יום שלישי, 7 בינואר 2020

מטיילים בצפון? אתם חייבים לבקר במסעדת ארטישוק

את הסופ"ש האחרון בחרנו לחגוג בחופשה זוגית רומנטית, נטולת ילדים, מחלות ודאגות- לאחר כשבועיים של מחלה הייתי חייבת לשבור שגרה ולצאת להטענת המצברים מחדש, הפעם בחרנו לבקר במלון אוליב בגלבוע (על הביקור אספר בהקדם). עוד בטרם הגענו למלון עצרנו לארוחת בוקר מפנקת ושוברת שגרה במיוחד, כזו שתגרום לכם ללקק את האצבעות וזאת מאחר וכל מנה טובה ומוצלחת מקודמתה, כל חומרי הגלם טריים, מקומיים, חלקם אורגניים, אווירה קסומה, שירות מוקפד ומנות מנצחות.




מסעדת ארטישוק ממוקמת למרגלות הרי הגלבוע, במקום קסום עם אווירה כפרית, נוף עוצר נשימה ומרחבים ירוקים כאשר כל שדות העמק פרוסים מסביב למקום, במקום ממוקמת המסעדה , חנות אורגנית ומעדנייה. המטבח עשיר בטעמים מיוחדים עם מתכונים מפתיעים , הטאבון המקומי אופה מבחר רחב של אוכל טעים ובריא מחומרי גלם טריים ומקומיים: פיצות, פוקצות, סביח, שקשוקה, אנטפסטי ושאר ירקות, עם כוס מיץ טבעי סחוט במקום, כוס קפה משובח, או כוס יין משובח של יקב עמק יזראל. יש גם תפריט ילדים, אוכל לקחת הביתה, וכפי שציינתי מעלה חנות עם שלל מוצרי בריאות, תוצרת אורגנית טרייה ומוצרי בוטיק. 




הפעם בחרנו שלא להזמין ארוחת בוקר סטנדרטית אלא לחלוק מספר מנות מהתפריט, מודה ומתוודה המשימה לא הייתה קלה, כל המנות נראות ונקראות נפלא ואכן כך הדבר, כל המנות עשירות בצבעים, בטעמים וניחוחות, אז שנתחיל ?

שקשוקה יוונית- 2 ביצי חופש אורגניות, גבינה בולגרית, חצילים קלויים, ממרח פסטו, זיתי קלמטה, אגוזי  מלך, פטרוזליה, כוסברה ובצל סגול, מוגש עם סלטון- הזוגי מאוד אוהב שקשוקה, אני באופן אישי לא מחובבי הזאנ'ר, אם אני אוכלת זו רק שקשוקה ביתית וזאת מאחר וברוב המסעדות היא פשוט מלאת מיים וטפלה בטעמיה, כאן המנה הייתה פשוט מדהימה, השקשוקה סמיכה ועשירה בטעמים נפלאים, מדוייקת ומאוזנת בתיבולה, שילוב הגבינה, החצילים, הזיתים והאגוזים יצרו פשוט מנה מושלמת, חגיגת טעמים לחיך שממזמן לא דגמתי, ממליצה בחום:






סלט ארטישוק- חסות, ארטישוק אה-לה רומנה, פלפל קלוי, שרי, בצל סגול, גבינת פטה, פקאן סיני, פיטרוזליה וכוסברה ברוטב ויניגרד חרדל- למרות שהבחירה הייתה מאוד קשה החלטתי לבחור בסלט כשם המסעדה וזאת בעיקר בשל העובדה שאני מאוד אוהבת ארטישוק - חיש מהר הבחירה התבררה כמוצלחת מאודדדדד, סלט עשיר בטעמים נפלאים, כל הירקות רעננים, פריכים וטריים, הרוטב שעטף ברכות את המנה קטיפתי וטעים מאוד, אחד הסלטים המוצלחים שאכלתי:






במנות הספיישלים בחרנו לאחר התייעצות עם המלצרית המקסימה שלנו את הלזניה הביתית- לזניית גבינות עם ברוקולי וטעמים איטלקיים אותנטיים , בחיי אילולא ידעתי שאני ממוקמת למרגלות הגלבוע הייתי חושבת כאילו ונתתי גיחה קצרה לאיטליה הקרה- שילוב מדוייק ועשיר של גבינות לצד ברוקולי- האמת שילוב מפתיע אך מוצלח במיחד, הלזניה מגיעה עם  פוקצת שום וסלט רענן וטעים במיוחד:






ארוחת הבוקר הייתה פשוט  מושלמת, כל ביס מוצלח ועשיר מקודמו , אין לי כלל ספק כי כתיירים קבועים באיזור הצפון אנו נשוב למקום עוד ועוד מאחר וזה באמת לא עוד בית קפה/מסעדה אלא מסעדה שמבינה עניין באוכל ובחומרי גלם איכותיים. כפי שציינתי מעלה השירות במקום מוקפד מאוד, המלצריות מכירות ויודעות כל מנה ומנה על בורייה, האווירה קסומה וניכר כי כולם מכירים את המקום ולא סתם שמו של המקום יוצא למרחקים.

קינחנו את הארוחה בקראמבל תפוחים שהוגש עם גלידת וניל קוקוס, רוטב תפוחים ופקאן סיני- קינוח מושלם לארוחה מושלמת, בטוחני כי גם שאר הקינוחים מוצלחים אך בשל היום הקריר שהיה בחרנו בקינוח החמים והמוצלח הנ"ל.




ממליצה בחום, מבטיחה לכם הנאה מרובה.

כתובת:
תחנת דלק סונול גן השלושה
טלפון להזמנות:
04-993-8895


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה