יום שבת, 4 ביוני 2016

ספר ילדים חדש: "איך אתם מרגישים?" מאת דליה בר-אל



לאחרונה הבקרים שלנו הפכו לבלתי נסבלים, כל בוקר אותו הקונצרט: "אני לא רוצה ללכת היום לגן", אל נשכח כי מדובר בחודש האחרון של השנה כך שדי לא ברור לי מה קורה, ניסיתי לבדוק עם הגננת, עם הסייעת ואף עם ה"שטינקרים" של הגן, אין ולא היה שום דבר חריג.

הספר "איך אתם מרגישים?" הגיע בדיוק בזמן, הספר עוסק ברגשותיהם של ילדינו- 27 רגשות המוצגים כל אחד בצורה של סיפור קצר בשיר.הם מציגים מגוון תחושות ורגשות. תקראו על החשש שבגילוי סודות, על היופי שבאהבה, על השמחה שבידידות, על כוחו של הדמיון, על הכאב שבשנאה, על הקסם שבחלום, על החשד המנקר, על עצב הפרידה ועל עליצות וצחוק פורץ, על עלבון ועל כעס, על התרגשות ועל עצב, על פחד ועל תחרות, על בדידות ועל ידידות. רגשות נעימים וגם נעימים פחות, רגשות שמגלים ורגשות שמסתירים.



ישבתי עם הנסיך וקראנו בשקיקה את הספר, חייבת לציין כי בכל רגש שעלה פיתחנו את הנושא, שוחחנו על הרגש, מה זה אומר, איך אנחנו מקבלים את אותו הרגש, בספר כל שיר מלווה בשאלות המופנות אל הילדים. מטרת השאלות היא לעודד ביטוי רגשות ומחשבות של הילדים שקוראים את השירים או שומעים אותם מפי המבוגר. כאשר הילדים עונים על השאלות הם מוצאים נקודות הזדהות עם הילד או הילדה שבשיר ומגלים איך הרגש המתואר בשיר מתבטא בעולמם שלהם. 

אז נכון שלא הצלחנו לפתור את התעלומה הגדולה מכל מדוע אינו מוכן ללכת לגן אבל לפחות התעמקנו בשיעור חשוב לחיים שלי ושלו, שוחחנו על הרגשות, משימה בהחלט לא פשוטה לעיתים קרובות.

כי הרי כולנו יודעים כי להתמודד עם הפחדים, הכעסים, הבלבול , חוסר האונים ועוד לא תמיד קל לנו.



הספר מיועד לילדים ולילדות וגם להוריהם ומומלץ לעבודה חינוכית וטיפולית בגן ובכיתה. מובטח לכם שתקראו ספר זה עוד ועוד ובכל פעם תגלו יותר על ילדיכם ועל עצמכם. 




השירים מלווים באיורים המקוריים והססגוניים של צבי פדלמן. האיורים האלה ממחישים את הרגשות המתוארים במילים, ומפיחים בהם חיים.



דליה בר-אל, נשואה ואם ל- 3, ילידה ותושבת פתח תקוה, סופרת ומשוררת שפרסמה עד היום 41 ספרים, רובם לילדים. יצירותיה נכללות באנתולוגיות ונלמדות בבתי הספר היסודיים. כתיבתה מתאפיינת ברגישות לעולמו הפנימי של הילד ולחוויותיו בבית, בחברת הילדים ובעולם המבוגרים.




הספר מיועד לילדים בגילאי ארבע עד עשר. טווח הגילאים רחב היות שיש כמה רמות של קריאה והנאה מהספר: יש קריאה והזדהות עם הרגש יחד עם ההנאה מהאיורים המקסימים ויש רמה יותר גבוהה שבה קוראים ונהנים מהשירים ומהאיורים וגם עונים על השאלות הנלוות - כל ילד מגיב ועונה בהתאם לרמת ההבנה שלו. "נוכחתי לדעת שקטנים וגדולים אוהבים לבחון את עצמם ואת רגשותיהם על פי השאלות וחלק מהם שמחים גם לשאול את המבוגר שנמצא לידם על רגשותיו שלו", אומרת דליה בר-אל. 



"איך אתם מרגישים?" מאת דליה בר-אל. איורים: צבי פדלמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 45 ש"ח, לגילאי 4-10. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה