל חלקי הפאזל ליצירת שיירה נחמדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה