יום חמישי, 22 במרץ 2018

יום השינה העולמי ה-11 עמד השנה בסימן שמירה על מקצבים קבועים



יום השינה העולמי ה-11 עמד השנה בסימן שמירה על מקצבים קבועים 
"הצטרף לעולם השינה, שמור על המקצבים שלך כדי ליהנות מהחיים" 



כולנו כבר יודעים כי על מנת לשמור על אורך חיים בריא ויציב כולנו צריכים לשמור על מספר פרמטרים: תזונה נכונה, מספר שעות שינה מותאם גיל, פעילות גופנית- שבוע שעבר הוזמנתי לחגיגות יום השינה העולמי ה-11 בחסות הולנדיה בסניף דיזיין סנטר בבני ברק המיוצגת על ידי המנכ"ל אבי ברססט .

החגיגות הינם אירוע שנתי רב משתתפים, כל לקוחות החברה מוזמנים ונהנים מאירוע מרשים, מפנק וכיפי במיוחד, השנה בסיום האירוע זכינו למופע של מיומנה.



יום השינה העולמי מפגיש מידי שנה בין חוקרים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות וחולים ומביאים לידיעתינו את המודעות להפרעות שינה והעומס שהן מציבות על החברה. 

רוב הפרעות השינה ניתנות למניעה או לטיפול, אך פחות משליש מהסובלים מבקשות עזרה מקצועית. 

בעיות שינה מהוות מגפה עולמית המאיימת על בריאות ואיכות חיים של עד 45% מאוכלוסיית העולם. הבנה טובה יותר של תנאי השינה ומחקר נוסף לתוך האזור יסייע להפחית את הנטל של הפרעות שינה על החברה. 

שלושה מאפיינים של שינה באיכות טובה הם: 
משך השינה: משך השינה בלילה צריך להיות מספיק ליצירת תחושת עירנות למחרת (ההמלצה הקיימת היא ל 8 שעות שינה). 
המשכיות השינה: תקופות השינה צריכות להיות רצופות ללא פיצול (אדם מבוגר חווה בממוצע 4-5 מחזורי שינה בשמונה שעות כל מחזור אורך כ- 90 דקות) .
עומק השינה: השינה צריכה להיות עמוקה מספיק כדי להיות משקמת (כל מחזור מאופיין ב- 5 שלבי שינה: שלב ראשון – שלב השינה הקלה, שלב שני – השינה נעשית עמוקה יותר , בשלבים ה- 3 וה- 4 השינה היא עמוקה ביותר – ובמהלכם – הגוף בונה אץ עצמו מחדש לקראת פעילויות היום. השלב ה- 5 הידוע בשם REM (תנועות עיניין מהירות) – שלב מאופיין בשינויים פיזיולוגיים רבים כגון נשימה מואצת, הזעה מואצת, פעילות מוחית מוגברת, תועות עיניים מהירות והרפיית שרירים. זהו גם שלב החלומות). 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה