יום שני, 18 ביוני 2018

מסעדת בליני - קסם איטלקי


יש משהו בפאתי סמטאות נווה צדק בתל אביב, בכל פעם שמגיעה לרחוב חשה באותו קסם חבוי השמור רק לו, המסעדות המצויות במקום כאילו ונלקחו מאגדה קסומה, האווירה, הבריזה, מלוא התיירים- ניכר כאילו והגענו לגיחה קצרה בחו"ל.

הפעם הגענו לדיט זוגי רומנטי במיוחד במסעדת בליני השוכנת במקום כבר למעלה מ-20 שנים, כאן תמצאו את איטליה במלוא הדרה הודות לעיצוב הטוסקני המהמם יש לומר ולתפריט האיטלקי המדויק שמורכב ממיטב חומרי הגלם ברמה הגבוהה ביותר- החל מהבצק של הפסטות והפיצות ועד לבשרים, דגים ופירות הים השונים.



דרך המטבח הפתוח ניתן לצפות בהכנת המנות השונות: אנטיפסטי משלל סוגי ירקות, סלט קפרזה מעגבניות טריות, טרטר סלמון וקרפצ'ו בקר, פיצות מקמח איטלקי עם מגוון תוספות, ניוקי וריזוטו בטעמים שונים, מבחר מרשים של פסטות, עיקריות בשרים ודגים וכמובן קינוחים – כולל הטירמיסו האגדי של בליני, ששום ארוחה לא מושלמת בלעדיו. טאבון האבן הייחודי משדרג כל מנה עם טעמים של טבע.



המרפסת המרווחת משקיפה אל מרכז סוזן דלל ומחברת בין החוץ לפנים בצורה הכי פסטורלית שיש. תמצאו כאן גם דוכן טעימות מהמם של יינות מצוינים, פנים המסעדה רחב ידיים בעיצוב מרשים ויפיפה.




תפריט היין כולל היצע עשיר של יינות בוטיק מובחרים, תוצרת היקבים המובילים של איטליה וישראל גם יחד. זה ידוע – יין משובח הוא השידוך האידיאלי למנה איטלקית.

בימים אלו מושק תפריט הקיץ (המיוחד יש לומר) אז חלק מן המנות דגמנו ממנו וחלק מן התפריט הקבוע, שנתחיל? לאחר שהרמנו כוסית לחיים התחילו אט אט לזרום לשולחננו המנות הראשונות, אחת טובה מקודמתה.

בהגיענו לשולחן  טרם הזמנת המנות הגיעה לשולחננו צלחת עמוסת לחמים ביתיים, טריים בעלי ניחוח נהדר בליווי שמן זית ורוטב בלסמי:




טרטר סלומון-זיתי קלמטה, בצל סגול, צנונית, פטרוזיליה, אורוגולה על מצע קרם פרש וגרידת לימון- מנה נפלאה ומדוייקת להפליא, פרשית ורעננה- ממליצה בחום:




קרצ'ופו א' פונגי-ארטישוק רומאי צרוב במחבת עם פטריות חורש על קרם תירס טרי- מנה איטלקית מצויה, שילוב טעמים נפלא ומעניין, כזה שיגרום לחושי הטעם להתעורר אט אט, קרם התירס הטרי חלקלק, מתקתק וחלומי:




מסבחה איטליינה- בייגל בייתי, גרבלקס (סלמון בכבישה בייתית), פלפל קלוי, קורנישונים, בצל מוחמץ ויוגורטחינה- מנת פתיחה המשמשת כנשנוש מושלם לצד שתייה חריפה - כל מרכיבי המנה איכותיים,טריים וטעימים במיוחד, כיף אמיתי:





ריזוטו פילה בקר- אורז ארבוריו עם נתחי פילה ,פטריות שמפיניון, יין מרסלה מתקתק, ציר בקר כהה, חמאה ופרמג'אנו- אחד המאכלים שאני הכי אוהבת לאכול זה ריזוטו, אולם לצערי בארץ המון מסעדות לא באמת יודעות להכין ריזוטו איכותי, אני כל הזמן מנסה והמון פעמים מתאכזבת אבל כאן נחלנו הצלחה מיוחדת, הריזוטו מבושל במידה המדוייקת, איכותי בטעמו ובניחוחו, שילוב הטעמים מדויק ומתובל במינון הנכון כך שניתן להתענג על טעמם של המרכיבים- מנה מנצחת, איטלקית ומדויקת:



למנות עיקריות הגיעו לשולחננו המנות הבאות:

פילטו אלה מרסלה-250 גרם מדליוני פילה בקר צלוי על מחבת עם רוטב פלפלת טימין ויין מרסלה בליווי תפוחי אדמה- 3 מדליוני פילה בקר טריים, איכותיים, עשויים במידת העשייה המדויקת נחים להם על מצע של רוטב חלומי, קטיפתי, כזה שיגרום לכל בלוטות הטעם להתעורר:



פקורינה קמפנייה- (מנה שמצטלמת קצת פחות יפה אבל טעימה במיוחד) צלעות טלה עשויות בטאבון בציר בקר בליווי כרוב מולא פריקי, עדשים שחורות ברוטב פומודורו- מנה עשירה מאוד, 2 נתחים של 2 צלעות בכל מנה על מצע ציר בקר נהדר והכרוב הממולא פשוט חוויה אמיתית - בימים אלו בהם אני נוטה לאכול אוכל מזין מנה זו מהווה עבורי פתרון הולם ויצירתי במיוחד: 




פולפטה ורדורה- קציצות בורי מטוגנות בליווי סלט חם של ברוקולי, אספרגוס, עגבניות שרי, מיץ לימון וקרם פרש- מנת ההפתעה- לרוב אני לא חסידה של קציצות דגים מטוגנות אולם כאן הופתעתי בענק, מדובר בקציצות דגי בורי בטעם עדין של דג, בתיבול נהדר ולא משתלט על מצע של ירקות טריים, רעננים וטעימים במיוחד- מנה שאין לי ספק שכאשר נחזור אדגום שוב, אליפות:





וכמובן שלא ניתן לוותר על קינוח וחיש מהר הגיע לשולחננו הטירמיסו של בליני- מנת הדגל האיטלקית -אחד הטירמיסו המוצלחים והטעימים שדגמנו עד היום- קטיפתי, נימוח וטעים להפליא- אל תוותרו:




בליני מושלמת לאירועים קטנים כמו ימי הולדת, שמחות משפחתיות ומפגשים עסקיים, הודות לחלל המעוצב, לתפריט המשגע ולצוות שדואג לכל הפרטים. שמרו מקום לאירוע הבא שלכם. 

 יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל , נווה צדק, תל אביב
 03-5178486

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה