יום חמישי, 30 במרץ 2023

המטבח של תאה- חוויה גיאורגית קסומה

ביום שישי האחרון שמנו פעמנו לעבר העיר מודיעין להמטבח של תאה להנות מארוחת בוקר גיאורגית דשנה ומפנקת. על תאה שמעתי כבר המון המלצות והחלטתי לשים קץ לתהיות וקפצנו לדגום, לטעום ולחוות. המקום משמש במהלך השבוע כמקום לסדנאות מהמטבח הגיאורגי, לאירועי חברה ובשעות הבוקר משמש כבית קפה לארוחת בוקר שונה מכל מה שאנו מכירים. תאה המקסימה קיבלה אותנו ואת שאר הסועדים במקום בחמימות ובסבר פנים יפות כאילו והגענו לסלון הביתי שלה. 

אז איך הכל התחיל אתם שואלים? כבר מגיל 12 עוד היותה בגיאורגיה תאה החלה לבשל והתאהבה במטבח, מאז ועד היום פשוט לא חדלה לעשות זאת. אביה עליו השלום עוד נהג להתלוצץ עם אמה שהיא יכולה להחליף את מקומה במטבח. היא גדלה כאמור במטבח הגיאורגי, חקרה, טעמה, בדקה, לשה, ערבבה ועשתה אין ספור ניסיונות על חברים קרובים ומשפחה עד שיצאה עם התפריט הגאורגי של "המטבח של תאה", מאז ועד היום עברו המון מים בנהר וכיום כאמור מנהלת ביד רמה את הפנינה הקסומה הזו. 

מבחינתה של תאה המטבח תפס מקום מרכזי בחייה והפך לסוג של שליחות, היא מזמינה אותנו הסועדים לביקור קצר במחוזות ילדותה, משתפת בסודות כמוסים, בתרבות הגיאורגית, בחוויות ילדותה ועוד. בסדנאות כאמור משתפת במתכונים קסומים , מגלה סודות נשכחים ועוד ועוד. אפילו ההגשה של המנות הינה בכלים אותנטיים מבית אמא (בעיקר הנדוניה שלה).







התחלנו את הארוחה עם לחם גאורגי הנאפה על מחבת מברזל יצוק, חם חם ומגיע עם מטבלים גאורגיים: ממרח סלק עם אגוזי מלך, ממרח תרד עם עשבי תיבול ואגוזי מלך וגלילות חצילים במילוי פסטו ואגוזי מלך- וואו נתחיל מהלחם המעולה, המוגש חם , פריך וקריספי מבחוץ ורך וענני מבפנים, הוגש עם טחינת חצילים ואגוזי מלך טעימה במיוחד , לצד מטבלים נפלאים מהמטבח הגאורגי- ממרחים שאנחנו מכירים ומאוד אוהבים אך גולת הכותרת לדעתי היו גלילות החצילים המעולות שיכולתי לאכול עוד ועוד:








סלט ירקות גאורגי- מלפפון, עגבניה, בצל סגול חתוכים גס ומתובלים בתיבול סודי השמור לתאה- ירקות פריכים, טריים ורעננים:




חמוצים ביתיים- כרוב, גזר, קולורבי - לפי המתכון של סבתא של תאה- חמוצים שהזכירו לי במעט את ילדותי ואת המטבח של סבתי עליה השלום:



א'צרולי חצ'פורי- מאפה שמרים גאורגי עם גבינות גאורגיות בתוספת ביצה- כאן תאה לימדה אותנו את המשמעות של המאפה, האמת כיף לדעת ולהכיר מעט יותר אודות המאפים. הבצק מושלם קריספי וטעים, שילוב הגבינות מדויק וטעים מאוד, טבילה קטנה עם קצה המאפה בביצה יקפיץ את המנה:





פנובאני ח'צפורי- מאפה גאורגי יהודי מבצק המבוסס על מים ושמן ונעשה בטכניקת קיפולים מיוחדת במילוי גבינות גאורגיות ותרד- אימל'ההההההההההההה מה זה הדבר הטעים הזה? זה דומה בטעמו לבורקס שאנחנו מכירים אך טעים פי כמה, מנה שאתם חייבים להזמין, השילוב בין הגבינות והתרד מתאזן בהרמוניה מופלאה ומיוחדת:






חינקאלי- כיסונים גאורגיים - אנחנו דגמנו 2 סוגים- במילוי גבינות ובמילוי פטריות - וואו, הבצק של החינקאלי דקיק ולא עבה מידי כמו שאני מכירה במקומות אחרים, המילוי בשפע וטעים במיוחד, מתובל במתינות ובאיזון מושלם- טעים במיוחד, ממליצה בחום:






קינחנו עם קפה הפוך חזק ואיכותי לצד עוגיות סיגר ועוגיות שושנים מושלמות תוצרת ידיה של תאה כמובן:





אז חברים אם גם אתם כמונו אוהבים להחשף לתרבויות השונות, למטבחים השונים ומתחברים למטבח הגאורגי זה המקום בעבורכם, ממליצה בחום!! אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי.




כתובת:
השדרה המרכזית 15,
ליגד סנטר , מודיעין

שעות פתיחת בית הקפה:
ימים ב -ה בין השעות 9:00-15:00
שישי בין השעות 9:00-14:00

לפרטים והזמנת מקום :
0528513919
08-6725141







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה