יום שבת, 17 בספטמבר 2016

לחם כפרי מעולה


השבוע הגיע משלוח חגיגי מבית הטחנות הגדולות, מיד ידעתי לארוחת הערב יהיה לחם כפרי ביתי ובעל ניחוח ושקשוקה ביתית חריפה במיוחד, הפעם אפנק אתכם במתכון ריחני וטעים במיוחד ללחם כפרי מעולה, אני באופן אישי משתמשת בגור שאור אשר עוזר להגיע לתוצאות מדהימות במיוחד:

רכיבים: 
סטרטר: 
1 כוס (270 גרם) שאור 
1 כוס מים 
2 כוסות קמח לחם לבן 
2/3 כוס קמח לחם מלא 100%

בצק: 
5 כוסות קמח לחם מלא 100%
4 כפיות מלח 
1 כף סוכר דמררה 
½ 1 כוס מים פושרים 

אופן הכנה: 
הכנת הסטרטר: לערבב את השאור בכלי שלו, להוציא ממנו לקערה כמות של כוס. (לשאור שנשאר בכלי להוסיף כוס קמח ו-¾ כוס מים, לערבב ולהשהות מחוץ למקרר עד שתתחדש התסיסה, כ-2-4 שעות. לאחר מכן, לכסות במכסה ולהחזיר למקרר). 
להוסיף את המים ושני סוגי הקמח וללוש במשך כ-7 דקות, עד שנוצר בצק רך וגמיש. להניח בקערה, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר 10-12 שעות. 


הכנת הלחם: לנפות לקערה נקיה את קמח הלחם, להוסיף את המלח והסוכר ולערבב. ליצור גומה בקמח, לשפוך אליה את הסטרטר שתפח ואת המים, לאחד את כל החומרים לבצק וללוש 2 דקות. לכסות את הבצק, להמתין 20 דקות ואז להמשיך ללוש עוד 10 דקות עד שהבצק חלק, גמיש ורך. 
לגלגל את הבצק בקערה משומנת קלות, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר כ-4-5 שעות, עד שהבצק כמעט יכפיל את נפחו. 
להוציא את האוויר מהבצק שתפח, לחלק אותו ל-2 חלקים שווים ולעצב מכל חלק ככר עגולה מהודקת. להניח מגבות מטבח ב-2 סלסלות, לקמח אותן היטב ולהניח בתוכן את הבצק, כשהצד החלק כלפי מטה. לכסות בניילון או במגבת ולהשהות לתפיחה כ-3-4 שעות, עד שהככרות כמעט יכפילו את נפחן. 
לחמם תנור לחום גבוה 230° עם אבן אפיה בתוכו, ותבנית ריקה מונחת על קרקעיתו. להפוך את הככרות על מרדה, לחרוץ בסכין חדה מאוד 4 חריצים עמוקים בכל ככר ולהחליק אותן אל אבן האפיה הלוהטת בתנור. לשפוך כוס מים לתבנית הריקה שעל התחתית ליצירת אדים. אפשר להוסיף בתחילת האפיה כמה ריסוסים של מים אל חלל התנור ממרסס ידני, להגברת האדים. לאפות בחום זה כרבע שעה. להנמיך את החום ל-200° ולהמשיך לאפות עוד כ-40 דקות עד שהככרות יעשו שחומות, קלות במשקלן וקרומן מאוד נוקשה. 
להוציא מהתנור ולצנן על רשת. 


וזו הכיכר מוכנה לאפייה:



הערות: 
כמות: 2 ככרות 

אם השאור צעיר - כדאי להוסיף חצי עד כפית שמרים יבשים לקמח בשלב הכנת הבצק. 
זמני התפיחה יכולים להיות שונים מהרשום, בהתאם לבגרות השאור ולטמפרטורת החדר. 
לבצק ניתן להוסיף ככל העולה על דעתכם, החל משומשום, גרעיני חמניות, זיתים שחורים, עגבניות מיובשות ועוד ועוד...


לאחר האפייה:






"הטחנות הגדולות של א"י" משיקה מוצר חדש בשוק הקמחים 
"קמח לחם מלא 100%" 


כל היתרונות הבריאותיים של קמח מלא 100% בלחמים ובמאפים אווריריים ויפים 

טחנת הקמח הוותיקה "הטחנות הגדולות של א"י" בחיפה משיקה מוצר חדש בשוק הקמחים: "קמח לחם מלא 100%". 

הקמח מיוצר מחמישה סוגי חיטה שונים באיכות גבוהה שנבחרו בקפידה, וגרעיניהם נטחנו בשלמותם. לקמח המלא ערכים תזונתיים ובריאותיים גבוהים, שכן הוא מכיל 100% מהסובין שבגרעין החיטה העשיר בסיבים תזונתיים. כמו כן הקמח המלא הוא מקור מצוין לסידן, ברזל, סלניום, אשלגן, ויטמינים מקבוצה B, ויטמין E ועוד. 

ייחודו של קמח הלחם המלא הוא שבנוסף להיותו מלא 100%, הוא מועשר בגלוטן, כך שהלחמים והמאפים שנאפים ממנו מלאים ועשירים בערכים תזונתיים, וגם אווריריים ובעלי נפח רב. 

הגלוטן הוא חלבון המצוי בגרעין החיטה, אשר במגע עם מים בזמן עיבודו, תורם לגמישותו של הבצק ויוצר מעין "רשת" חזקה ואלסטית המייצבת את הבצק. רשת זו מאפשרת את החזקת הגזים החודרים לבצק בעת הלישה, ומעניקה ללחם נפח וגובה יפים. 

הנטורופתית הילה גבע אבירם, מנהלת מכללת מדיטבע לרפואה משלימה, מרחיבה על יתרונות הסיבים התזונתיים שבקמח המלא: לסיבים התזונתיים המצויים בדגנים המלאים ובקמח המלא יתרונות בריאותיים רבים. הם גורמים לתחושת שובע לאורך זמן, מסייעים לאיזון רמות הסוכר בדם ולהפחתת רמות השומנים והכולסטרול בדם, וכן מסייעים לעיכול תקין ומניעת עצירות. מומלץ לשלב בשתיית מים מרובה. 

הקמח מתאים במיוחד לאפיית לחמים, לחמניות, בצקי שמרים ולכל בצק הדורש נפח מאפה גבוה. 

שנת הלימודים החדשה זו הזדמנות טובה להכין לילדים לחמים ולחמניות טריות מאפה בית. ארוחות בוקר וארוחות עשר מזינות ועשירות בסיבים תזונתיים יעניקו לילדים תחושת שובע וערכים תזונתיים חשובים, ויסייעו להם להיות ערניים וקשובים בזמן הלימודים. 

מוצרי החברה כשרים בהשגחת הרבנות הראשית חיפה, ובכשרות מהודרת של בד"צ העדה החרדית ירושלים. 

מחיר אריזת קמח לחם מלא 100%: 8-7 ₪ (לאריזה של 1 ק"ג). 

להשיג ברשתות ובחנויות: רשת לגעת באוכל, רשת חנויות הטבע בוסתן, ברכל, נתיב החסד, מרכז מזון יהודה, סופר ספיר, סיטונאות רחמים, עזרה וחסד, סופר טוב מודיעין, שפע ברכת השם בית"ר עילית, דיפ שיווק, מאיה בוטיקטבע, רני אורגני, ל.א.ב.ל, המאפייה של ראסל ירושלים, סופר הס (כפר הס), לחם ברויטמן אילת, לחם בורקין בנימינה, ובחנויות מובחרות נוספות. 

מידע על חנויות נוספות אפשר לקבל בדף הפייסבוק של הטחנות הגדולות או בטלפון: 04-8672137.



למידע ולמתכונים: 

http://www.hagdolot.co.il/ 

https://www.facebook.com/hagdolot.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה