יום שבת, 3 בספטמבר 2016

ספרים חדשים שאתם חייבים להכיר

שנת הלימודים כבר כאן ועימה החזרה לשגרה, שגרה ברוכה בה הילדודס בשעה שמונה כבר במיטות והנסיך הקטן בן הארבע לאחר טקס השינה שכולל הקראת סיפור, חיבוק, נשיקה, שיחה קצרה על מעללי היום וייאלה לישון.

למי שלא הורגל ומרגיל את ילדיו לטקס שינה, ממליצה בחום, יוצר חיבור מדהים ושיתוף שאין כמותו, הילדים נהנים מזה ומחכים כל היום לטקס, זאת אחת הסיבות לכך שאין מלחמה בדרך למיטה בשעות הערב.

מאחר והטקס הוא על בסיס יום יומי כל פעם מחפשת ספרים חדשים (אל דאגה, מידי פעם גם ממחזרת סיפורים) וזאת הסיבה שאני כל פעם מדווחת על ספרים חדשים, הפעם אני פה לספר על שניים שהתחדשנו בהם ממש לאחרונה.

גשר הקשר מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר




"שמי פיני, ואני פיל אפריקני שחי כאן בג'ונגל עם יתר העדר, שזה סוג של קבוצה או משפחה. והסיבה שבגללה אני כאן, בטרם זרחה השמש, היא שאני סובל מנדודי שינה..." "אני רוצה לנדוד למרחקים... הרחק מכאן, ביבשת אסיה, יש לי קרובי משפחה. "פילים אסיאתיים, כך קוראים להם..." (מתוך הספר).


ספר הילדים "גשר הקשר" מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור של ידידות מופלאה שבכוחה לחבר יצורים ועולמות שונים ורחוקים. סיפור על אחדות ושיוויון ושמירה על כדור הארץ. פיני, פיל אפריקני צעיר, תמים וטוב לב חולם לפגוש את בני משפחתו החיים ביבשת אסיה הרחוקה, אולם אינו יודע כיצד לעשות זאת. הוא פוגש בנורית, שפירית עליזה ואופטימית, דמות שונה ממנו ויחד הם יוצאים למסע חלומי. בשיחה וגם עם קצת קנאה במה שיש לנורית הם מגיעים יחד לסוג של פתרון לבעיה, תוך כדי חברות מופלאה שמתפתחת ביניהם. הם מזמינים את הקורא להצטרף אליהם ולהאמין שיש דרכים להגשים חלומות ולגשר בין עולמות שונים. 




יש בסיפור מסר שמוביל ומחנך ילדים לכבד זה את זה. לא לוותר על הגשמת חלומותיהם הכמוסים, תמיד לקוות לטוב ולאופטימיות בעולם (גם כשקשה וברגעי משבר וקושי). מתוכן הסיפור עולה כי בעזרת אמונה בכוחה של ידידות, עזרה הדדית וחברות, שנרקמת בין שתי דמויות כה שונות וזרות האחת מהשנייה, יש סיכוי להוביל לשינוי מחשבתי - אפילו מציאותי. זאת בפעילות למען מטרה משותפת ושמירה על הסביבה, על בסיס כבוד הדדי כלפי דתות, תרבויות וצבע עור. האמונה באותו רעיון יש בה סיכוי לעולם יפה וטוב יותר לכולם.



לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של בועז גבאי שמאיר בשלל צבעים את הסיפור והוסיף לייחודיות שלו. 

הספר מיועד לגילאי 9-5.

"גשר הקשר" מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר. איורים: בועז גבאי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 9-5. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן



ספר הילדים "הגן הדמיוני של ורד" מאת שרה ריבן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור ילדים שמטפל בהומור בנושא שכיח אצל ילדים – הרצון של הילד שההורה יישאר איתו בגן. 



הגן של ורד נסגר והיא עברה לגן חדש. בבוקר כשהגיעה לגן החדש ביקשה ורד מאימה להישאר איתה בגן, אך מה לעשות, אימא הייתה צריכה ללכת לעבודה. ורד בכתה ובכתה, אמרה כל ערב שאינה רוצה ללכת לגן ובקשה מאימה לעשות משהו אחר יחד. האם מצאה פתרון - באמצעות ההומור היא עוזרת לורד להתגבר על המשבר עד שהיא מרגישה מחוזקת ומוכנה לחזור לגן לבדה מתוך בחירה והבנה. 



הספר מבוסס על סיפור אמיתי שחוותה המחברת עם בתה בגיל הגן. הוא נולד מתוך צורך אמיתי לעזור לבתה הצעירה ורד שהיה לה מאוד קשה בימים הראשונים בגן החדש. הספר הזה נכתב לאחר מספר ניסיונות להרגיע אותה שלא צלחו. הבכי אומנם התקצר מידי בוקר, אך עדיין נמשך. אז נולד הרעיון לסיפור המצחיק אותו קראה האם לבתה לפני השינה והסיפור הזה סיים את מסכת הבכי בפרידה של הבוקר. הסיפור הצליח במקום שבו כל שאר הניסיונות לא צלחו. 



"הרעיון היה להקדיש לה את הסיפור, שבו היא תהיה הגיבורה ובסיפור היא תצליח להתמודד עם קושי הפרידה בדרך אבסורדית ובהומור". הספר מספר על הפתרון היצירתי שמצאה המחברת כדי להתמודד עם הקושי. 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שהפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. 

הספר מיועד לגילאי 5-3. 

"הגן הדמיוני של ורד" מאת שרה ריבן. איורים: יונת קציר. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 5-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה