יום שבת, 12 בדצמבר 2015

חוות התבלינים בבית לחם הגלילית

בסופ"ש האחרון הצפנו לחופשה משפחתית, את המסלול התחלנו בבית לחם הגלילית בחוות התבלינים, מקום האהוב עלי במיוחד, להכניס אותי למקום כזה זה בערך כמו חנות ממתקים לילדים קטנים.

אני יכולה במשך שעות להסתובב בין שבילי התבלינים, חליטות התה, מבחר החלוות ועוד ועוד... אני כל כך מוקסמת מהמבחר, מהצבעים, הטעמים והניחוחות.





בחגים יש כאן גם מבחר פעילויות לילדים- רעיון נפלא אשר מעסיק את הילדים בחוויה קסומה ומותיר לנו ההורים פנאי וזמן לשוטט בחנות.






משפחת ציטרשפילר מגדלת תבלינים כבר למעלה מ- 50 שנה.

אבי ציטרשפילר, בעלי החווה, ספג מילדות ערכי חקלאות, נוף, טבע ואדם תוך שהוא זוכה לגדול ולגדל תבלינים יחד עם אביו צבי ז"ל מחלוצי ענף התבלינים בארץ. את החותם המקצועי לעולם התבלינים הוא רכש לאחר השירות הצבאי בלימודי הפקולטה לחקלאות ומאוחר יותר בלימודי נטורופטיה.

במשך 20 שנה עובד אבי ציטרשפילר ברציפות בגידול, עיבוד, ייצור ושיווק תבלינים וצמחי מרפא בארץ ובעולם.

בשנת 2003 החליט לממש את חלומו ולהפיץ את חזון התבלינים לכל בית בישראל. כך נולדה- חוות דרך התבלינים, קונספט תיירותי ייחודי של מרכז מבקרים לעולם התבלינים וצמחי המרפא.

החווה משמשת מרכז מבקרים לקהל הפרטי ולקבוצות ומרכז לימודי לכל החנויות הזכייניות וללקוחות העסקיים. הקונספט מזמן את המבקר לחוויית חושים וצבעים עוצמתית ומרגשת בצורת שוק פתוח של מאות תבלינים וצמחי מרפא - חנות החווה הגדולה בארץ לנושא הזה.

החוויה נבנית בשילוב הייחודי שבין המוצר והתוכן ומשמש מחסן רעיונות אינסופי לשימוש בתבלינים וצמחי מרפא וסגולותיהם כדרך לאיכות חיים טובה ובריאה יותר.

החווה פועלת במתכונת תיירותית מזה 10 שנים ואירחה בתחומה אלפי אוטובוסים ומאות אלפי אורחים פרטיים בשנים האחרונות בהדרכתו של אבי וצוותו. קבוצות וארגונים נהנים מפעילות חווייתית מגוונת הכוללת הרצאות מרתקות, ימי העשרה, סדנאות בישול וימי כייף.
בחווה שדות חקלאות אורגניים ובהם גם מאקלמים ומגדלים עשרות מינים של תבלינים וצמחי מרפא.





אז ביום חמישי האחרון הגענו לחווה , הילדים מיד עברו לסדנת הכנת תערובת הזעתר המסורתית בשמן זית- ערבבו עזוב, שומשום וסומק , העבירו למטחנה וקיבלו תערובת זעתר, לזה כאמור הוסיפו שמן זית.
כל ילד קיבל כדור בצק ויצר פיתה, עליה מרח את תערובת הזעתר ולטאבון- הפיתה יצאה חמה וכל כך טעימה:








לאחר הסדנא עברנו לסדנת יצירה והכנו בקבוק עם תבלינים במבחר צבעים, ניתן היה להכין גם חנוכיות מקושטות ומתובלות, קישוט בכדי חרס ועוד.




הילדים כל כך נהנו והעבירו בהנאה מרובה חצי שעה, צוות המקום מפעיל בסבלנות וסובלנות אין קץ את הילדים, כל חומרי היצירה ניתנים בנדיבות רבה וכל בקשה מצד הילדים ו/או ההורים נהנית בזריזות וביעילות.

הפעילות מתקיימת בבית לחם הגלילית, פעילויות היצירה והסדנאות בתשלום סמלי.
לפרטים נוספים ולבירור מועדי הפעילויות: 04-9533405


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה