יום שלישי, 24 בינואר 2023

טיה- גן עדן איטלקי בלב אבן יהודה

עצרו הכל!! אם טרם הכרתם את טיה בית קפה איטלקי קסום ומיוחד השוכן בלב אבן יהודה אתם חייבים לרוץ ויפה שעה אחת קודם!! כאשר ראיתי פרסומים שלהם ברשת ידעתי שאני חייבת לבקר שם, פנינה קסומה ומיוחדת המציעה תפריט איטלקי מיוחד העשוי כולו מחומרי הגלם באיכות הגבוהה ביותר. הם פתוחים רק כחצי שנה אך ניכר כי בשל תשוקתם העזה לעשייה ולאירוח מפנק שמם הולך לפניהם. 

שפיות המקום הינן טל וענבר - 2 בחורות צעירות מלאות שאיפות, תשוקה ואהבה לאוכל האיטלקי (ובכלל) מאז היותן צעירות. הן חברות בלב ובנפש כבר מגיל שלוש ושיתוף הפעולה בין שתיהן פועל בצורה מעוררת השראה. טל מצידה גדלה במשפחה שגרה באיטליה זמן רב וזה היה לה די טבעי להפוך לשפית בתחום זה, במרוצת השנים יצאה ללימודים קולינריים ולימודי קונדיטוריה תחום בו היא עוסקת כיום, עבדה במספר מסעדות מוכרות וידועות עוד בטרם פתחו את חלומן המשותף. ענבר מצידה גדלה גם היא בבית של חובבי בישול ותמיד קוננה בליבה התשוקה להפוך לשפית, לימים למדה בפריז בקורדון בלו וגם היא בדיוק כמו טל עבדה במקומות נוספים טרם פתחו את  טיה.






התפריט לא רחב מידי אך מציע מגוון של פיצות, פסטות, סלטים וקינוחים סופר איכותיים. הן למעשה מתרכזות בסימני ההיכר של המטבח האיטלקי בדגש על חומרי גלם ברמה הגבוהה ביותר, בדרך ההכנה האיטלקית המסורתית ובהמון אהבה ותשוקה לאוכל, כך אנו הסועדים מקבלים מנות שלא זוכים לקבל בכל מקום. כל מנה ומנה זוכה ליחס אישי ולא בכדי כל סועד מתפעל מהמנות המוגשות במקום. 

אז כאמור הגענו בשעת בין ערביים, כבר שהגענו התאהבנו במקום, אווירה קסומה ומיוחדת עם המון אנרגיות קסומות, אייזק מבעלי המקום איש קסום ומיוחד שיגרום לכם חיש מהר להתאהב בו, ענבר המדהימה עם אישיות קסומה שהגישה מטעמים נפלאים שגרמו לנו לדבר עליהם עוד ועוד , מוזיקת הרקע האיטלקית שמתנגנת ברקע- על אלו יחדיו יצרו ערב מושלם.

ראשית הרמנו כוס יין לבן לחיינו ולחיי המקום, באמת שמאחלים להם המון בהצלחה כי מגיע להם:




בהמלצתה של ענבר המדהימה הזמנו את המנות הבאות: ראשית התחלנו עם סלט פנצ׳נלה- מוצרלה פרסקה, שרי, מלפפון, בצל סגול, קלמטה, קרעי פוקאצ'ה ובזיליקום טרי- סלט סופר פרשי ורענן, כלל הירקות סופר טריים , מנת המוצרלה גדולה וקרעי הפוקצ'ה שנעשית במקום טעימים ומפנקים, נשארים קריספיים לאורך כל הארוחה למרות היותם ספוגים ברוטב הנפלא של הסלט ולא הופכים למושיים ורכים:






פיצה עם תותים, בושה, טימין -ביאנקה, בלסמי מצומצם- טוב, צרחות כמה שזה טעים, וואו, מודה ומתוודה - מעולם לא אכלנו פיצה כזו!! אם גן עדן נראה כך אז בהחלט הגענו לשם!! נתחיל בפיצה המושלמת, בצק שמוכן במקום, בהתפחה של 48 שעות, מוקפד מאוד, איכותי, טעים, קריספי בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, שילוב ואיזון מדויק בין שלל המרכיבים יוצרים ביס מהחלומות, ממש כך, אתם חייבים אבל חייבים להזמין את המנה כי היא פשוט מושלמת. בשולחן הסמוך אלינו ישבה קבוצת תיירים והם ממש התלבטו בין המנות, המלצנו להם על המנה הזו וגם הם בדיוק כמונו פשוט עפו עליה:






טורטליני ערמונים ופטריות  - חמאת ערמונים, שימג'י ופורטובלו- גם מנה זו פשוט מדהימה, התענגנו על כל ביס וביס, לרגע הרגשנו כאילו ונתנו גיחה לאיטליה- הטורטליני ביתיים, דקיקים ועשויים מעט אל דנטה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, המילוי חלומי והרוטב, אוי רוטב קטיפתי כזה שכאשר נגמרה המנה לגמנו עם הכף כי חבל על כל טיפה:







קינחנו בפאי פקאן מושלם שטל מכינה במקום, בצק פריך ודקיק , עדין מאוד בטעמו עם מילוי מושלם ולא מתוק מידי, שפע פקאנים - כל אלו יחדיו יוצרים לונה פארק שלם של טעמים בחיך- שלמות זה כאן!! לצד הקינוח אני הזמנתי קפה הפוך נטול ואילו הזוגי אספרסו - גם הקפה סופר איכותי וטעים- מסתבר שממש לא בכדי, צוות המקום חקר וניסה סוגי קפה ותערובות שונות ממקומות שונים בעולם, ולאחר התייעצות עם מומחים בתחום, מביאים לנו הסועדים את חוויית הקפה הטובה ביותר שניתן להשיג.






חברים העברנו כמעט שעתיים במקום, נהננו מכל רגע ורגע, מכל ביס וביס, מהאווירה הקסומה והמיוחדת, אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן שוב בקרוב, יש לנו עוד הרבה מטעמים לטעום כאן. אז אם גם אתם מחפשים את המקום הבא ויודעים להעריך אוכל איטלקי איכותי ומוקפד זה המקום בעבורכם, רוצו , הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!!

ממליצה בחום להתחיל סוף שבוע מוצלח עם ארוחת בוקר מפנקת במקום, בצל עצי הלימון במרפסת הגדולה או באולם הממוזג. מגוון מאכלים לבחירה, בין סלטים לכריכים מיוחדים, פריטטה או ארוחה טבעונית ומאפים ליום מוצלח במיוחד. לחילופין להנות מארוחות צהריים קלות ומזינות לפגישת עסקים או סתם כדי להנות מאוכל טוב. להנות כמונו מארוחות הערב מדהימות הכוללות תפריט פיצות עשיר, פסטות, סלטים ועוד העשויים במקום, בוראטה, קרפציו ומגוון קינוחים. כל אלו כמובן לצד מגוון היינות האיטלקיים , קוקטיילים ו/או בירה איטלקית .





כתובת:
המייסדים 67 
אבן יהודה

טלפון להזמנות:
077-8181600

שעות פתיחה:
08:00 – 22:00 שני עד חמישי
08:00 – 14:00 שישי
18:00-22:00 09:00 - 14:00 שבת
סגור ביום ראשון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה