יום רביעי, 1 במרץ 2023

מטבח יהודי כשר- גורמה זה כאן

הרבה לא יודעים אבל גדלתי בבית אשכנזי הארד קור, אימי אומנם עלתה מרוסיה לפני למעלה מחמשה עשורים אך יחד עם זאת התבשילים אליהם נחשפתי בילדותי היו מהמטבח האשכנזי האותנטי! מודה ומתוודה כילדה סלדתי מהרבה מאוד מטעמים אולם בבגרותי הבנתי כי חלק מאוד גדול פשוט טעים!! סבי וסבתי עליהם השלום נפטרו כבר ולא הותירו לנו את מורשת התבשילים, לצערי לא הייתי מספיק חכמה על מנת לרשום לי את כלל המתכונים. אי לכך לא אחת אני מוצאת את עצמי מחפשת את טעמי הילדות. אך.. היי, לא עוד! !לא תאמינו אבל מצאתי את אשר חשקה נפשי.

בשבוע שעבר הגענו למסעדת החשמונאים 7 השוכנת בבני ברק, כשמגיעים למקום חושבים לרגע כי זוהי עוד "סתם" מסעדה אולם כשנכנסים פנימה בעקבות הניחוחות מבינים שהגענו למקום הנכון! המקום מעוצב בקפידה ממש כמו מסעדת גורמה אותנטית, עם שירות מוקפד ואיכותי , אווירה נפלאה, מוזיקת רקע קלילה ברקע. בתחילת הערב רוב הסועדים במקום היו דתיים חרדים אך אט אט התחילו אף להגיע חילונים בדיוק כמונו שמתחברים לטעמים הנפלאים שיש למקום להציע.

את הארוחה פתחנו בהמלצת הצוות עם כבדליקטס- פטה כבד מושלם בזילוף סילאן, ריבת אוכמניות ופיסטוק גרוס מוגש לצד ברוסקטות הבית- אחד המאכלים האהובים עלי וכאן המנה התעלתה מעל כולם, באמת, וואו, מנה שגרמה לנו להבין שבהחלט הגענו למקום הנכון, אם אתם נמנים על חובבי הכבד אל אבל פשוט אל תוותרו עליה:




קרואסאדו- שלושה קרוסונים פריכים ממולאים בחוטי אסאדו, איולי שום וצימיצורי, בעיטור עלי בייבי ורוטב יין- כאשר קיבלנו את המנה הבנתי מדוע שמה הולך לפניה, אם גן עדן נראה כך אז בהחלט הגענו אליו!! איזה משחק של טעמים, איזה שילוב מאוזן ומדוייק, אחת המנות הטובות ביותר שאכלנו, הקוראסון נימוך ומתקתק במתינות, חוטי האסאדו עדינים ונימוחים- וואו, פשוט וואו!






בשלב הזה התלבטנו אם להזמין אוכל אותנטי או שמא לדבוק בגרסתו של הזוגי הקרניבור, לאחר התייעצות קלילה החלטנו שנלך על פלטת בשרים מפנקת- פלטת החשמונאים- מגש בשרי מפואר הכולל נתח אנטריקוט, קבב הבית, נקניקיית מרגז ופרגית משובחת, מוגש לצד ירקות אנטיפסטי וצ'יפס השף עם אקסטרה אסאדו בצד וקונפי שום- זוהי בהחלט מנה בהילוך גבוה מאוד, זכינו לקבל פלטת בשרים סופר איכותיים, עשויים במידת העשייה המתבקשת. חייבת לציין שהמנה סופר גדולה שממש לא הצלחנו לסיימה, אוהבי הבשר, ממליצה לכם בחום:









בשלב הזה היינו כבר די מפוצצים אך חיים שף ובעל המסעדה פינק עם מגש בשר בשפע VIP- מגש עמוס כל טוב שכלל צול'נט VIP משודרג בתבשיל גריסים ייחודי, קוגל תפוחי אדמה, קוגל איטריות, קישקע ובשר בשפע רב- לרגע עצמתי את עיני, לקחתי ביס והתמוגגתי, הביס הזה זרק אותי לאותן השבתות בילדותי עת סבתי עליה השלום הכינה בדיוק את הטעמים הללו, אימל'ה, שנים, שנים לא טעמתי את הטעמים המדוייקים הללו, בעת כתיבת שורות אלו אני עם דמעות וכמהה לטעום שוב, המנה הוגשה עם חמוצים ביתיים :










בשלב זה כבר היינו די מפוצצים אך לא ויתרו לנו ולשולחננו הגיע סופלה שוקולד- עוגת שוקולד חמה, שוקולדתית בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, מוגשת ולצידה 2 כדורי גלידה - הקינוח המדוייק לארוחה מושלמת:






חברים, אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן ממש בקרוב שוב, מדובר באחת המסעדות שהותירו בי געגועים לבית סבא וסבתא עם אוכל מדהים בטעמים נפלאים, שירות מוקפד, אווירה נפלאה ולא פחות חשוב- כשרה!! המסעדה נכון לכרגע פתוחה רק בימי חמישי על כן יותר ממליצה להזמין מקום מראש מאחר ובעת ביקורנו אנשים עמדו בתור להמתין לשולחן. עוד לא הזמנתם מקום? רוצו עוד עכשיו, הנאה מרובה מובטחת לכם!! מילה שלי!!

כשרות: בד"ץ מהדרין, הרב אברהם רובין

כתובת:
החשמונאים 7
בני ברק 

טלפון להזמנות:
03-5759473

שעות עבודה:
ראשון עד חמישי:
17.00-23.00 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה