יום שבת, 4 ביוני 2016

לחם שום וקשקבל



"הטחנות הגדולות של א"י" משיקה "קמח לחם" מיוחד לאפיית לחמים ומאפים

אחד הדברים שאני הכי אוהבת זה לאפות, יכולה להעביר שעות במטבח באפיית לחמים, מאפים, עוגות ועוגיות, כך שכשמגיע לי משלוח של קמחים אני מיד יוצאת לעבודה, שמה סינר ומתחילה.

השבוע קיבלתי משלוח של קמח לחם זהו בעצם קמח חיטה לבן המועשר בגלובטן ובלתת שעורה שמאפשר הכנת מאפים אווריריים ובעלי נפח גבוה.

מאחר ואת החלות השבוע הכנתי כבר ביום שלישי (והקפאתי) התלבטתי רבות אם להמתין לשבוע הבא או להתמודד עם משימה חדשה, כמובן שדגדג לי מבין האצבעות ומיד יצאתי לדרך עם לחם שום וקשקבל (של משק יעקבס).




לחם שום ופרמזן- מקור המתכון של קרין גורן (תוספת הגבינה שלי):

המצרכים:
1 קילו קמח לחם
1 שקית שמרית
1 שקית אבקת אפייה
2 כפות סוכר
30 גרם מלח (2 כפות)
2 וחצי כוסות מים (600 מ"ל)
מעט סולת לקימוח

לשמן-שום:
שמן זית
מעט אבקת שום
פטרוזיליה יבשה
שום גבישי לפיזור
מלח גס לפיזור
לפרוס פרוסות דקיקות של גבינת קשקבל (אני פרסתי באמצעות קולפן)

אופן ההכנה
שמים בקערה גדולה: קמח, שמרים, אבקת אפיה, סוכר, מלח ומים ולשים לקבלת בצק.
מעבירים את הבצק למשטח העבודה וממשיכים ללוש כ-5 דקות עד שהבצק חלק ואחיד. מניחים בקערה, משמנים בתרסיס שמן, מכסים בניילון נצמד ומניחים לתפיחה עד להכפלת הנפח.
מחממים תנור ל-190 מעלות.
מחלקים את הבצק ל-3 ומרדדים כל חלק על נייר אפייה מקומח בסולת למלבן בעובי 1 ס”מ (או מותחים בידיים). חותכים בגלגלת לחיתוך פיצה לאצבעות ומניחים באופן מרווח בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
מערבבים שמן זית, אבקת שום ופטרוזיליה יבשה ומברישים בנדיבות את הבצק. מפזרים מעל שום גבישי ומלח גס , מעל להניח פרוסות גבינה ומכניסים לתנור עד שהאצבעות זהובות גם מלמטה.
מוציאים מהתנור, מברישים שוב בשמן המתובל ומגישים חם.

בתאבון!

הקמח מיוצר מתערובת מיוחדת של חמישה סוגי חיטה מובחרים, באיכות גבוהה ומוקפדת. 

הגלוטן הוא חלבון המצוי בגרעין החיטה, אשר במגע עם מים בזמן עיבודו, תורם לגמישותו של הבצק ויוצר מעין "רשת" חזקה ואלסטית המייצבת את הבצק. רשת זו מאפשרת את החזקת הגזים החודרים לבצק בעת הלישה, ומעניקה ללחם נפח וגובה יפים.

בנוסף לגלוטן, מועשר קמח לחם של הטחנות הגדולות בלתת שעורה – גרעין דגן שעבר תהליכי הנבטה וקלייה. בזמן הנביטה נוצרים בגרעין אנזימים (עמילאז) שאחראים על פירוק העמילן והפיכתו ל"מזון" זמין לשמרים. הוספת לתת שעורה משפרת את פעילות השמרים ומקצרת משמעותית את זמן ההתפחה של הבצק.

הקמח מתאים במיוחד לאפיית לחמים, לחמניות, בצקי שמרים ולכל בצק הדורש נפח מאפה גבוה.

מוצרי החברה כשרים בהשגחת הרבנות הראשית חיפה, ובכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית ירושלים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה