יום שבת, 27 באפריל 2019

פנינה יפואית קסומה - מסעדת רעמסס


ממש רגע לפני שהחל חג הפסח יצאנו אני והזוגי לדייט רומנטי, קסום ומיוחד בסמטאות יפו, יש משהו מיוחד באותן הסמטאות, איזה קסם השמור רק להן.

בר מסעדת רעמסס ממוקם על צומת סמטאות בין יפו לשוק הפשפשים, זהו למעשה מתחם בעל שלושה מבנים - כל מבנה מעוטר בציורי קיר מרהיבים על ידי קבוצת גרפיטי ברוקן פינגז ומכיל מטבח פתוח שממנו יוצאות המנות המדהימות והמיוחדות,בר מזנון, שמעוצב בסגנון מוקפד ומוציא מנות קרות ובר קוקטיילים שמעוצב בסגנון אינטימי יותר עם מעט מקומות ישיבה.

הקו המקשר בין שלושת המבנים הוא הרחבה החיצונית, 250 מקומות ישיבה. על הפן הקולינרי אחראי אלי שטיין (לשעבר אדורה ביסטרו\טוטו\טאיזו) שבנה תפריט ים תכוני עם נוכחות מרשימה של דגים וירקות- כל המנות מורכבות מחומרי גלם באיכות גבוהה מאוד, טריות יוצאת דופן, שילוב טעמים מפתיע ומעניין ואיכות גבוהה במיוחד.

למרות האוויר הקריר הנשב בעורפנו ישבנו באחת הפינות הקסומות שיש למקום להציע כאשר תנור חימום מחמם את האווירה ויצאנו לדרך עם קוקטיילים מיוחדים ומפתיעים הנרקחים במקום על ידי מיקסולוגית מקומית, 2 הקוקטיילים היו מפתיעים, מקוריים מאוד, בעלי שילובים דומיננטים וייחודיים למקום, אם אתם נמנים על חובבי הקוקטיילים ממליצה אף לבוא למקום רק לשם טעימתם (מבטיחה לכם שלא  טעמתם במקום אחר שילובים מפתיעים ומיוחדים כללו).





אט אט הגיעו לשולחננו מבחר עשיר של מנות מיוחדות וטעימות, לכל אחד הקסם היפואי שלה, כאן כל סועד ימצא את מבוקשו - אלו האוהבים מטבח בשרי/חלבי/פירות ים ואף צמחוני, אז שנתחיל?

דג ים נא, עגבניות מאגי, שמן צ'ילי ועשבי תיבול טריים- מנה מקורית ומיוחדת מאוד, דג הים טרי מאוד (לא בעל ניחוח עז של ים - מה שהקנה למנה נקודות זכות), בהחלט פתיחה מרשימה ומרעננת לסעודה מפתיעה, מקורית, טעימה ומיוחדת- שימו לב להגשה המיוחדת של המנה:




שיפוד סלמון, קארי עגבניות "טיקה מסאללה"- שיפוד עסיסי ונימוח של סלמון איכותי, מודה, כאשר הגיעה המנה תהיתי ביני לבין עצמי אם כדאי לנסות וזאת מאחר ואיני נמנית על חובבי הקארי אולם עד מהרה התברר לי שהמנה לא רק שטעימה אלא מדהימה, שילובו העדין של הקארי בשמנת המתוקה יצרו טעם מתקתק ועדין מאוד והקפיצו את המנה פלאים, אף הצטערתי כי אין יותר רוטב במנה, ממליצה בחום גם אם אתם כמוני לא נמנים על חובבי הקארי:





ספיישל היומי מרלן מקומי מטוגן , מוגש לצד תפו"א "חמאה" , צזיקי וצימיצורי סלרי- כאשר הזוגי ראה את התפריט ושמע את המלצתה של המלצרית החייכנית והמקצועית הבין שהוא חייב לדגום את המנה, כאשר זו לא איחרה להגיעה הבנו כי ההחלטה הייתה מדויקת ונכונה, מדובר בדג טרי, איכותי, עסיסי וטעים במיוחד אשר מוגש עם תפוח אדמה צלוי (ממש בטעמי מדורה) - מדהים:






סלט יווני ישראלי, יוגורט באפלו, ירקות על הסכין, זיתי קלמטה ופירורי לחם פריכים- כביכול מנה די סטנדרטית אולם שילוב של ירקות פריכים ורעננים בשילוב יוגורט הבאפלו אשר העניק למנה טוויסט מעניין ופרשיות מעין כמותה- גם מנה זו כקודמותיה נחלה הצלחה מרובה :




לאבנה מקומית, עגבניה סחוטה, זעתר לבנוני, שמן זית מעולה ובייגל ירושלמי- וואו!! פשוט וואו!! לאבנה צריך לדעת לעשות או פשוט לא לעשות! כאן בהחלט יודעים את העבודה, מדובר בלאבנה חמצמצה במעט , בעלת מרקם קטיפתי ועדין, שילוב הזעתר הטרי מקפיץ את המנה ומעניק לו ייחודיות וארומה מדהימים. שילוב הבייגלה הירושלמי הקריספי במעט יצרו מנה שמתאימה לכל רגע בשעות היממה: 





קישואים קטנים ממזרח ירושלים, עגבניות אורגניות מתוקות, שום צלוי וגבינת כבשים תורכית- אני מאוד אוהבת קישואים, בכל צורה ובכל שילוב טעמים וכאן הקישואים הקטנטנים היו פשוט נפלאים, נימוחים, חמימים ומיוחדים, מי שמכיר ירקות אורגניים מבין עד כמה המנה הזו ייחודית, טעימה ומיוחדת, צמחונים בהחלט יתמוגגו מהמנה:



מגזרת גריל הפחמים הגיעו 2 מנות - קבב תורכי ושיפוד שקדי עגל-  הזוגי קרניבור לא קטן ולמרות שכבר די שבענו לא יכולנו לוותר על 2 המנות המדהימות הללו- השיפודים מוגשים בתוך פיתה דקיקה , לצד ירקות קלויים וטחינה ביתית, טוב!! אם המנות עד כה היו מדהימות זו פשוט חלום!! כל ביס של פיתה יחד עם נתח בשר, מעט טחינה ובצל יצרו לונה פארק של טעמים בחיך, אליפות!! הבשר טרי, איכותי, עשוי במידת הצלייה המדוייקת- חלוםםםםםםםםם:






קינחנו בקרם פיסטוק סיציליאני, עוגת תפוז לחה, בצק עלים מקורמל, פיסטוק אירני ודובדבני אמרנה- בשלב הזה באמת שכבר די התפוצצנו אבל כידוע לקינוחים ישנה קיבה נפרדת וחיש מהר חוסל עד תום הקינוח המדהים הזה, מדובר למעשה בקינוח עדין, בעלי טעמים דומיננטיים אך לא מתוקים מידי, קינוח עדין, מיוחד ומפתיע (כמו שאר המנות).





אין לי כלל ספק כי לכאן עוד נחזור בקרוב עם חברים ו/או משפחה, מדובר באחד הברים/מסעדות הטובות שביקרנו לאחרונה, אווירה קסומה ומיוחדת כאמור בסמטאות יפו, שירות מוקפד, מקצועי ואדיב מאוד, מוזיקה נעימה מתנגנת לה ברקע והאוכל, או האוכל, פשוט מעדנים, חייבים להמשיך ולדגום את שאר התפריט.

אז אתם עוד פה? הזמינו עוד היום מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם.

הגמנסיה העברית 7, תל אביב
טלפון להזמנות:
03-6163885

שעות פתיחה:
א'-ה': 18.30 עד אחרון הלקוחות
שישי ושבת : 12.30 עד אחרון הלקוחות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה