יום שבת, 12 בדצמבר 2015

מסעדת בת יער- חוויה קרניבורית מיוחדת



בסופ"ש האחרון נפשנו בקיבוץ ענבר אשר שוכן בלב הגליל, כשאנחנו נופשים בצפון אנו אוהבים לחפש ולתור אחר מסעדות מיוחדות, לא סטנדרטיות אשר כולם סועדים בהן אלא את השוות במיוחד.

הפעם בחרנו להתארח במסעדת "בת יער" השוכנת במרומי יער ביריה, מסעדת בוקרים מיוחדת במינה, הממוקמת בלב חוות בוקרים ייחודית, בגובה 800 מטר ולרגליה נפרס נוף העמק כמו שלא נראה משום מקום אחר, נסיעה של 45 דקות והגענו.

היה זהו ערב קר במיוחד (רק 4 מעלות הציג לוח השעונים ברכב) במסעדה חימם את האווירה תנור עצים גדול וברקע התנגנה לה מוזיקת קאנטרי .



החווה הוקמה בשנת 1985 על ידי שני תושבי מצפה עמוקה איתן לבל וברהם נחמיאס, שני בעלי חלום מלאי אנרגיה ויצירתיות.
הם בעצם רצו להקים חוות סוסים ולעבוד קרוב לבית, אולם עד מהרה קיבלו את עצתו המועילה מפיו של מייסד חוות ורד הגליל, שאמר כי לא כל אחד רוכב על סוס אבל כמעט כל אחד אוכל ולכן במקביל לבניית האורווה החליטו מיד לבנות גם מסעדה.
ההתחלה הייתה עם שני קרונות רכבת משא שהובאו מחיפה, קרון אחד שימש למגורים והשני יועד למסעדה. חצי ממנו שימש כבר משקאות והחצי השני כמטבח שגודלו 10 מטר מרובע.

בשנים הראשונות המסעדה תפקדה כפאב והתפריט כלל: פלטת מטוגנים, פלטת גבינות, ציפס ולחם.



המקום מנוהל על ידי ערן אשר מנהל ביד רמה את המסעדה, כל צוות המלצרים אדיבים, חייכנים ומעניקים שירות חם ויחס אישי לכל סועד.



אז כאמור היה זה ערב קרררררר ביותר ועל כן פתחנו את הסעודה עם נזיד בוקרים- מרק שעועית עם בשר וירקות שורש - הנזיד לוהט וסמיך , חתיכות הבשר אדיבות ורכות שממש נמסו להן בצלחת, גם הילדים וגם אנחנו פשוט התמוגגנו על המנה שלוותה ללחם החווה - לחם כפרי הנאפה בחווה ומוגש עם חמאת שום, פסטו וממרח עגבניות מיובשות- בהחלט דרך נפלאה להתחמם:





לאחר שהתחממנו טעמנו את מנת הקרפצו הנפלאה- פרוסות דקות של פילה בקר איכותי שנכבשו בלימון סחוט עם שבבי פרמזן ועלעלים ירוקים בשמן זית- מנה מקסימה אשר משלבת בעדינות את מבחר הטעמים, כל כך טעימה שחיש מהר התחסלה לה :


לבוקרים הצעירים שלנו הזמנו את מנת הילדים- שניצל, ציפס ופלחי ירקות טריים - אני מודה, באופן אישי אני אוהבת רק את השניצל שאני מכינה, אף אחד עד היום עדיין לא הצליח להפתיע אותי ועל אחת כמה וכמה במסעדות, לרוב השניצל תעשייתי, לא מתובל כפי שאני אוהבת ואף הפירורים עבים או חיוורים מידי, כאן השניצל לראשונה הפתיע אותי , היה ברמה גבוהה, ממש ביתי, לא תעשייתי, טעים, פריך וטרי, המנה מרשימה, גדולה ובהחלט מספיקה לשני ילדים קטנים ו/או לילד גדול רעב במיוחד:


והגענו לחלק המרכזי של הערב, כאן לכל קרניבור מצפה חגיגה קולינרית מפתיעה.

נתחי הבשר איכותיים מעדרי המרעה של הגליל והגולן, עוברים תהליך יישון טבעי במטבח החווה, הגרילמן (דימה נאומוב) מקצוען אמיתי, צולה את הנתח ללא תיבול על הגריל על פי דרגת הצלייה המתבקשת והסטייק מוגש לסועד עם רטבים בצד (צימיצורי ו/או שמנת פלפלת).

אנו הזמנו בהמלצתו של ערן סטייק טי-בון - שילוב של סינטה ופילה על העצם, 400 גרם של אושר וסטייק צלע עגל- אנטריקוט על העצם, נתח בשר עסיסי ומשויש- 500 גרם של עונג.

שני הנתחים היו מעוררי התפלאות, טריים כל כך , עסיסיים ועשויים ברמת הצלייה המתבקשת, יצרו חגיגה לחיך ולפה, אין לי כל ספק כי כאן זהו גן עדן לקרניבורים שבחבורה.




הקרניבורית הצעירה בחרה בסטייק פרגית מושרה בעשבי תיבול, מנה עסיסית מאוד, עשירה וטעימה במיוחד, מוגש לצד סלט ירוק חמצמץ עם חמוציות- סלט פרשי ומרענן במיוחד:


המנות מוגשות עם מבחר תוספות: פירה בטטה ותפוחי אדמה קטיפתי/ סלט ירוק עשיר בטעמים/ ציפס קריספי.


באופן די מפתיע אך כאן גם צמחונים ו/או טבעונים ימצאו את מבוקשם.

קינחנו ב-2 קינוחים מדהימים (כל כך אהבתי את הגשת תפריט הקינוחים שחייבת להעניק לכם הצצה):


קרם בורלה חלומי - תשכחו מכל מה שאתם מכירים, כאן הבורלה כל כך מיוחד, בכוס נתענג על שכבות עוגת בראוניס ושכבות הבורלה אשר יוצרים יחדיו ארומה אלוהית:


פרפה נוגט- מקפא בטעם נוגט עם סיומת רעננה של פירות אקזוטים- מנה פרשית ומרעננת , קינוח מצויין לארוחה נכבדה שכזו:



עוד גימיק מדליק שיש למקום להציע- 5 כרכרות העומדות בסמוך למסעדה, המציעות לזוג או לקבוצה של עד שמונה סועדים להנות (כמובן בהזמנה מראש) מארוחה אינטימית ומיוחדת (כמו הצעות נישואין לדוגמא), החלל ממוזג, עם מוזיקת רקע נעימה, שירות צמוד, נוף קסום הררי וירוק ו/או חוות הסוסים- רעיון מדהים ומקורי של בעל המקום.







עוד בחווה:
רכיבה על סוסים משעתיים עד יומיים.
טיולי ג'יפים.
פארק חבלים אתגרי
באולינג בטבע יחיד במינו
לקטנטנים - יצירה, אפיית פיתות, פינת חי וגן משחקים.
הפעילויות מתקיימות בחגים, חופשות או בתיאום מראש 


שעות פעילות:
ימים א' עד ה' המסעדה פתוחה בין השעות 12:00-21:30
ביום ו' משעה 12:00-17:00 
*בערב בסבבי הושבה כל שעה 
ביום ש' משעה 12:00-22:00 בסבבי הושבה כל שעה


יש להזמין מקומות למסעדה מראש בטלפון 04-6921788 שלוחה 1.


אין לי כלל ספק כי לכאן אנו נחזור עוד רבות, הזמינו עוד היום מקומות, מבטיחה לכם עונג צרוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה