יום שישי, 3 ביוני 2016

לחמניות שום, פרמזן ועשבי תיבול



לחמניות שום, פרמזן ועשבי תיבול

החג שאנחנו הכי אוהבים הינו חג השבועות, המטעמים, הניחוחות והטעמים, אחחחחח אין עליהם, הפעם בחרתי לשתף אתכם במתכון ללחמניות שום מדהימות שאני מכינה כבר זמן רב (מקור המתכון- חברתי האהובה זהבוש).

אל תוותרו על הכנת הלחמניות, ממליצה בחום, נחטפות בשניות.


לבצק:
1 גביע (250 גר’) גבינת קרם שמנת בניחוח טוסקנה
1 גביע (200 גר’) יוגורט (אפשר להמיר ללבן)
2.5 כוסות (350 גר’) קמח
1 שקית (10 גר’) אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתייה
1 כפית מלח

למלית:
4 שיני שום כתושות
100 גר’ חמאה
2 כפות בזיליקום טרי קצוץ דק (או שתיים-שלוש קוביות בזיליקום קפוא)
קורט מלח
100 גר’ גבינה קשה מגורדת- הפעם בחרתי בפתיתי מוצרלה של תנובה (עמק/ פרמזן/ קשקבל/ בולגרית או תערובת של סוגי גבינות)

להכנת הבצק:
מחממים תנור ל-200 מעלות. מערבלים במיקסר עם וו גיטרה את הקוטג’ והיוגורט. לקערה נפרדת מנפים את הקמח, אבקת האפייה והסודה לשתייה. מוסיפים את המלח ומערבבים היטב. מוסיפים את תערובת הקמח לקערת המיקסר ומערבלים עד להיווצרות בצק. מקמחים בנדיבות משטח עבודה נקי ומרדדים את הבצק למלבן בעובי של כ-1/2 ס”מ.

להכנת המלית ולהרכבה:
בקערה קטנה חסינת חום מניחים את החמאה, השום, הבזיליקום הקצוץ והמלח. ממסים בעדינות במיקרוגל ומערבבים היטב. בעזרת מברשת מברישים כמחצית מכמות החמאה על גבי הבצק. מפזרים את הגבינה המגוררת ומגלגלים את הבצק לגליל מצידו הארוך. בעזרת סכין חדה מסירים את השוליים הלא אחידים. חוצים את הגליל לשניים. כל חלק חוצים שוב לקבלת 4 חלקים. חותכים כל רבע לשלושה חלקים שווים, לקבלת 12 חלקים בסך הכל.

בעזרת תערובת החמאה משמנים תבנית שקעים סטנדרטית (משאירים כמות קטנה של חמאה). מניחים את עיגולי הבצק בתבנית השקעים, כך שצידם פונה כלפי מעלה. אופים כ-20 דקות, עד שהלחמניות תפוחות מאוד, צבען זהוב והגבינה מבעבעת. מוציאים מהתנור ומיד מברישים את חלקן העליון במעט החמאה שנותרה. מצננים מעט, מחלצים מהתבנית ומגישים.


.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה