יום שלישי, 5 ביוני 2018

פת שטינבך – מאפייה חשמלית - מאפיית בוטיק של לחמי מחמצת מקוריים!


אהבתי הגדולה ביותר הינה לחם, כזה פריך, ריחני, טעים ומפנק, בהחלט יכולה לחיות על זה כל היום, ללא שום צורך בתוספות, טוב אם תתעקשו אז תוכלו למלא לי את הלחם באנסטרומנטים מעניינים- אני בהחלט אדם של כריך איכותי ופחות ארוחה דשנה.

הפעם אני בוחרת לספר לכם על מאפייה קסומה ומיוחדת השוכנת בחיפה אשר הוקמה על ידי עפר שטינבך - נכדו של מייסד "מאפיות פת" אשר בימים אלו חזר לשורשים ופתח את פת שטינבך – מאפייה חשמלית - מאפיית בוטיק של לחמי מחמצת מקוריים! 


עפר שטינבך, נכדו של אבא פת, מייסד "מאפיות פת" שפעלו בחיפה בשנים 1922 - 1953, חזר לשורשים, ופתח לאחרונה בחיפה מאפיית בוטיק יפהפייה – "פת שטינבך – מאפייה חשמלית", בה הוא אופה מגוון עשיר של לחמי מחמצת מקוריים ומיוחדים, ללא שמרים וחומרים תעשייתיים. הלחמים נאפים בעיקר מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, כוסמין או שיפון. שטינבך, שפיתח את המתכונים, גם העניק לכל לחם שם מיוחד משלו. 

כל הלחמים איכותיים מאוד, טעימים במיוחד, לכל אחד הטעם הייחודי והנכחות שלו- אנחנו כחובבי לחמים איכותיים מאוד התחברנו ואהבנו, בהחלט לחמים שקשה להפסיק לנשנש.



בין הלחמים: 
לחם "טוטם" – לחם ייחודי שנאפה בתבנית טרקוטה גלילית, ומיוצר מתערובת של קמחים מלאים מחיטה, כוסמין ושיבולת שועל, בתוספת אגוזי קשיו, גרעיני דלעת, חמנייה ופרג- לחם מדהים, מיוחד מאוד, הילדים התחברו פחות אולי מאחר ומדובר בלחם "כבד" אך אנחנו הבוגרים מאוד אהבנו. 

"שועלי": לחם מקמח חיטה מלא, עשיר בתוספות של שיבולת שועל גסה, אגוזי קשיו, לוז, מלך, גרעיני חמניות ודלעת ועגבנייה מיובשת- לחם מצויין. 

"חריף מטריף": לחם מקמח חיטה מלא, בתוספת פלפל חריף טרי. 

"דון צימוקי": לחמנייה מקמח מלא עם אגוזי מלך וצימוקים- טעימה במיוחד , רק יש בעיה אחת, אם מתחלים לנשנש אי אפשר לעצור. 

"ביצי כוסמין": לחמניות מקמח כוסמין מלא גס ומחמצת כוסמין, בציפוי אגוזים, גרעינים וזרעונים. 

"בזיליקה": כיכר מחמצת אפויה בתבנית טרקוטה גלילית, עשויה מ- 100% קמח מלא גס בתוספת עלי בזיליקום טריים, עגבניות מיובשות וצנובר. 

"מרקי": כיכר קערת מרק עשויה מ-100% קמח גס, בעלת דופן עבה. 

"חום בכפר": לחם מקמח מלא בתוספת נדיבה של שוקולד מריר. 

לחם "אמר": עשוי מקמח "אמר" מלא 100% (זן חיטה קדום) ומחמצת כוסמין. 

במאפייה תמצאו גם את "מלך ארגמן", "לוזNמור", "שוף שיפון", "הכל לציפור", "מקלות הכוסמין של חני", ועוד. 



את הלחמים אפשר לקבל שלמים או פרוסים (הפריסה מתבצעת בו ברגע). בנוסף, אפשר ליהנות במקום גם מכריכים מיוחדים, מלאים בנדיבות בכל טוב! 



את המאפייה עפר עיצב בניחוח נוסטלגי: על הקירות תמונות ופריטים היסטוריים של משפחת פת. על המדפים - ארגזי לחם ישנים מעץ ואמייל ומכונות ביתיות לפריסת לחם. הלחמים מוצגים באלגנטיות בארגזי לחם שבנה בעצמו. 

הלחמים נמכרים בשקית נייר עם "חלון שקוף", שעליה מדבקה המפרטת את תכולת הלחם והערכים התזונתיים שלו. 

הכריכים הנהדרים מוגשים טרי טרי עם שלל מטעמים: מגוון סוגי גבינות משובחות, עלים ירוקים, פטריות, עגבניות, ממרחים מיוחדים ועוד. 

את הלחמים אפשר לקנות במאפייה, הפתוחה בימים ראשון-חמישי בשעות 08:00-18:00 ובימי ששי - עד 14:00. 

יש אפשרות להזמין משלוח דרך האתר. בשלב זה המשלוחים מתקיימים רק בחיפה. 


מחירים לדוגמה: 
מחירי הלחמים - טוטם, שועלי, חריף מטריף, בזיליקה, חום בכפר – 22 ש"ח 
לחמניות "דון צימוקי", "ביצי כוסמין" – 6 ש"ח 
לחם "אמר" – 28 ש"ח 
"לוזNמור", "רק כוסמין" – 24 ש"ח 
"ה-חלה" (חלת מחמצת קלועה) – 25 ש"ח 

המאפייה ממוקמת ברחוב דרך יפו 28, חיפה. פרטים והזמנות: בטלפון 04-6184881 

האתר: https://www.patt-bakery.co.il 


משפחת פת הייתה בעלת מאפיות ועסקה באפייה דורות רבים בפולין. בשנות ה- 20, עם עלייתה לארץ, הקימה בחיפה שתי מאפיות - בשכונת הדר ובשדרות ההסתדרות (המאפייה ברחוב ההסתדרות העסיקה מעל 40 עובדים), שפעלו בשנים 1922 - 1953. באותן שנים המשפחה הקימה גם את "קונדיטוריית פת" בירושלים, שהכילה סליק גדול בתקופת המחתרות. 

"יום אחד אמי ואני הבטנו בתמונות ישנות. ביניהן, מצאתי תמונה של סבי עומד ליד האוטו-לחם שלו, ועל האוטו כתוב 'א. פת מאפיה חשמלית'. אימא סיפרה שסבא היה מאוד גאה במלוש (מיקסר) החשמלי שהיה לו כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת. התרגשתי והחלטתי לקרוא למאפיה שלי – 'מאפיה חשמלית'. את הקמחים המיוחדים אני מזמין מ'הטחנות הגדולות של א"י', אותה טחנת קמח ממנה קנה סבי!'", מספר עפר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה