יום שבת, 17 במרץ 2018

העניקו לילדכם מתנות לחג הפסח- ספרים איכותיים

מניחה שרובכם כבר יודע שאחת המתנות שאני הכי אוהבת להעניק הינה ספרי קריאה- הן לקטנטנים והן לבוגרים יותר, לדעתי אין כיף ומהנה יותר מילד שיושב לקרוא ספר כיפי כזה שיגרום לו להתמכר ולצלול פנימה, רגע לפני חג הפסח הקרב ובא אני בוחרת לקבץ לפניכם מספר ספרים שיעמדו בכל הקריטריונים המפורטים מעלה.



ממלכת חדי-הקרן מאת זאנה דיוידסון 

ספר שלישי: תיבת הרוחות 



"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים" היא סדרה חדשה ומקסימה עבור ילדים, העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה. "תיבת הרוחות" הוא הספר השלישי בסדרה. 

זואי שוב מגיעה לממלכת חדי-הקרן הקסומה, שם היא פוגשת את חברתה אסטרה והן יוצאות למצוא תיבה מיוחדת שהשאיר להן במתנה מלך חדי-הקרן. אך מסתבר שזו בעצם מזימה נוספת של שאדו, הפוני המרושע, המתכנן להשתלט על האי. וכך פותחות זואי ואסטרה בטעות את תיבת הרוחות האיומה, ומשחררות ממנה סערה עזה המאיימת להרוס את אי חדי-הקרן. האם יצליחו החברות הטובות לעצור את מסע ההרס של שאדו בזמן? 

"בואו נגיד ש..." מאת איתן סוסנקו 


ספר הילדים "בואו נגיד ש..." מאת איתן סוסנקו בהוצאת "ספרי ניב" משתמש בכוח הדמיון. לפעמים נדמה כי הכוח הכי חזק של ילדים הוא כוח הדמיון. הוא מאפשר להם להתקדם מתוך אמונה שהכול אפשרי וגם לעתים לברוח למקומות רחוקים כשהמציאות פחות נוחה להם. סוסנקו, רותם את הכוח הזה בספר כדי לסייע להם להשתמש בו כדי לקדם אותם לעבר מטרות שונות שיציבו לעצמם. 

"בואו נגיד ש.." הוא ספר שמדבר בשפת הילדים ובשפת הבוגרים בשנים שבהן מעוצבת התקשורת ביניהם. משחקי תפקידים מתובלים בהומור, וב"רוח שטות" מומלצים בבית, בכיתה ובגן. ההנאה מובטחת.

הספר מנוקד ומתאים לקריאה משותפת עם ילדי גן ותלמידי בית ספר צעירים. הוא יכול להיות פתח לשיחה על היכולת של הילד לשים את עצמו "'בנעלים של אחרים" ולבחון את התנהגותו מבעד לעיניהם. הספר מלווה באיוריה המקסימים של טלי עמית, מאיירת ומעצבת גרפית בוגרת בצלאל, אשר לה סגנון עבודה ייחודי שמאפשר לזהות את יצירותיה במבט. 


"מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג 



ספר הילדים "מה לחשה החסה לסבתא" מאת אסנת גרינברג, בהוצאת הספרים "אוריון", עוסק באחד הנושאים החשובים ביותר שנמצאים על סדר היום של הורים - התזונה של ילדיהם בכלל, ומידת האהדה שהם מגלים לאכילת ירקות בפרט. ספר זה מעודד את הילדים בהומור ובחן לאכול ירקות בריאים ומבקש לסייע להורים שילדיהם לא מגלים אהדה רבה לאכילת ירקות, לשנות את המצב, זאת על רקע המודעות הגוברת לאכילת מזון בריא וההכרה בנזקים שנושאת צריכת מזון תעשייתי מעובד. 

הספר נפתח בתיאור ארוחה שגרתית שמגישה סבתא לשלושת נכדיה הקטנים כל אימת שהם מבקרים אותה. אך הכותבת מספרת לקוראים הצעירים כי פעם אחר פעם, נזנחים הירקות שסבתא מגישה לילדים והם לעולם אינם טועמים מהם. הסיפור מתמקד בביקור האחרון של הנכדים אצל סבתם. ביקור זה, כך מספרת הכותבת לקוראים הצעירים, היה שונה. 

בספר יש שלושה גיבורים מבין הירקות: החסה, העגבנייה והפלפל. כל אחד מהם מייצג טיפוס שונה, אולם שלושתם רוצים להעניק לילדים את המתנות שלהם – הוויטמינים והמינרלים שיש בהם. 

המספרת מאנישה את הירקות בספרה. היא מעניקה להם חיים, תכונות אופי, רצונות וחששות - ממש כפי שיש לכל אחד מאיתנו. הנכדים בסיפור, כמו גם הקוראים הצעירים, יכולים להזדהות עם הרגשות האנושיים של הירקות ולהגיב אליהם. 


"באושר ועושר כאילו – מלכת היופי" מאת שרה מלינובסקי 
ספר שביעי בסדרה המצליחה 


שלום, קוראים לי אֶבִּי. פעם החיים שלי היו נורמליים, ואז המראה במרתף בלעה אותי ואת אחי ג'ונה... 

"מלכת היופי" מאת שרה מלינובסקי בהוצאת דני ספרים, הוא הספר השביעי בסדרה המצליחה לראשית קריאה, "באושר ועושר כאילו", בו נכנסת הגיבורה בכל פעם לאגדה אחרת. הפעם היא נכנסת עם אחיה היישר לתוך האגדה על "היפה והחיה". הידד! או שאולי לא.

כשג'ונה קוטף ורד מהגינה של מר חיה כמתנת יום הולדת לאמא שלו ושל אבי אחותו, הוא הורס את הסיפור. מר חיה לוקח את ג'ונה בשבי במקום את בל היפה! אבל אם מר חיה לא יפגוש את בל ויתאהב בה, הכישוף שלו לעולם לא יוסר וג'ונה יהיה כלוא בטירה לעולמים. אז מה שאבי צריכה לעשות זה למצוא את בל, להתמודד עם שדון מרושע בשם מקס, להחזיר לג'ונה את הזיכרון שלו ולשחק בתפקיד שדכנית. אם אבי לא תצליח לתקן הכול בזמן, העניינים עלולים לצאת משליטה. 

"אֶבִּי היא גיבורה מגניבה שמצליחה להכניס הרבה פלפל לתוך סיפורי האגדות המכרים לנו. טונות של כיף מחכים לכם בספר הזה!" מג קאבוט, הסופרת האהובה שכתבה את "יומני הנסיכה" ו"ספר החוקים של אלי פינקל".

כל ספר בסדרה עוסק בגיבורה שונה מעולם האגדות. הספרים בסדרה: ראי ראי שעל הקיר, הלוקח את הקוראים היישר לתוך הרפתקה מופלאה עם שלגיה ושבעת הגמדים - נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2014; הקסם פג בחצות, הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של סינדרלה. נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2015. לשחות או לא לשחות הלוקח את הקוראים הפעם היישר לתוך אגדת בת הים הקטנה בנחיתה רטובה מתמיד. חלומות מתוקים הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפהפייה הנרדמת. שערה בכוס מים הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של רפונזל. לשבור את הקרח הלוקח את הקוראים לתוך האגדה של מלכת השלג.

"בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי 



"בתיה מתחילה לצרוח ולא מפסיקה לבכות, מתחבאת מתחת לשולחן ועושה בעיות. 'אני לא רוצה להתקלח!' היא אומרת זועפת, 'נכנסים לי מים לעיניים, ואני לא אוהבת!'" (מתוך הספר) 

ספר הילדים "בתיה לא אוהבת אמבטיה" מאת עדי ענתבי בהוצאת הספרים "אוריון", מגולל את סיפורה של בתיה, ילדה שלא אוהבת להתקלח. ההורים מנסים לשכנע אותה במילים טובות, אך בתיה אינה משתכנעת בקלות. האם היא תסכים לבסוף להתקלח? הספר מתאר את ההתמודדות של בתיה והוריה עם סירובה להיכנס לאמבטיה ומספקת לילדים ולהורים דרכים להתמודדות בקושי מסוג זה בדרך מעניינת וקסומה. הספר מיועד לגילאי 5-2, הגיל שבו מרד האמבטיה בדרך כלל בא לידי ביטוי. 

ספרה של עדי בוחר לגעת בנושא שנחשב לבעייתי בגיל המדובר ובא לידי ביטוי גם בגיל מאוחר יותר. היא בחרה לגעת בנושא זה ולפשט מורכבותו באמצעות סיפורה של ילדה שאינה אוהבת להתקלח כשהיא מודעת לכך שעם כל עמוד על הילדה "להשתכנע" וללמוד לאהוב את שלא אהבה. כי רק כך תוכל בתיה לזכות בריח פרחים כשאר הילדים הנקיים. 

בספר מוצגת העדנה שמפגינה גיבורת הסיפור כלפי בובותיה בדיוק כפי שמפגינה אימה כלפיה. הכול נעשה בזהירות ובנועם, וכך מועברים לילד ערכים ומסרים נוספים – מהם: כבוד האדם, הרגלי נימוס וניקיון בריאים ובעיקר מהות ההבדל הלא קטן כלל בין רגשות כמו כעס לבין חיוך של קבלה. 


"הכיתה המקפצת" מאת ד"ר עיינה פרידמן 



"הכיתה המקפצת" מאת ד"ר עיינה פרידמן בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור המתרחש בחדר הטבע בבית ספר. הסיפור כתוב בשפה מחורזת ומנוקדת, המתאימה לגיל בית ספר יסודי, ובו נפרש בפני הילדים אורח חייהם של בעלי חיים שונים. אנו למדים כיצד הן מסוות עצמן, כיצד הן משתלבות בסביבה, מהם דו-חיים ועוד. חדר הטבע מהווה רקע לסיפור ואפשרות להעמקת הידע על בעלי חיים בטבע, (ביניהם החרקים- בסיפור מופיע גמל שלמה) ואף להבהיר נושאים שונים השייכים לתחום ההישרדות - כגון חוק ההכבדה הקיים בעולם החי, בו דווקא הזכרים בולטים בצבעוניותם ובמאפיינים נוספים, במטרה לשאת חן בעיני הנקבות, שיבחרו בהם ויעמידו איתם צאצאים. 

גיבור סיפורנו הוא צפרדע עליז, שחומק בניתור אל מחוץ למיכל הזכוכית שבכיתה, לתדהמת המורה לטבע ותלמידיה. התלמידים מקפצים בעקבותיו, שמחים ועליזים על התפנית יוצאת הדופן המתרחשת בשיעור. בעקבות קולות הצהלה, נכנסת המנהלת והמורה מסבירה לה מדוע הפך שיעור הטבע, לפעילות אירובית קלילה, בה כל הילדים מקפצים ומחקים את דילוגי הצפרדע הסורר. 

בשפה קולחת ובהומור, מצטייר לעיני הקוראים שיעור יוצא דופן המתרחש בחדר הטבע והמורה השומרת על קור רוח, עד להשבתו של הצפרדע אל מיכל הזכוכית. כמה שימחה יכול להכניס בעל-חיים לתוך תהליך לימוד שיגרתי. כמה עליצות ומצב-רוח טוב מביא עימו יצור קטן שכזה.


"כשתגיעו לגשר, תדלגו מעליו" מאת ד"ר מיכאל גורבונוס 


"כשתגיעו לגשר, תדלגו מעליו: יישור שיניים – אפשר גם אחרת" מאת ד"ר מיכאל גורבונוס בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מהפכני מבחינת כל הידוע לנו על יישור שיניים, הסיבות הגורמות למבנה לסתות לקוי והקשר בין יישור שיניים ולסתות ובין בריאות האדם הכוללת. 

לאחר עיון בספר הנ"ל יכולה להעיד מניסיון אישי כי זהו ספר חובה לכל מתבגר אשר זקוק ליישור שיניים, הספר עונה על כל השאלות והחששות של הילדים ושל ההורים, נותן טיפים לזיהוי והבחנה, מעניק אינפורמציה שהינה חובה להורים ולמבתגרים- ממליצה בחום!

האורתודונטיה הקלאסית נכנסת לתמונה רק כאשר לילד צמחו כמעט כל השיניים הקבועות בסביבות הגילים 12-10 והיא מנסה למצוא פתרון נקודתי לבעיה של שיניים ולסתות עקומות במחיר של אי נוחות ועלות גבוהה. בשונה ממנה השיטה התפקודית אותה מציע ד"ר מיכאל גורבונוס, דוגלת בלהתחיל ביישור שיניים כבר בגיל 4 ונותנת מענה גם לבעיות שנלוות ללסתות ושיניים עקומות דוגמת סינדרום נשימת פה, יציבה עקומה, היצרות קנה הנשימה, שינה שטחית, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות דיבור, דחיקת לשון, גמילה ממוצץ, הרטבת לילה, שחיקת שיניים ותלישת שערות. 

ד"ר מיכאל גורבונוס, הוא רופא שיניים בעל ניסיון בינלאומי של 25 שנה, כ12 שנה מטפל בשיטת יישור שיניים תפקודית. כיום מטפל ביישור שיניים ולסתות בשיטה התפקודית בילדים ובמבוגרים מגיל 4 ומעלה. בעל הקליניקה מדיקל סנטר ליישור שיניים לילדים בתל אביב ובקריית ביאליק. הוא גם מטפל בהפרעות שינה, בהפסקת נחירות ודום שינה, באימוץ הרגלי נשימה נכונה ובטיפול במפרקי לסת וכאבי פנים. כן הוא מטפל בשינוי הרגלים ודפוסי התנהגות דוגמת מציצת אצבע, כסיסת ציפורניים ותלישת שערות. הוא הקים בשנת 2007 את אפונה, איגוד בינלאומי לתפקוד, משמש כנשיא האיגוד מיום הקמתו. משמש כפרופסור אורח במחלקה לאורתודונטיה באוניברסיטת טולוקה, מקסיקו, ופרופסור אורח במחלקה לאורתודונטיה באוניברסיטת ברצלונה, ספרד. מארגן כנסים ומרצה בהם על תחום יישור שיניים ועל יישור שיניים ולסתות תפקודי. 

"כשתגיעו לגשר, תדלגו מעליו" הוא ספרו הרביעי, והראשון שכתב בעברית של ד"ר מיכאל גורבונוס. ספריו הקודמים: "הקוף בובו אוהב לבקר את רופא השיניים שלו" (באנגלית), "אטלס של אורתודונטיה קלינית" (בספרדית), "ספר של טיפולים תפקודיים מודרניים, גישות ושיטות" (באנגלית). 

הספר מטרתו לענות בין היתר על השאלות: למה בדור הזה ילדים רבים כל כך נזקקים ליישור שיניים? איך הורים יכולים להבחין בהתפתחות לא תקינה של לסתות אצל ילדים; בקיעת שיניים; גורמים להתפתחות לא תקינה של לסתות אצל ילדים; אילו בעיות עשויות להתעורר עקב התפתחות לא תקינה של לסתות אצל ילדים; השפעת יישור לסתות ושיניים תפקודי על כל הגוף; השיטה התפקודית; יישור שיניים לפי השיטה התפקודית – הופכים את הבעיה על הראש; טיפול במפרקי הלסת בראייה אוסטאופתית; טיפול בגולגולת ובעמוד השדרה לאיזון הלסתות (קרניו סקרל); סינדרום נשימת פה; הנקה והתפתחות הלסתות; לשון קשורה והשפעתה על התפתחות הלסתות; דחיקת לשון;) Orofacial Myologyשרירי הפה והפנים); הקשר בין דיבור ללסתות; הפרעות קשב וריכוז; השפעת לעיסה ואכילת מזון מוצק על התפתחות הלסתות; הגישה האנתרופוסופית להתפתחות שיניים ולסתות; גמילה ממציצת אצבע; הרטבת לילה; שחיקת שיניים; תלישת שערות; יישור שיניים למבוגרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה