יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

נתת קיבלת- משחקי קופסא חינוכיים- מתנה מיוחדת לראש השנה

אחת המתנות שאני הכי אוהבת להעניק ליקירי הינה משחקי קופסא וחשיבה, כאלו שילוו אותם לאורך זמן וישמשו את הקטנים ואת הגדולים בהנאה ובמשחק כפי שאנו במשפחתנו מאוד אוהבים לבלות שעות איכות ארוכות במשחק והנאה.

לאחרונה נחשפתי למשחקים מקסימים, חינוכיים בעלי ערכים, חשיבה חיובית, כלים לביטוי רגשות וכישורים חברתיים של חברה בשם "נתת קיבלת" שפותחה על ידי מיכל לאופר-רם מנכ"לית ומיסדת החברה.

החברה מפתחת משחקים וסדנאות לילדים, הורים ולאנשי מקצועות החינוך, הטיפול וההדרכה, המטרה העיקרית שלהם הינה להפוך את עולם התוכן שהילדים נחשפים אליו בדור המסכים לתוכן חיובי, מצמיח ומעצים.

המשחקים, שהם גם משחקים וקלפים טיפוליים, פותחו מתוך תשוקה פנימית לאפשר לילדים ולהורים של ימינו, כלים נפלאים של תקשורת מקרבת, רגישה, מכילה ואוהבת.
משחקי "נתת קבלת!" הם קלפים לתקשורת במשפחה, בבית הספר, בגן ולמסגרת טיפולית.

המשחקים מתאימים להורים וילדים, למטפלים/ות למורים/ות, לגננים/ות, ליועצים/ות למטפלים/ות, למאמנים/ות, לפסיכולוגים/יות למנחי סדנאות, לסבאים/ות וכל מי שרוצה לשחק לחנך ולאהוב!
דרך המשחקים השונים הילדים משתפים אותנו בחוויות שלהם, בפחדים, בחששות, ברגשות ובמחשבות שלהם. המשחקים מאפשרים שיח רגשי וערכי, ומחזקים את הקשר בין ההורים לילדים, בין האחים, בין חברים וגם בין ילדי הגן ו/או הכיתה.
משחקי הסדרה הם: 


המוצר הראשון בסדרה שיצא בנובמבר 2011 היה נָתַתָּ – קִבַּלְתָּ! המשחק זכה להצלחה אדירה והיה לפורץ דרך בעולם משחקי הקופסא לילדים.
"נתת קבלת!" משחקים מהנים ומלמדים שהם גם משחקים ערכיים לחיים.
מאז מיכל לאופר-רם, יחד עם שותפה אריה רם מפתחים מוצרים ועוסקים בהרחבת עולם התוכן החיובי לילדים, הורים ומטפלים באמצעות ספרים, משחקים, סדרות טלויזיה, סדנאות ומוצרים נוספים במטרה ליצור עולם טוב יותר ולאפשר לילדים לחיות חיים בריאים, ערכיים טובים ושמחים.
המשחקים שלנו נחשבים גם למשחקים טיפוליים כיוון שהם מסייעים לשיפור מיומנויות תקשורת וכישורי חיים, לשיפור אנטיליגנציה רגשית וחברתית ומהווים גם כלי עבודה איכותי לאנשי מקצוע וכמובן שימושיים ומהנים לכל המשפחה.


מה אני מרגיש? (את המשחק הזה אני בוחרת להעניק מתנה לילדי הגן של בני הקטן)



משחק בו מדברים על מה שמרגישים
המשחק נוצרעל מנת ללמד את הילדים בדרך של משחק, כיף והנאה לדעת לבטא רגשות ולדבר עליהם,לצערנו, בדור שלנו ילדים מבלים יותר מדי זמן מול מסכים: בצפייה בטלוויזיה, בשימוש במחשב ובמשחק בטאבלט ובטלפון הנייד ופחות מדי זמן בלשחק עם חברים.כשמשחקים עם חברים הילדים מפתחים את הכישוריים החברתיים שלהם דבר שלא קורה בזמן הישיבה מול המסכים.
המשחק מה אני מרגיש מהווה דרך נעימה ללמד את הילדים לדבר, לבטא את הרגשות שלהם, לדעת להבחין בין רגשות שונים כגון: שמחה, עצב, כעס, אהבה, עלבון ועוד
    • המשחק מפתח אינטלגנצייה רגשית
    • מעודד שיחה ושיתוף
    • מפתח יכולת לשים לב לרגשו הזולת
    • מאפשר התנסות בביטוי רגשות
    • מטפח את היכולת המילולית
ארבעה קלפים זהים יוצרים סדרה. בכל קבוצת קלפים מובע רגש באמצעות סיוטאצייה מאויירת: ילדה נעלבת מפני שלא משתפים אתה במשחק, ילדים שמחים קובצים בטרמפולינה. על כל קלף-רגש כזה יש עלון המסייע לפיתוח מיומניות שיחה וביטוי רגשות בעזרת קלפי המשחק וגם עם שאלות כמו מתי נעלבתי? וממה? מה משמח אותי? פותח בליווי פסיכולוגית קלינית לילדים
מומלץ לגילאי + 4מעודד שיחה, שיתוף והתנסות בביטוי רגשות
.מפתח יכולת לשים לב לרגשות הזולת



מה אני רוצה?



.משחק מצחיק ומרגש של שאלות ותשובות

משחק פשוט ומפתיע במיוחד. פשוט כי קל לשחק בו. מפתיע כי הוא מלמד את המשתתפים להביע את מה שהם באמת רוצים. ההפתעה העיקרית נובעת מהעובדה שעצם העלאת השאלות והצורך בתשובות מהירות מאפשרים לכל משתתף לגלות באמת את עצמו

מומלץ לגילאי + 6
מפתח דימיון, יצירתית, חשיבה מקורית, כושר ביטוי וניסוח ומטפח התבוננות פנימית

מסייע להכיר את הרצונות האמיתיים.

אז לנו כבר יש מתנות לחגים, כאלו שבאמת עם ערכים ותובנות, אני בחרתי להעניק ליקירי את המתנות הללו ונחזור לספר אחרי החגים את מסקנותיינו.


שתהיה שנה טובה מלאת ערכים, תובנות, מעשים חיוביים ורק טוב!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה