יום שבת, 5 בדצמבר 2015

אבוללה ועכשיו הסרט

זוכרים שהיינו ילדים קטנים תמיד הפחידו אותנו שאם לא נאכל יבוא האבוללה? אם נחזור הביתה בחושך יבוא האבוללה? לאדם זה קרה.



אדם גר בירושלים עם הוריו, הוא ילד פיקח ובעל דמיון עשיר ופורה לפעמים פורה מדי... לפני שנה, אחיו הגדול אסף, נהרג בתאונת דרכים, מאז התאונה החיים של אדם ומשפחתו השתנו. הוריו על סף גירושים ואדם הולך ומסתגר בתוך עצמו. הוא מתקשה בלימודים, תמיד מסתבך במכות עם חבורת הבריונים בבית הספר ובנוסף לכך, המחנך המרושע של הכיתה (רותם קינן) שונא את אדם ומתנכל לו. אולם חייו של אדם משתנים ביום שהוא פוגש במקלט שמתחת לביתו את אבוללה.




ה"אבוללה", הם מפלצות גדולות ובלתי נראות. למרות שבתחילה הם עושים רושם ראשוני מפחיד, הם חביבים, אוהבים לשחק וטובים מאוד בלהכין שיעורי בית. במהרה הופך אבוללה לחבר הסודי והיחיד של אדם. ויחד נראה שהם בלתי מנוצחים.



דברים מתחילים להסתבך כשההורים של אדם מתחילים לחשוד שהוא מסתיר מהם סוד. המחנך הרשע מתכנן להעביר את אדם לבית ספר לחינוך מיוחד והבריונים מהכיתה רוצים להרביץ לאדם מכות ולגרש אותו ממגרש הכדורסל אחת ולתמיד.



בנוסף לכל, חיילי יחידת "רעם"-היחידה הסודית של השב"כ ללוחמה במפלצות, מופיעים בשכונה במטרה ללכוד את אבוללה למטרות מחקר.



על מנת להציל את החבר הכי טוב שלו ואת עצמו, על אדם יהיה ללמוד לשים את העבר מאחוריו, להתגבר על הפחדים הגדולים ביותר שלו ומעל לכל להבין, שאם אתה אוהב מישהו באמת, אתה אף פעם לא לבד.
הוא מתחבר לתמר הילדה החנונית של הכיתה , האני אב הבית בבית הספר ויחד הם יוצאים למסע להצלתו של אבוללה.




סרט מרגש מאוד , מציג לפנינו את חיי היום יום של רובנו, ההתמודדות עם השכול והאבל, ההתמודדות בבית הספר, עם צחקוקי הילדים, המריבות וההתנכלויות, ההתמודדות עם ההורים שלעיתים לא מבינים מה באמת עובר על ילדיהם וכך גם עם הצוות החינוכי בבית הספר.

אני לא יודעת מי נהנה יותר מהסרט, הנסיך בן השלוש וחצי, בן התשע או בת ה-15 או אפילו אנו ההורים.

הסרט נוגע בליבו של כל אחד, קבלו הצצה לטריילר של הסרט.

הסרט עלה לאקרנים ביום חמישי האחרון ולדעתי יהיה הלהיט של חנוכה (וגם לאחריו כמובן), בבתי קולנוע ברחבי הארץ סרט המשלב אנימציה ממוחשבת ישראלי לילדים באורך מלא ( 95 דק') "אבוללה". זו הפעם הראשונה שמושק בארץ סרט המשלב אנימציה ממוחשבת ואפקטים מיוחדים לילדים שכל כולו מופק בישראל הכל תוצרת כחול לבן!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה