יום חמישי, 23 בינואר 2020

חריימה טעים ומפנק לכבוד שבת


כל ערב שבת תמצאו דג למנה ראשונה, לרוב זה דג מרוקאי אך לפחות אחת לחודש מגוונת עם צלחת חריימה טעימה ומפנקת כיאה לטריפוליטאית גאה. 

אז ייאלה רגע לפני שבת, הפשילו שרוולים וקדימה הכנסו למטבח והכינו גם, רק אל תשכחו להוסיף את האריסה אשר מוסיפה טאצ' מיוחד למנה.




מצרכים
לטגן בשמן ראש שום כתוש (במידה שלא אוהבים מאוד שום ניתן להפחית בכמות)
להוסיף :
2 כפות כמון
2 כפות קימל טחון
2 כפות פפריקה מתוקה
2 כפות פפריקה חריפה
1 כף מלח
1 כף רסק עגבניות
כף אריסה חריפה
פרוסות לימון כבוש


אופן ההכנה
לערבב היטב הכל ולהוסיף 2 כוסות מיים.

להוסיף דג מה שאוהבים (אני באופן אישי אוהבת את דג הנסיכה אבל את יכולה לשחק עם זה - כמובן שפרוסות דג).
להוסיף פרוסות לימון כבוש.

לכסות ולבשל על אש קטנה כ-30 דקות.

טעים טעים.

כמובן שעל מנת שלא יהיה ריח בדג להשרות אותו עדיף מלילה קודם בלימון במקרר.


"נפטון" מציגה ממרח אריסה חריפה, משובחת וטעימה



חברת "נפטון" (משנת 1980), המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק תבלינים, תערובות תיבול, ממרחים ורטבים, מציגה ממרח אריסה חריפה, משובחת וטעימה, המוסיפה טעם מעולה לכל מנה – בשר, עוף, דגים, מרקים, נזידים, ירקות מבושלים, כריכים ועוד.

ממרח האריסה - כמו כל מוצרי התבלינים ותערובות התיבול של נפטון - איכותי, ללא תוספות של חומרים משמרים, צבעי מאכל או מונוסודיום גלוטומט.

אריסה היא ממרח חריף שמקורו בתוניס, המבוסס על תערובת של פלפל חריף ומיובש, יחד עם פלפל מתוק, שום, שמן ותבלינים. יש שני סוגי אריסה – חריפה (סחקה) ומתוקה - שבה היחס בין הפלפלים משתנה, והממרח מכיל יותר פלפלים מתוקים מחריפים.

במדינות שונות בעולם נהוג להכין ממרחים על בסיס דומה – טחינה של פלפלים חריפים, טריים או מיובשים ותבלינים - יחד עם פלפלים מתוקים ו/או שום ו/או שמן ו/או חומץ ו/או עשבי תיבול. בדרום אפריקה ובפורטוגל יש ממרח דומה בשם פירי פירי, המתבסס על פלפל פירי פירי (סודני/שאטה). בספרד ובפיליפינים יש ממרח בשם אדובו, שבו יש חומץ במקום שמן ואורגנו. באינדונזיה יש ממרח בשם סמבל, המכיל יותר נוזלים מהאריסה. בקוריאה יש ממרח בשם גוצ'וג'אנג, שמשמש כמרכיב בסיסי במאכלים רבים. בקולומביה יש ממרח פלפלים חריפים בשם אחי, המעורבב עם עגבניות ירוקות. בסין יש ממרח בשם דובנג'יאנג, המבוסס על פלפלים מיובשים וטחונים יחד עם פולי סויה, פול, אורז ומלח ים מותססים. בלוב מוכר הפלפלצ'ומה, ובתימן – הסחוג הירוק והאדום.


כשרות מהדרין בהשגחת הרבנות הראשית באר שבע ובד"צ העדה החרדית.

מחיר: 9.90 – 12.90 ש"ח (לאריזה במשקל 180 גרם).

להשיג ברשתות חצי חינם, יינות ביתן, סלאח דבאח, ברקת ובחנויות מובחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה