יום שלישי, 7 בינואר 2020

מסעדת רותס- פנינה עכואית אותנטית ומיוחדת שאתם חייבים להכיר

יום רביעי צלצול הטלפון קטע את עבודתי , הנסיכה אשר התגייסה לשירות קרבי על הקו: ""אמאאאאאאאאאאאאאא, מחר יש ביקורים בצפון, שעה 12.00 תוכלו להגיע?" מיותר לציין כי התשובה הייתה חיובית, נכון? מיד ידעתי שאנחנו צריכים לקחת יום חופש, אז הכל טופל: יום חופש נלקח מהעבודה, קניות עם מלא חטיפים,  ממתקים והמוןןן בישולים שהספיקו לכל החיילות בגדוד. בליבי ידעתי שאם כבר מצפינים  חייבים לשלב את המשך היום באיזה חצי יום כיף שלי ושל הזוגי- הפעם בחרנו בטיול בעכו העתיקה והמיוחדת שאנו מאוד אוהבים.

אז כאמור הגענו בשעה היעודית שנקבעה במקום המפגש, העברנו שעתיים וחצי של כיף והנאה עם נסיכת הבית ויצאנו לדרך לעבר עכו, טיילנו מעט בשוק ואז שמנו פעמנו לעבר מסעדת ROOTS  עליה שמענו רבות.



מסעדת ROOTS  שוכנת בתוך מצודה עתיקה במתחם יפיפה ועוצר נשימה שכיף להסתובב בתוכו  ולהעביר אחר הצהריים של כיף, המסעדה יפיפייה וחמימה, בנויה מקירות אבן חשופים שמעוטרים בקשתות גדולות בעיצוב יפיפיה ומרשים במיוחד. כבר כאשר נכנסים למקום ניכר כי הגענו למקום הנכון, האוירה במקום מיוחדת, אותנטית ומהנה, השירות מוקפד והאוכל? או, כאן יוצאים למסע קולינרי שלוקח את כולנו אחורה בזמן ומחבר לשורשים.- אם אתם שואלים אותי לדעתי המסעדה הינה בין אחת היפות שיש בארצנו.




המסעדה מגישה טעמים מהמטבח הלבנטי עדכני והשוס שהיא כשרה. את רותס מוביל השף הצפוני אורי ארנולד, מי שהיה בעליה של ״ארנולדס״ האגדית. ארנולד הלך הפעם בעקבות שורשיו ושורשיי יתר הבעלים שני שותפיו ילידי העיר – האחד מוסלמי והשני נוצרי,הביא פרשנות רעננה למנות עליהן גדלו בבתיהם.

השותפות המפתיעה והמיקום הבלתי שגרתי הובילו ליצירת מטבח תיכון חדש על הצלחת שמחבר בין קלסיקות אותנטיות לטוויסטים מקוריים עכשוויים: מנות כבש, עגל, טלה ועוד מבחר בשרים לצד דגים טריים - מנות המשולבות עם חומרי גלם טריים שמגיעים היישר מהשוק. וגם את הילדים לא שכחו, והכינו עבורם ארוחות אהובות ומוכרות.

נראה לי שהגיע הזמן להצטרף לחגיגת הטעמים הנפלאים שדגמנו במקום:

למנות ראשונות הגיעו לשולחננו: מגש מאזות רותס- (חומוס השף, עלי גפן, קרם חציל, מיקס זיתים, פאתוש, משוואיה, קובה, לבנה טבעונית, טחינה חמצמצה וירוקה) + לחם הבית, מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שאנחנו סועדים בהמון מסעדות אך כאן אני חייבת לציין לובה את המנה הזו, כ-ל המזטות היו פשוט מושלמים- כל מנה טובה מקודמתה, החומוס ביתי  וחמצמץ בדיוק כמו שאני אוהבת, עלי הגפן מושלמיםםםם, קרם החצילים הורס, הזיתים ביתיים וטעימים, סלט הפאתוש טרי ופרשי עם פצפוצי הפיתה שמעניקים טוויס מדהים, סלט המשוויה טעים וחרפרף, טחינה ירוקה ומחמצמה בדיוק כמו שאנו אוהבים, לבנה טבעונית וטעימה אף יותר מאחותה החלבית והקובות - סופניות!!! מילוי טעים ובתיבול מושלם ועם מעטה דקיק וטעים במיוחד:











בין שאר המנות הנפלאות שמוצאות בתפריט די התלבטנו אך בהתייעצות עם המלצר החביב והמקצועי בחרנו במנת קרפציו עגל- שמן זית בתולי, חומץ בלסמי, פינוקים מהשוק ופרמזן (טבעוני)- מנה מצויינת, אחת הטובות שיצא לנו לדגום, מדובר בנתחי קרפציו עגל דקיקים וטעימים, טריים בתיבול מדוייק ופינוקי ירק טרי אשר מעניק למנה  טוויס רענן במיוחד, שילוב הפרמזן הטבעוני יוצרת מנה נפלאה שכיף לאכול, הלוא לא אחת אנו מבטלים הזמנה של מנה זו בשל העובדה שאנו לא מערבבים בשר  וחלב וכאן כיף אדיר שניתן לאכול את המנה יחדיו:


מאחר ושמו של השף  אורי ארנולד הולך לפניו ידענו כי אנו  חייבים לדגום את המנות העיקריות הבשריות שיש למקום להציע, הלוא הוא ידוע כמבין עניין בבשר איכותי, לכן אני בחרתי את מנת טורנדו רוסיני- מגדל פילה בקר, כבד אווז, פטריות יער, לצד תפוחי אדמה- בחירה שהתבררה חיש מהר כנכונה מאוד, הבשר איכותי מאוד, טרי, נימוח בפה, עשוי במידת העשייה המדויקית, שילוב בין 2 נתחים האהובים עלי במיוחד, לונה פארק של טעמים בכל ביס וביס:




הזוגי הקרניבור בחר באנטרקוט עגל- משוייש ומיושן, בציר בקר ויין אדום לצד ציפס קריספי וטעים, נתח האנטריקוט היה איכותי מאוד, משויש ועשוי במידה הנכונה, גם נתח זה כקודמיו היה פשוט מעולה, נימוח בפה, עסיסי וטעים במיוחד (לצערי הצטלם פחות יפה אבל תאמינו לי , מילה שלנו הוא היה מושלם):


בשלב הקינוחים כבר היינו די מלאים כך כידוע לכם לקינוחים קיבה נפרדת ובשל העובדה שכל הקינוחים במקום בחזקת פרווה הייתה חגיגה אמיתית מבחינתנו, בשל העובדה שלא הצלחנו לבחור קינוח אחד בחרנו ב-2 בהמלצתו של המלצר המקסים. 

 
סיגר בקלאווה עכואי חם לצד גלידה ווניל- קינוח מושלם, לא מתוק מידי, סיגרים דקיקים וקטנים מלאים בכל טוב עם שילוב של גלידה וניל יצרו מנה מושלמת:




פרפה החלבה של אורי עם שיערות חלבה ושברי פקאן- אוהבי החלבה (כמונו) יתענגו על הקינוח המושלם הזה, קינוח במידת מתיקות מאוזנת מאוד בשילוב של שערות חלבה ושברי פקאן- חגיגת טעמים נפלאה- אל תוותרו:




החלל המרשים והיפהפה של ROOTS הוא אידיאלי לאירועים יוקרתיים ומיוחדים בסדר גודל של עד 75 אורחים. האוכל שמחבר את הסועדים לשורשים, המבנה הייחודי והאירוח החם של צוות המסעדה יבטיחו שהאירוע שלכם יהפוך לבלתי נשכח, כזה שימשיכו לדבר עליו עוד הרבה אחרי שייגמר.

מטיילים בצפון? מתכננים אירוע? אל תוותרו על עצירה במקום הכי יפה ומיוחד בצפון, ובואו להתחבר לשורשים שלכם. מומלץ להזמין שולחן מראש.

כתובת:
 ויצמן 1, עכו העתיקה
טלפון:
 04-8848040

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה