יום חמישי, 22 במרץ 2018

דג ברמונדי אפוי בתנור- ללקק את האצבעות




"בא לשכונה דג חדש" 
דג הברמונדי, המכונה "הלוקוס האוסטרלי", מגיע לישראל! 


בתקופה האחרונה אני שומרת על תזונה נכונה ועל כן לפחות פעמיים בשבוע אנו אוכלים ארוחת ערב משותפת - דגים בתנור, אמש לראשונה טעמנו את דג הברמונדי, המכונה "הלוקוס האוסטרלי", שגדל במים הטרופיים הצפוניים של יבשת אוסטרליה ודרום מזרח אסיה, ובימים אלו הגיע לישראל! הדג גדל בקיבוצי מעגן מיכאל וניר דוד תחת פיקוח קפדני וניתן להשיגו כבר בימים אלה ברשתות וחנויות הדגים. דג הברמונדי עסיסי וטעים להפליא, עשיר מאוד בחלבון, באומגה 3 ודל בשומן. 

הדג עסיסי, טעים מאוד ונימוח, במינימום עבודה ומאמץ קיבלנו ארוחת ערב קלילה, טעימה שגם הילדים וגם המבוגרים זללו בהנאה מרובה.

המצרכים:
דג ברמונדי מפולט 
שמן זית
ירקות לצלייה לפי מה שאוהבים: אנחנו שמנו אמש בצל ופיטריות טריות אך בהחלט היד נטויה וניתן לחגוג עם כרובית, פיטריות, עגבניות, בצלים ועוד.
מלח גס
בצל מיובש 

אופן ההכנה:
לשטוף היטב את הדג, להניח בתבנית, מסביב לפזר את הירקות, להמליח במלח גס, לפזר שמן זית, בצל מיובש ולתנור לעשרים דקות.



כך הדג יוצא עסיסי וטעים במיוחד.







דג הברמונדי בעל ערך תזונתי ובריאותי גבוה במיוחד, הוא עתיר חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה , עשיר בחומצות אמינו ומהווה מקור מצוין לחומצות שומן מסוג אומגה 3. כ-20% מחומצות השומן בגופו של הברמונדי מקורם בחומצת שומן מסוג אומגה 3 שחיונית לגוף האדם. לחומצות השומן תפקיד חשוב בתפקוד המוח, צמיחה והתפתחות, החל מהשלב העוברי ועד לגיל השלישי. תרומתן של חומצות השומן טובות למניעת מחלות לב, סרטן, דלקת פרקים ושיפור תפקוד המוח, המטיב בבעיות קשב וריכוז. 

באוסטרליה ממליצים לתושבים לאכול בכל שבוע מנה אחת לפחות של דג ברמונדי על מנת לקבל את כל כמות האומגה 3 הדרושה לגוף. האוסטרלים מדווחים שמנת פילה דג הברמונדי מכילה רק 140 קלוריות, מהם 13% שומן בלבד. לדג הברמונדי טעם עדין ולא דומיננטי, יש בו מעט עצמות שקלות לשליפה ולכן הוא ידידותי הן למבוגרים והן לילדים. 




אין תגובות:

פרסום תגובה