יום ראשון, 8 ביולי 2018

הים הגיע לירושלים- אקווריום ישראל


אמש בשבת החמימה העמסנו את הילדים, סנדוויצים והרבה מים ויצאנו לעבר ירושלים- לאקווריום ישראל- מקום קריר, מיוחד ומרהיב ביופיו, היינו עם ילדיינו בגילאים השונים (20,17,12,6) וכולם נהנו מאוד מהמקום- הן המבוגרים והן הילדים.






האקווריום נפתח למבקרים במרץ האחרון לאחר 8 שנות תכנון ובנייה בהשקעה של כ-100 מיליון ש"ח, באקווריום אלפי יצורים ימיים מסוגים שונים, המגיעים מכ-20 מדינות שונות והוא היחיד בעולם המדמה את החיים בים התיכון וים סוף .

האקווריום הוקם בסמיכות לגן החיות התנכ"י בירושלים (אני באופן אישי ממליצה לשלב ביקור ב-2 האתרים באותו היום).






בתחילה כאשר הצעתי לילדי להגיע למקום התהיה הראשונה שלהם הייתה אם זה כמו המצפה התת ימי אולם להפתעתם חיכתה להם אטרקציה שונה לחלוטין וחוויה אדירה.

האקווריום העצום בגודל של 7000 מ"ר מאפשר למבקרים לחזות באלפי דגים ויצורים ימיים אחרים, אשר הגיעו מלא פחות מ-20 מדינות שונות כמו קניה, אינדונזיה, פורטוגל והולנד, ביניהם יהיה ניתן לראות סוסוני ים, דגי ים סוף צבעוניים, כוכבי ים, ברקודות, צבי ים, צלופחים, מדוזות ואפילו כרישים. 






האקווריום הינו היחיד בעולם העוסק בים התיכון ובים סוף, מטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו- כאן למדנו על סוגי הדגים השונים, על חוסר הידע שיש לרובנו בתחום, על הדגים הנדירים (לוקוס לדוגמא שטרם הצליחו לגלות את שיטת הרבייה) ועוד- בתחנות השונות נמצאים מדריכים אשר מעבירים הסברים אודות תחנה ותחנה. 


 


האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם. 

"ברוב האקווריומים בעולם המערכות הן סגורות ולא פתוחות אל הים", מוסר שי דורון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי והאקווריום. "המים בים מזוהמים מכדי להכניס אותם לאקווריום עם דגים, ולכן לא משתמשים במי ים, כך שלמעשה אין שום משמעות לקרבה לחוף". 






האקווריום החדש שם בראש מעייניו פעילות חינוכית והעלאת המודעות לנושאי שימור הים, בתי הגידול המימיים ומגוון היצורים המרתקים החיים בו. 

כחלק מחוויית הביקור המתוכננת באקווריום – מצוי "קיר המחויבות". קיר המחויבות באקווריום יהווה הבסיס ל"קהילה פעילה" בתחום שימור הים ובעלי החיים הימיים. בסיומו של הביקור באתר יגיעו המבקרים לקיר אינטראקטיבי גדול ומרשים ובו יתבקשו להתחייב למספר כללים הקשורים לשמירה על הסביבה הימית. כך תיווצר מודעות לצורך הדחוף בשימור הים. קיר המחויבות עשוי להוות את הפורום החברתי הגדול והמשמעותי ביותר בתחום שימור הסביבה הימית בישראל. 






בשלב ראשון, יפתח האקווריום להרצה - הכניסה למבקרים תהיה רק בהרשמה מראש, ליום ושעה מתואמים מראש. בתקופה זו הביקור באקווריום יהיה כולל הדרכה. 

מחיר סיור בתקופת ההרצה: 45 ₪ לאדם (מבוגר וילד), משך הסיור כשעה וחצי- חובה לתאם סיור במקום טרם הגעתכם למקום, לא תנתן אופציה להכנס באופן ספונטני . 






לפרטים והזמנת סיור https://www.israel-aquarium.org.il/




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה