יום חמישי, 2 במרץ 2023

פסטיבל ירוק ולא רחוק- אתם חייבים להגיע!

ממש בקרוב - אם נדייק 14-25.3.2023 יתקיים פסטיבל ירוק ולא רחוק בו נזכה לפגוש את הדרום הירוק ובתוכו נופים מטורפים, אנשים קסומים ומיוחדים, טעמים נפלאים והמון היסטוריה. נוכל להנות מנקודות תצפית מהריבות, אתרי מורשת, סיורים מודרכים ועשרות יזמי תיירות וחקלאות אשר יפתחו בפנינו את בתיהם וליבם בפסטיבל אחד גדול לכל המשפחה. רגע לפני כן יצאתי ליום גדוש בפעילות קסומה ומיוחדת והבאתי לכם מספר נקודות קסומות שאתם חייבים להכיר. אתם כבר יודעים שאני מביאה בפניכם את הדברים הטובים ביותר על כן חברים, אני יותר ממליצה לרוץ ולבקר, יש לנו ארץ נהדרת.

את הבוקר התחלנו עם קפה איכותי ב"השמורה 215" הממוקם בכניסה לשמורת פורה מיד לאחר המפגש בין כביש 40 לכביש 6 דרום. מדובר למעשה בדוכן בית קפה ואוכל הממוקם בצל אקליפטוסים ומרבדי טבע קסומים. המקום הוקם על ידי בני ונירה  המקסימים כבר לפני כתשע שנים לאחר רעיון רב שנים במוחו של בני. כאן נזכה להנות מקפה משובח באיכות גבוהה לצד כריכים מפנקים ומדויקים (לבני חשוב מאוד נושא הדיוק במרכיבי הכריך), שקשוקה ביתית,מוזלי, מלבי, עוגות, עוגיות, חטיפי בריאות ועוד מבחר פינוקים. מלבד המזון והמשקאות שנקבל כאן נזכה לאווירה קסומה ומיוחדת, לשירות מוקפד ולבבי, כאילו והגענו לביתם הקט של הזוג המקסים הזה.

יש כאן חשיבה על המון פרטים קטנים, לדוגמא שולחנות מצוירים שלא נמצא בכל מקום, פינוק לחיילים, פינת רענון לציפורים, מוזיקה נעימה שנשמעת בכל המקום ויחד עם זאת לא רועשת מידי ועוד ועוד.

אז כאמור פתחנו את הבוקר עם קפה חם ומהביל לצד כריכים סופר מפנקים וטעימים, מילה שלי- אל תשנו שום פרט בכריך, יש כאן חשיבות לכל מרכיב ומרכיב (אפילו אני שלא אוהבת עגבנייה התענגתי על תוספתה בכריך שהוצע לנו).

ימי א'-ה':
8:30 ועד 15:00
שישי ושבת לא גשומים:
9:30 ועד 15:00

בשפע

עוד רגע לפני שנמשיך בסיור קבלו את מרבדי הטבע שנחשפנו אליהם, אגב, הפריחה השנה מתחילה מאוחר יותר בשל מזג האוויר אך מניחה שעד שיתחיל הפסטיבל תהיה פריחה מרובה יותר:

מכאן המשכנו למשק בוצינא- משק שהוקם על ידי מיכל חדד אשר בגיל 45 התייתמה מאם, עברה אירוע לבבי ועוד מספר שינויים בחייה ועל כן החליטה לעשות מהפך- לשקם את המשק של אימה במצב אותנטי בהתחברות לאמא אדמה, לשימור המסורת ולעבודת כפיים. כאן נקבל חיבור לשורשים,  חיבור לשורשים. עבודת אמונה ואדמה באמצעות פעילויות וסדנאות בעולם החי והצומח. אגב למי ששואל מהיכן ניתן שם המקום - בוצינה זהו מאור בארמית- מי ייתן והמקום ייתן הרבה אור למשפחה הקסומה והמיוחדת.

המקום ממש חדש וביום חמישי 23.3.2023- של הפסטיבל יתקיים במקום הפנינג פתיחה ובו נמצא מבחר פעילות ביניהם:פעילות חיות עם מדריך מוסמך, אפיית מצות/ פיתות, תחפושות מקראיות אמיתיות, דוכני אוכל, צילום מגנטים מקצועי בנוף מהמם וסדנאות מחזור.

מחיר כניסה:

0723944457

כתובת:
מושב שלווה משק 47

מכאן המשכנו לסיור במטעים של "הארטישוק של נעם". נעם הינו דור שלישי של חקלאים המתמחים בגידול ארטישוק וענבי מאכל. זכינו להכיר איש יקר מאוד אשר העביר אותנו סיור מרתק בשדות הארטישוק, שמענו סיפורים אודות הירק המיוחד והטעים הזה, נחשפנו לסגולותיו ואף טעמנו אותו טרי טרי מהשדה.

לאחר הסיור הגענו למרכז המבקרים שם זכינו להנות מטעימת ארוחת הברנצ' המתקיימת במקום כמובן על טהרת הארטישוק, בין המטעמים זכינו ללגום מרק חם ומהביל, להתרענן מסלט פרשי וטעים ולקנח בארטישוק מבושל מלא בלימון.

פתוח בימי שבת לאורך כל הפסטיבל.

טלפון להרשמה ובירורים:
072-3944348.

ימי שבת.

כתובת:
הורד 36, ניר בנים

עייפים אך מאוד מרוצים המשכנו לעבר הנקודה האהובה עלינו והפעם ביקור ביקב מרשה . כאן נחשפנו ליקב בוטיק כשר ומרכז מבקרים הצמוד לנוף כרמים משגע. במקום כ-15 דונם של כרמי ענבים נפלאים. טיילנו בין הגפנים, קיבלנו הסברים אודות תהליך הגידול, יצירת היינות הייחודיים למקום וקינחנו בטעימות של היינות הנפלאים שיש למקום להציע. הבציר הראשון במקום התקיים אי שם בשלהי שנת 2009 וכיום מבקבקים במקום כ-12,000 בקבוקים בשנה.

כאמור דגמנו 3 יינות נפלאים שיש למקום להציע: האחד לבן שהוגש קר , צונן וטעים במיוחד, השני רוזה מדהים וקליל ואילו השלישי אדום עמוק ובעל טעמים עזים. את הבקבוקים ניתן לרכוש במקום במחירים נוחים לכל כיס.

072-3944361

שעות פתיחה:
ימי ו' - בין השעות 9:30 - 14:00.

מיקום:
יקב מרשה בוייז /מושב זרחיה

בשפע

עייפים אך מאוד מרוצים כמעט וסיימנו את היום הקסום שעברנו. אין ספק שיש לנו ארץ נהדרת חברים!! הפסטיבל יתקיים כאמור בין התאריכים 14-25.3.2023 וייאגד בתוכו אין ספור אטרקציות נפלאות, מסעדות, מטעמים, סיורים, טבע קסום והנאות צרופות נוספות. צאו ובקרו!! הנאה מרובה מובטחת לכם!! מצרפת לעיונכם את האתר שמאגד בתוכו את כל פעילויות הפסטיבל.

רגע לפני שנפרדנו לשלום הגענו למסעדת כרמים לסעוד את נפשנו, מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שאנחנו מאוד אוהבים את המסעדה הזו וביקרנו בה לא אחת. הפעם בוחרת את הסיקור של המסעדה לעשות בפוסט נפרד לנוחיותכם , אז... יש למה להמתין.