יום שני, 9 בינואר 2023

השובך- בית קפה מעדניה - פנינה קסומה שאתם חייבים להכיר

יש מקומות בהם אנו מבקרים והם חיש מהר נכנסים לנו ללב והופכים לשם דבר, כך היה לנו אמש עת הגענו לארוחת ערב בהשובך- בית קפה מעדניה השוכן בלב תל אביב. זהו למעשה מעין בית קפה שכונתי שתושבי השכונה פוקדים אותו לעיתים קרובות והפך לשם דבר אך לא רק הם. אנשים שמגיעים לכאן בפעם הראשונה מתאהבים במקום, בשירות, באוכל ובוויב המיוחד שיש למקום וחוזרים שוב ושוב. 



כאמור אמש הגענו בשעת בין ערביים מוקדמת , התכנון הראשוני היה להגיע לארוחת ערב קלילה ,מה שחיש מהר הפך לארוחה דשנה ומענגת. מאחר וזו הייתה שעת בין ערביים מצאנו במקום משפחות משפחות שהגיעו להנות מארוחת ערב קלילה וכיפית בדיוק כמונו. ניכר כי זהו "המקום מפגש" של תושבי המקום- כיף גדול. 

 המקום מציע מוצרי מעדנייה שונים ומפנקים ביניהם: מבחר גבינות איכותיות, מאפים מלוחים ומתוקים, עוגות ועוגיות, ריבות, ממרחים, לחמים איכותיים, יינות, משקאות איכותיים וטריים ועוד ועוד. 






ראשית הרמנו כוס יין לחיינו - יין איכותי מאוד, קריר בדיוק כמו שאני אוהבת, אין ספק כי זוהי מבחינתי אחלה פתיחת שולחן:



את הארוחה בחרנו לפתוח עם לחם וחברים- מגש לחמים, חמאה, סלסת עגבניות בטאבון וריבת תפוזים מדהימה- פרוסות קלויות של לחם מחמצת טעים במיוחד לצד מטבלים. מי שמכיר אותי יודע שזה הפייבוריט שלי- אני חייבת לפתוח ארוחה עם לחמים איכותיים וטעימים לצד מטבלים טובים וכאן זה סיפק בדיוק את הצורך התמידי שלי.


בושה וערמונים מקורמלים- מדליוני גבינת בושה בטאבון, ערמונים צלויים, ריבת חבושים ותימין- אימל'ה, איזו מנה מדהימה!! שאפו ענק על הרעיון והביצוע המדוייק. מדובר במדליוני גבינת בושה עבים , צרובים בטאבון בדיוק כמו שהם צריכים להיות , מוגשים עם ערמונים צלויים וריבת חבושים שמעניקה טוויסט מדהים למנה, מילה שלי!! אל תוותרו!!



הזוגי מעט מצונן ועל כן בחר לפתוח את הארוחה עם מרק ירקות חם ומהביל, הוא מצידו הכריז כי המרק היה חםםם בדיוק כמו שהוא אוהב, טעים ומדויק בתיבולו, הרגיש כאילו והגיע לבית סבתו עליה השלום לרגע, המרק מגיע עם 2 פרוסות לחם קלויות וטעימות- השילוב האולטימטיבי לצד המרק:




פיצת השף- פיצה עם מבחר רחב של גבינות וביצת עין- וואו!! ראשית נתחיל בבצק המדהים, קריספי בשוליים בדיוק כמו שאני אוהבת, דקיק וטעים, הרוטב קטיפתי ומאוזן מאוד בטעמו עם שלל גבינות איכותיות וביצת עין שנחה לה באמצע , שלמות, כל ביס חגיגת טעמים אמיתית:



שווארמה דג- פיתת טאבון עליה נחה לה שווארמה מדג טרי, בצל מוחמץ, כוסברה טרייה, יוגורט עמבה, סומק, עשבי ליקוט טריים- מנה סופר מעניינת ושונה ממה שאתם מכירים. ראשית נתחיל שוב מפיתת הטאבון - בצק מושלםםםם שסופח עליו באהבה את כלל המרכיבים המושלמים. השווארמת דג עשויה נפלא , דג נימוח ורך עד מאוד מתובל במתינות ומקבל באהבה את כלל המרכיבים שמשתלבים להם בהרמוניה מופלאה, ממש לונה פארק של טעמים בכל ביס:





בשלב זה כבר היינו ממש מפוצצים אבל שחר לוי שף המקום לא ויתר ופינק בסלט עונתי- סלט עלים ירוקים, חסות, בטטה, צנוניות, פקאן, עגבניות שרי, בצל מוחמץ, חומץ בלסמי, שמן זית ושפע פרמזן- סלט רענן ופרשי מאוד, כלל הירקות סופר טריים, הבצל המוחמץ והבטטות הצלויות נותנות טאצ' מיוחד ומעניין מאוד לסלט, כזה שרק תרצו להמשיך לנשנש עוד ועוד.





לסיכום, זוהי הייתה ארוחת ערב מפנקת, דשנה ומענגת כאחד. נהננו מכל ביס וביס. כלל חומרי הגלם במקום ברמה גבוהה אשר מעניקים לנו הסועדים חווית הסעדה נפלאה. הכל טרי מאוד, ניכר כי מי שאמון על התפריט בהחלט יודע את העבודה ועושה אותה בצורה מעוררת הערכה והשראה. אם חשבתם שנצא מכאן ללא קינוח טעות בידכם, רגע לפני שסיימנו את הארוחה הגיע מגש עמוס כל טוב עם מקרונים ממולאים ומפתיעים ועוגת מוס שוקולדית מתוקה וטעימה במיוחד- סיום מושלם לארוחה מושלמת:







אנחנו כבר מתכננים לבקר ממש בקרוב שוב, נהננו מאווירה נפלאה, מאוכל איכותי וטעים ומשירות מוקפד.זהו בית קפה עם תוצרת מקומית חלבית-טבעונית,הפוך של הבוקר, קפה קר של אחר הצהריים או אפילו פיצה ויין משובח, אז אם גם אתם מחפשים את בית הקפה הבא שלכם ממליצה בחום לבקר, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!! אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות.


כתובת:
דם המכבים 26, תל אביב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה