יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

קפיצה קטנה להודו עם קפטן קארי

לא, לא, אני לא נסעתי להודו, מניחה שמי שקרא את השורה הראשונה בוודאי לא הבין איך אני , כן, אני! נוסעת להודו! אז להודו לא נסעתי אבל למתחם שרונה בתל אביב למסעדת קפטן קארי קפצתי אמש עם הזוגי וזאטוט הבית בן החמש- חזרנו מלאי חוויות וטעמים נפלאים- אם להודות באמת הופתעתי בענק.



עוד לפני שאספר לכם על מה שטעמנו אספר כי בעצם קפטן קארי זהו בית לאוכל רחוב הודי מסורתי - הדוכן המעוצב במגוון צבעים ובשפע תמונות מהודו מגיש מאכלים מכל רחבי הודו - מציע אוכל טבעוני, צמחוני, דגים, עוף, בקר ושרימפס (חלק מן המנות אף נטולות גלוטן), מעבר למנות העיקריות הסובבות כולן כאחת על אורז ההל הירוק ודאל סמיך מעדשים כתומות נמצע מנות נהדרות כמו כנפי עוף, כדורי עוף,סלט מלפפונים, צ'יקן קופטה , לאסי מפירות טריים ועוד.




האוכל טרי ועשוי מידי יום בהקפדה רבה, השירות אדיב, חייכני , סובלני וצוות המקום מכיר כל מנה על בורייה (שאפו ענק), בסמוך למסעדה נמצא מבחר שולחנות ופינות ישיבה שם נוכל להתענג על המנות הנפלאות, המחירים נוחים מאוד והמנות גדולות וגדושות.



אגב, יש מנות עיסקיות נפלאות במחירים נוחים מאוד ודילים שווים במיוחד:



התחלנו עם מבחר מנות פתיחה נפלאות:

קפטן פרש- סלט גזר עם כוסברה ותבלינים הודים - סלט חרפרף במתינות מעודנת, טעים מאוד, טרי, משתלב מצוין עם התבשילים ההודים:



כנפיים ברוטב יוגורט, מנגו, בוטנים וכוסברה- מנה מצוינת, הכנפיים נשארו עסיסיים מאוד הרוטב השתלב נפלא והקפיץ את המנה פלאים:



צ'יקן קופטה- 3 קציצות של עוף טחון עם כוסברה מטוגנות בטמפורה, מוגש ברוטב בוטנים מתקתק פיקנטי והיביסקוס מסוכר- קציצות מדהימות בעל קראנציות חלומית- חגיגה לחיך:




כרובית קדושה- כרובית חריפה ברוטב כפיר ליים ושבבי קוקוס- אני נמנית על אלו שאוהבים כרובית בכל דרך וצורה אפשריים על כן המנה הזו הייתה מוצלחת במיוחד- הגיע ראש כרובית מאודה עם רוטב חלומי קטיפתי- מנה גדולה, עשירה וטעימה מאוד:



למנות עיקריות דגמנו:

מאשרום פלאק- שלושה סוגי פיטריות ברוטב של חלב קוקוס קארי ירוק ותרד על אורז ומעל כל זה הוגש בכבוד רב שמנת, סמבל, פצפוצי אורז- מנה מדהימה, מעניינת מאוד:



ביראני טלה ועוף- חתיכות של טלה ועוף בתוך אורז עם שקדים וירקות (גזר ותפוחי אדמה) , דאל עדשים כתומות, כוסברה, שמנת ורוטב פלפלים- גם מנה זו כקודמתה מצוינת, אהבנו מאוד את שילוב הטעמים הנפלא:



בקר ראג'ה מון- עדשים שחורות, בשר טחון ופלפלים חריפים על אורז, מעל הכל הוגש כוסברה, שמנת ורוטב פלפלים- הזוגי חובב העדשים התחבר למנה זו במיוחד.


ולדעתי השוס האמיתי באבאבאן עוף טנדורי- לחמנית בריוש עם סלט קולסלואו: קינואה, כרוב לבן, שמנת חמוצה, קארי ומיונז - בתוך הלחמניה עוף ברוטב חלב קוקוס, יוגורט וקארי אדום- מעל כוסברה, שמנת סמבל ופצפוצים- מנה שבכל ביס נשמעו קריאות הנאה, כל ביס הוא חגיגת טעמים אמיתית בפה- לצערי הייתי מלאה מידי ולכן לא יכולתי לסיים את המנה הנפלאה הזו אבל זו אחת המנות הנפלאות שדגמתי בחיי- ממליצה בחום רב!




אז אם ביקרתם בהודו ובא לכם לשחזר את הטעמים או סתם אתם נמנים על אלו שאוהבים אוכל הודו- קפטן קארי זה בדיוק המקום עבורכם, ממליצה בחום!!!



קפטן קארי שרונה מרקט תל אביב: 
כל יום 12:00-22:00 שישי 11:00-16:00 

קפטן קארי דיזינגוף 149, תל אביב:
כל השבוע 12:00-00:00



מיהו קפטן קארי?

לפני מאה שנה נולד חאן קאפור, בן לסוחר תבלינים מניו דלהי. עוד כשהיה תינוק, הבחינו הוריו בתינוק הסקרן שצחק מריחות הציפורן שמילאו את בית המסחר. הוא טיפס על שקי הזעפרן מפרס ובכה כאשר התרוקנו המחסנים עם שיירות הסוחרים שיצאו לנמלים. כשגדל החליט לחקור כל תבלין ברחבי המדינה הצבעונית ורשם כל מאכל שסיקרן אותו בחוברת קטנה בכתב יד מוקפד. שמו של חאן יצא אל המרחקים וסוחרי התבלינים בחרו לכנות אותו ״קפטן קארי – מלך התבלינים הבלתי מעורער". בספרו האחרון כתב הקפטן: "קארי הוא שפה רבת משפטי חוכמה, התבלינים הם האותיות הקדושות… כבדו אותם״




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה