יום שבת, 6 ביוני 2015

ספרים רבותי ספרים

שבוע הספר העיברי כבר כאן ואין זמן טוב מזה לספר ולהמליץ לכם על רשימה של ספרים מומלצים במיוחד ע"י ילדינו.

כל ארבעת ילדי יודעים שרגע לפני השינה חייבים לקרוא ספר, זהו הרגל אותו הנחלתי לילדי מהיותם תינוקות, כאשר הם הגיעו לשלב בו הם כבר ידעו לקרוא הייתי שם בשבילם אולם את תרגול הקריאה הם עשו כבר בכוחות עצמם, בשל עובדה זו גם ביתי בת ה-17 רגילה ללכת לישון לאחר קריאה של פרק אחד לפחות- הורים, הנחילו לילדיכם הרגל זה אשר תורם לפיתוח מיומנויות קריאה וכתיבה, להפחתת שגיאות כתיב ולזמן איכות.

כאמור הבטחתי על המלצות למספר ספרים מקסימים שקראו לאחרונה, בבקשה הסקירה:

הספר האהוב ביותר על בני נעם הינו:

"לפעמים נועם" מאת מירה דרור שמי, בהוצאת הספרים "אוריון" מזמין את כל הילדים לחוש באופן פיזי את הרגשות שלהם בגוף, ולקרוא לחברים הדמיוניים שלהם לעזור להם לפרוק אותם.



המסר העיקרי של הסיפור על נועם הוא פשוט. נועם, כמו כל ילד אחר, חווה לפעמים רגשות עזים. קשה לה כשהיא כועסת, עצובה או פוחדת. הרגשות האלה גורמים לנועם להתנהג לפעמים בצורה שהיא מתחרטת עליה ולפעמים היא מרגישה חסרת אונים ומתוסכלת. נועם מרגישה את הרגשות האלה בגוף שלה, וכשזה קורה, היא יכולה לקרוא לחברים הדמיוניים שלה - הזהרורים לבוא לעזרתה. כך מחזירה נועם את השליטה לעצמה, והיא כבר לא חסרת אונים! החברים הדמיוניים של נועם עוזרים לה "לאוורר" את הכעס שלה, "להזרים" את העצב "ולפורר" את גוש הפחד החוצה - אל מחוץ לגוף שלה! ואז הגוף ובעיקר הנפש של נועם חווים הקלה משמעותית. הזהרורים של נועם עוזרים לה גם בדרך נוספת - כשנועם שמחה והגוף שלה מוצף אושר, הזהרורים מסייעים לה לשמור אותו בתוך ליבה פנימה וכשהיא רוצה, היא יכולה להיזכר בשמחה השמורה אצלה בלב ולחוות אותה מחדש.



בספר יש פניות ישירות אל הילדים המקשיבים לסיפור (כשהן מודפסות בפונט שונה) ובסוף הספר יש פניה גם אל המבוגרים הקוראים באוזניהם את הסיפור.



לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של טניה אמבר חינקיס, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 8-4 ויותר.




"נועם כמעט בת 5 שנים וחצי... לפעמים היא כועסת ולפעמים עצובה, לפעמים היא פוחדת והכי כיף לה כשהיא שמחה! הרגשות האלה ממלאים את הגוף של נועם בכל מיני תחושות משונות וקצת מבלבלות... וכשזה קורה, נועם קוראת לעזרתה את החברים המיוחדים שלה – הזהרורים! האם אתם רוצים להכיר את החברים הזעירים של נועם? הם ישמחו מאוד להכיר אתכם...!" (מתוך הספר).


"קופיקומיקס – תעלומה בקרקס" מאת תמר בורנשטיין-לזר בהוצאת "דני ספרים", הוא הספר הראשון בסדרת הקומיקס "קופיקומיקס". זהו סיפור הרפתקה מותח וסוחף הלוקח אותנו להרפתקה בקרקס. 

הקרקס הגדול מגיע העירה, וכולם נאחזים התרגשות גדולה; אבל אז מגלה קופיקו שזהו הקרקס של פטרוזיליה הרשע – אותו מנהל אכזר, שממנו ברח קופיקו לפני שנים רבות. פטרוזיליה יעשה הכול כדי לתפוס אותו שוב ולהחזירו לקרקס שלו, אבל לקופיקו יש עדיין כמה תעלולים בשרוול.

קופיקו הוא הקוף הלאומי האחד והיחיד אשר רק לגביו יכולים אנשים לא מעטים לומר: גם אנחנו, גם הורינו וגם ילדינו נהנינו וצחקנו לכל אורכה של ילדות מחויכת ונפלאה בזכותו.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם איורי הקומיקס המקוריים והססגוניים של אוריאל ברקוביץ', בוגר בצלאל, יוצר אנימציה ומאייר, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי: א-ו', אך גם בוגרים יותר יוכלו ליהנות ממנו.
תמר בורנשטיין-לזר, הסופרת האהובה, הידועה גם כ"אמא של קופיקו", כתבה יותר מ- 150 ספרי קופיקו ועוד עשרות ספרים אחרים לילדים. עכשיו, לראשונה, מופיע קופיקו שלה גם בגרסת קומיקס!



ספר הילדים "מצעד האביב – סיפורי טבע" בהוצאת "דני ספרים", הוא אוסף מענג ומרחיב לב של אגדות, סיפורים ושירים, שבכולם מככב הטבע סביבנו והגיבורים הראשיים הם בעלי החיים והצמחים המאכלסים אותו. 

בלקט נהדר זה תמצאו 19 סיפורים מאת טובי הכותבים לילדים: נורית יובל, חנה בר, מיכאל דשא, ליאורה כרמלי, לבנה מושון, רות ריכטר ואירית שושני. כל הכותבים הם סופרי ילדים מוכרים ואהובים, שספריהם נקראים בשקיקה כבר שנים רבות על ידי ילדים בכל הגילאים. לכבוד אוסף חדש זה, תרם כל כותב מספר סיפורים ממיטב יצירתו, סיפורים בהם הטבע הוא הכוכב הראשי, ויחד הם יצרו עבור הקורא אסופה מקסימה שכולה שיר הלל לטבע. 

את הספר מעטרים איוריה של תומר זית, מאיירת צעירה ומוכשרת שסגנונה המיוחד מוסיף נופך "אגדתי" נפלא לסיפורים שבאוסף. 

בין הסיפורים באוסף: "מצעד האביב" מאת נורית יובל, "הפרפר הצבעוני" מאת אירית שושני, "מדוע סגולים פרחיו של כליל החורש" מאת רות ריכטר, "הרקפת והפטרייה" מאת מיכאל דשא, "האגדה על עץ הקטלב" מאת חנה בר, "הינשופה החצופה והסנאי הרגזני" מאת לבנה מושון, "מסעות הצב אברהם" מאת ליאורה כרמלי, "המרווה המשולשת, הרופאה שבחורש" מאת רות דיכטר, "איך הוכתר האירוס למלך הגלבוע" מאת רות ריכטר, "העצים הערומים" מאת נורית יובל ועוד. 

הספר מתאים במיוחד לגילאי ראשית קריאה, עבור ילדים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקסום של הסיפור והאגדה.



"הרפתקאות אוליבר" מאת מיטל צפרוני, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא הספר השני בסדרת ספרי הילדים המתארת את חוויותיו של הכלב אוליבר. הסיפור מתואר מנקודת מבטו של כלב מאומץ, שהאהבה העיקרית שלו והדבר שמניע אותו בחיים הוא אוכל. אוליבר מתגורר עם מיטל (שאימצה אותו) ודוג'ר, כלב נוסף שהצטרף למשפחה. בעקבות האהבה שלו לאוכל הולך אוליבר לאיבוד. בזמן שהוא שוהה מחוץ לבית, הוא חווה געגוע לבעליו ולדוג'ר, חרטה, זיכרונות מהעבר ופחד. בסופו של דבר, לאחר לילה קשה מחוץ לבית, סוף טוב הכול טוב, ואוליבר נמצא הודות לתליון שעל צווארו. באמצעות הסיפור הקוראים נחשפים לעולמם המיוחד של הכלבים ומקבלים מסרים, גם בנושא גידול בעלי חיים וגם מסרים של חמלה, סבלנות וקבלה של האחר. 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של נורית יובל אשר מפיחה חיים בסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 3-7.





"מי ישחק איתי" מאת אירית וייסמן-מינקוביץ בהוצאת "דני ספרים", מביא את סיפורו של זנבנבון הסנאי שקם בבוקר ומחפש משהו לעשות. זהו ספר מקסים המעביר את המסר שלפעמים צריך לדעת גם לשחק לבד, ושלפעמים בני המשפחה והחברים עסוקים בדברים אחרים, אבל זה לא אומר שהם הפסיקו לאהוב אותך. 

"משעמם לי, אולי תשחקי איתי?" הוא מבקש מאמו. "אני עסוקה," עונה אימא. "אז מי ישחק אִתִּי?" שואל זנבנבון. "אף אחד!" עונה אימא והולכת לדרכה. 

מיהו אותו "אף אחד" מסתורי שאתו אמור זנבנבון לשחק? האם חבריו של זנבנבון, תוק-תוק הנקר, רון העכברון ושטותי התוכי, ידעו את התשובה? ואולי חכמיקו הינשוף הוא שיעזור לזנבנבון? 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של לודמילה גולובצ'יק אשר מפיחה חיים בסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 6-4.




למה בריבוע – מסביב לעולם מאת דניאלה פונד וחגי ברקת בהוצאת "דני ספרים", הוא הספר השני בסדרת "למה בריבוע" שעוסקת במגוון נושאי מידע מרתקים לילדים דרך איורי קומיקס משעשעים. 

בספר, למה וחבריו ציפור, ג'ירף וצב יוצאים לטיול נהדר מסביב לעולם! במהלך הטיול הם מבקרים בהמון מדינות מרתקות, רואים נופים מרהיבי עין ופוגשים אנשים נחמדים ובעלי חיים מכל המינים. מכל מדינה בה הם מבקרים, הם מביאים איתם מזכרות, תמונות וסיפורי קומיקס מצחיקים. 

הספר בנוי משני חלקים. בחלק הראשון מסביר למה לילדים על כדור הארץ ושבע היבשות השונות המרכיבות אותו. בחלק השני יוצאים ארבעת החברים למסע סביב העולם ומבקרים ב- 25 מדינות שונות. בכל מקום לומדים הילדים פרטים מעניינים על המדינה, מכירים את האתרים המפורסמים שלה ופוגשים באישיות מרכזית שהשפיעה על ההיסטוריה של המדינה. לסיום, זוכים הילדים בסיפור קומיקס משעשע בכיכובם של למה וחבריו, ציפור, ג'ירף וצב. 

זהו ספר מקסים נוסף בסדרת "למה בריבוע" – הסדרה שמעשירה את הידע ומרחיבה את האופקים, ומעניקה שעות של לימוד והנאה הן לילדים והן להורים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה