יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

בית הבד של סבא חביב

בסופ"ש האחרון בילינו בחופשה צפונית משפחתית בקיבוץ ענבר , ביום שישי בבוקר לאחר ארוחת הבוקר יצאנו להכיר מקרוב את בית הבד של סבא חביב עליו שמענו רבות.



ראשית אספר לכם מעט אודות בית הבד:
"סבא חביב" בית הבד הגלילי בקיבוץ פרוד משנת 1913 הינו ממייסדי ענף הזית בגליל. סבא חביב ובהמשך – בניו ונכדיו, מגדלים עצי זית ומייצרים שמן זית משובח ומבחר מוצרים בהם: טחינה המיוצרת בעזרת אבני ריחיים, מבחר זיתים בכבישה טבעית, חלווה, דבש, זעתר וסבונים משמן זית. 





מרכז המבקרים פתוח לקהל הרחב כל יום בין השעות 10.00-16.00 והכניסה ללא תשלום, כבר בהגיעכם תתקבלו בסבר פנים יפות ע"י צוות המקום ותתכבדו בכוס תה ו/או קפה מהביל.

במקום ישנן מבחר פעילויות חוויתית וסדנאות מרתקות לילדים ולמבוגרים כאחד, במרכז המבקרים במהלך סופי השבוע בתיאום מראש. בית הבד הגלילי בקיבוץ פרוד יציג על גבי מסכים סרט על "סיפורו של שמן הזית" המסביר על מסיק הזיתים, דרכי הפקת שמן הזית, סוגי הזיתים השונים ועוד. בזמן שהילדים יהנו מהפעלות ללא תשלום: כבישת זיתים, צביעת כדי חרס, הכנת שקיות ריחניות מסבון שמן זית, ריסוק זיתים ו"ייצור שמן" באבן ריחיים עתיקה יוכלו המבוגרים להנות מטעימת שמן זית זני ומהסברים על איכויות המזונות והתבלינים והתועלת הבריאותית תזונתית שבצריכתם על ידי בני משפחת "סבא חביב" ותערך שיחה על מזון ברפואה העממית עם עיסא בנו של סבא חביב.

במקום ישנן טעימות המוצעות בשפע רב (ביקרנו במקום במשך שעה ולרגע הצלחות לא היו ריקות) של שמן זית, 3 סוגי זיתי, מבחר חלוות, עלי גפן ועוד.




ניתן לרכוש ממבחר התוצאת הרחבה במקום, בנוסף כשסבא חביב מכין את שמן הזית המעולה שלו, מאז 1913 הוא דואג לשמור בצד שמן טוב במיוחד למשפחה. לשמן הזית היחודי הזה, המשלב מספר זני זיתים בבלנד פרימיום אנחנו קוראים "השמן של המשפחה" ולראשונה משפחת סבא חביב שמחה לחלוק אתכם את השמן במהדורה מוגבלת.





את השמן של המשפחה ניתן להשיג בחנות המפעל בקיבוץ פרוד, ברשת לגעת באוכל, עדן טבע מרקט, סניפי השוק של יינות ביתן ובהזמנה בשירות "סבא חביב עד הבית" (הספקה עד 72 שעות עלות של 20 ש"ח)-בטלפון- 046991888 או באתר- http://www.sabahabib.com



הייחודיות של מרכז המבקרים של סבא חביב מלבד המוצרים הנפלאים זה החום, האיכפתיות, הכנסת האורחים החמה, המשפחתיות, ניכר כי בני המשפחה מתייחסים לאורחים כאילו אלו הגיעו לביתם ולא לעסק המשפחתי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה