יום שבת, 13 באפריל 2019

פנינה רומנטית, קסומה ומיוחדת- מסעדת מינא בחוף ימה של עכו


רגע לפני שהסתיים לו השבוע יצאנו לחופשה זוגית, רומנטית ונטולת ילדים, בערבו של יום חמישי יצאנו לדייט רומנטי, קסום ומיוחד על חוף ימה של עכו. שמענו רבות על מסעדת מינא אשר נפתחה מחדש לאחרונה לאחר שהעתיקה את מיקומה מנצרת לעכו, הנוף המשקיף מחלונות המסעדה עוצר נשימה, רומנטי ומיוחד.


כבר שנכנסים למסעדה ניתן לחוש באווירה המיוחדת השוררת במקום, ניכר כאילו ונתנו קפיצה קטנה לחו"ל, המוזיקה הרומנטית (צרפתית ו/או ערבית) המתנגנת ברקע, רקע ורחש הגלים המתגלים מהחלונות הגבוהים, השולחנות הערוכים בקפידה, השירות המוקפד, האיכותי והמקצועי וכמובן האוכל המדהים שיש למסעדה להציע.



המקום הוקם על ידי סמיר חתאר ונאדר דיב אשר אחראי על תפריט המסעדה החדשה מציע לאורחי המסעדה תפריט בעל אופי אירופאי עם מנות מקומיות מסורתיות. הייחודיות היא השילוב בין חומרי גלם וירקות בלאדי לבין מתכונים אירופאים, כך שהמסעדה עדיין מוגדרת כים תיכונית.



השילוב בין הסגנונות הופך את המסעדה לפיסת גן עדן של יצירתיות בכך שמדי שבוע מוגשות לצד מנות סטנדרטיות המוכרות לקהל וגם מנות ייחודיות ולא שגרתיות. יתרה מכך אפילו בתפריט האלכוהול המסעדה הצליחה להפתיע והשיקה משקה ערק במתכון הבית, הנושא את שם המסעדה, וזה בנוסף למגוון עשיר של יינות מיקבים מובלים בארץ ובעולם.



בין המאפיינים הראשיים של המסעדה היא האיכות של החומרי גלם והקפדה על טריות החומרים כך שהדגים ופירות הים מגיעים מדי יום הישר מהנמל למטבח, וזה בנוסף לטיב ואיכות השירות שהיא מספקת לכלל לקוחותיה- אוהבי ז'אנר פירות הים יחגגו כאן בגדול (אנחנו לא טעמנו אך מצפיה בשולחנות הסמוכים ניכר כי המנות גדולות, עשירות, מיוחדות וטעימות במיוחד).

למרכז השולחן הגיעו חיש מהר מנות פתיחה מרשימות וטעימותתתת במיוחד:

טחינה מעושנת- טוב, תקשיבו! אין דברים כאלו!!! מ-ד-ה-י-ם, טחינה בעלת טעם מעושן ומיוחד מאוד, טרם אכלתי עד היום מנה כזו טעימה:



לבנה עם שום- סמיכה, עשירה בטעמים וניחוחות, טעימה במיוחד:



סלט תבולה חמץמץ, טרי, רענן ועשיר במיוחד:



סלט פתוש- ירקות טריים, רעננים, שפע גבינה מלוחה וטעימה במיוחד, לצד קרעי פיתה מטוגנים ומצופים בזעתר מדהים:



סלט טונה עם ירקות- לכאורה, מה יש להפתיע בסלט  טונה אתם שואלים? אז זהו! שכאן הטונה הינה טונה הארוזה בשקיות וואקום ולא בקופסאות פח על כן הטונה עדינה וטעימה יותר, ללא טעמי לוואי של הפח- האמת? עד היום לא ממש ייחסתי לכך חשיבות אך היום לאחר שטעמתי את השוני הבנתי עד כמה זה מיוחד- ממליצה בחום:



למנת ביניים דגמנו מנה מיוחדת של "לבנה דייגים"- נתחי דג אינטיאס על מצע של לבנה עיזים מתובלת, עגבניות צלויות, פלחי מלפפון חמוץ , פלפל חריף, שמן זית בנדיבות, מלח גס- אחת המנות אם לא ה... נתחי הדג עשויים היטב, טריים ונימוחים בפה, ביס אחד אשר כולל את כל המרכיבים יוצר לונה פארק שלם של טעמים בחיך- שלמות זה כאן:





ישנן עוד ועוד מנות פתיחה, מזאטים מיוחדים, מנות ראשונות ועוד אולם בשלב זה כבר לא ממש הצלחנו לחשוב על עוד מנות מהתפריט אך אם חשבתם שסיימנו טעות בידכם, נאדר המקסים (אשר אגב מסתובב בין כל שולחנות האורחים וניכר כאילו מכיר כל אחד ואחת מהם , מפנק, דואג, מעניק, מביא - מעניק לכל אחד ואחת יחס אישי וחמים) חיש מהר הביא לשולחננו פלטה גדולה עתירה בנתחי קצבים- סלייסים של נתח קצבים, נימוח, עשוי במידת העשייה המדוייקת, מוגש עם רוטב צימיצורי קטיפתי וטעים במיוחד- כל אלו על מצע עשיר של פוטטוס תפוחי אדמה קריספיים וטעימים- מנה מדהימה, אל תוותרו:







לצערי היינו מלאים מידי (ובכוונה אני רושמת לצערי) אחרת היינו דוגמים עוד ועוד מנות מהתפריט העשיר, בזמן שהותנו במקום (למעלה משעתיים אגב) הסבתי את תשומת ליבי לצדדים, הסתכלתי על המנות הגדולות מאוד שהוגשו לסועדים במקום, כאלו המגיעים מרחוק ומקרוב ולא בכדי, מדובר במסעדה בעלת שם שהולך לפניה, היא מדהימה- האוכל חלומי, השירות מוקפד, האווירה קסומה, הנוף חלומי, מה צריך יותר מזה?

אז נכון, התפוצצנו אבל כאמור לקינוחים ישנה קיבה נפרדת וחיש מהר הגיע פלטה מפנקת שכללה בקלאווה שנעשית במקום (טוב, תקשיבו, לא אכלתם כזו בקלאווה עד היום), קציפת מלבי, דובדבני אמרנה ומיץ קיווי טרי ששוטף היטב את כל הטעמים.






שלמות זה כאן!! בחיי!!! אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן בקרוב עם המשפחות והחברים ואתם? עוד כאן? רוצו ותהנו, מחירים נוחים לכל כיס.

רגע לפני שאני מסיימת, חייבת לציין, יש חניון ענקי בסמיכות למסעדה אבל אל תפספסו צריך לשים כרטיס חניה/פנגו עד 24.00.

המסעדה ממוקמת, כאמור, במתחם הכי יפה בעיר על המים ומכיל כ- 120 מקומות ישיבה בחלק הפנימי ועוד כ- 130 מקומות ישיבה בשתי מרפסות חיצוניות על הים הנושקות לחומות עכו. 

המסעדה מתאימה גם לאירועים ומסיבות עם תפריט מיוחד. 

כתובת:
ההגנה 2, עכו העתיקה
טלפון להזמנות: 04-6289115. 
שעות פתיחה:
ראשון-שבת 24:00-12:00. 

לא כשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה