יום שבת, 6 באוקטובר 2018

מושבוצ- חוויה קולינרית לכל המשפחה

מי שמכיר אותי הן בין מכרי והן בין חברי לפייסבוק יודע שאנחנו לפחות אחת לשבוע סועדים במסעדה כזו או אחרת, על כן לא אחת אני מקבלת פניות עם שאלות בסגנון: איזו מסעדה כדאי ללכת באיזור הזה והזה, האם המסעדה הזו טובה ועוד ועוד שאלות בנושא, יש מסעדות שמשאירות בנו חותם וישנן כאלו שפחות, אחת שאני ממליצה עליה ללא הרף הינה מסעדת מושבוצ אשר שוכנת במושב רמות בצפון הרחוק, ביקרנו בה לראשונה לפני מספר שנים ומאז התאהבנו, כאן מלבד האוכל המשובח כל סועד זוכה להנות מהנוף הקסום, האווירה, השירות המוקפד והאיכות הגבוהה ביותר.

שבוע שעבר הצפנו עם המשפחה לחופשת חג בצפון הרחוק, בכלל לא עלתה שאלה בנושא ארוחת הערב, כבר ביום הגענו לאיזור ביקרנו במסעדת מושבוצ המצויינת (שאגב הייתה כמעט ומלאה עד אפס מקום, אז אם אתם חושבים להגיע, אל תשכחו להזמין מקומות מראש).



מושבוצ הינה מסעדה וותיקה מאוד (הוקמה בשנת 2007) ופונה לקהל הרחב, הן למשפחות עם ילדים, הן לזוגות המחפשות מקום לארוחה רומנטית, הן לקרניבורים, הן לצמחונים ואף לטבעונים.

בהכנסנו למסעדה התקבלנו בסבר פנים יפות על ידי מנצו' מנהל המסעדה, צוות מלצרים רחב משרת את כלל הסועדים וכל בקשה קטנה כגדולה נענית ברגעים ספורים.

כבר מהביקור הקודם שלנו נשארתי סקרנית בדבר שם המסעדה והפעם בחרתי לשאול את מנצו' מה מקור השם- בראשית ההתיישבות ברמת הגולן בטרם העלייה לקרקע של יישובי הקבע התגוררו המתיישבים הראשונים בקבוצת צריפים במורדות רמת הגולן, הם חיו בשיתוף, עבדו יחד (ממש כמו בקיבוץ) ועם השנים הקימו מושב לתפארת. צורת ההתיישבות הזו נקראה מושבוצ: רוצים להיות מושב, חיים כמו בקיבוץ- הוריו של ארז הבעלים של המסעדה הינם ממיסדי הקיבוץ ומכאן למעשה נלקח השם.

כיום למסעדה ישנו משק שם מגדלים את רוב הירקות והירק שמככב כחומר גלם מרכזי במנות, כמו כן בשנת 2015 חברה המסעדה ליוחאי שניידר ממעלה גמלא והקימו יחדיו את הקצבייה של מושבוצ- משפחת שניידר מטפחת את העדר שלה כבר מעל 50 שנה. בקר שניידר גדל ברמת הגולן, ללא אנטיביוטיקה וללא זרזי גדילה ועומד בתקן של עמותת חי בריא. המשך הטיפול בבקר שניידר מתבצע במסעדה, שם מיישנים ומייצרים במקום את כל מגוון המוצרים המיוחד : הסטייקים, הקציצות, ההמבורגרים הנקניקיות ונתחים מובחרים אחרים (אגב, את כל הבשרים המצויינים ניתן לרכוש ולקבל עד הבית - לכל רחבי הארץ- ברכישה מעל 500 שקלים).





השותפות והיכולת להשפיע על כל שלב בתהליך עד קבלת התוצר הסופי המוגש במסעדה או נמכר בקצבייה, מאפשרות לנו לספק ללקוחותינו בשר בקר איכותי, בריא וטעים יותר.



אז אחרי שסיפרתי לכם מעט אודות המסעדה מניחה שרובכם סקרנים לראות ולשמוע אודות המנות המצויינות, אז שנתחיל?



למנות פתיחה הגיעו לשולחננו:

כל סועד מקבל לשולחנו פוקאצ'ה קריספית וחמימה לצד טחינה ביתית וקרם חצילים (חלומי):




מרק בצל צרפתי- בבישול ארוך עם ציר בקר ויין לבן, מוגש עם קרוטונים ופרמז'ן ממחלבת גדות- הזוגי חובב המרקים הכריז כי זהו מרק הבצל הטוב ביותר שדגם עד היום, מדובר במרק בעל ניחוחות עזים, טעמים דומיננטיים ומרקם סמיך וקטיפתי:



חציל שרוף - ביוגורט עזים ממחלבת גדיא  עם צ'ימיצ'ורי חמוציות ואורגנו- את המנה הזו ניתן לקבל על מצע של טחינה או יוגורט עזים, בהמלצתה של המלצרית החביבה בחרנו ביוגורט, בחירה שהתבררה כנכונה ביותר- שילוב הטעם השרוף של החציל על מצע היוגורט הקר ומרענן העניקו למנה פרשיות מעין כמותה:




קרפצ'ו שייטל מבקר שניידר- עם פלחי פרי, שקדים קלויים, שמן זית ארבקינה ארומטי מ"ארץ גשור" ופרמז'ן ממחלבת גדות- אני כבר מזמן אומרת שאני מגדלת דור שני של קרניבורים, כל בני הבית אצלינו מאוד אוהבים קרפצ'ו ועל כן כמעט בכל מסעדה שאנחנו מגיעים אנחנו מנסים את המנה הזו, כאן המנה נזללה בהנאה מרובה תוך מספר שניות הן על ידי הילדים והן על ידינו המבוגרים, מדובר במנה מצויינת עם נתחי שייטל דקיקים ואיכותיים מאוד :




סלט בקר אסייתי- ירקות עונתיים ממשק רגב בוינגרט אסייתי חמצמץ ופיקנטי, נתחי בקר ממשק שניידר ובוטנים מקורמלים- מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שאני כבר כחצי שנה שומרת על אורח חיים בריא ותזונה נכונה, על כן ברוב המסעדות אני מחפשת סלט שיתאים לתזונתי, הסלט הזה היווה עבורי פתרון מושלם למנת פתיחה מרעננת, טעימה ומשביעה, ירקות פריכים וטריים, לצד נתחי בקר נעים איכותיים ממולחים קלות עם רוטב קטיפתי שעטף בעונג את המנה- אל תוותרו:



אחרי מנוחה קצרצרה עברנו למנות העיקריות:

הבנים בחרו במנות הילדים- מנות גדולות, עשירות מאוד ובמבחר רחב: פסטה בולונז או עגבניות // המבורגר וצ'יפס // פרגית וצ'יפסהמנות מוגשות עם ירקות טריים, קלח תירס, לימונדה או גזוז וכדור גלידה לקינוח.

הנסיך הקטן בחר במנת המבורגר שנזללה עד תום- לטענתנו מדובר בהמבורגר טעים במיוחד- על מנת שנוכל לדעת האם כך הדבר גם אנו המבוגרים טעמנו ביס (הזוגי כמעט זלל את הכל מעונג), מדובר בקציצה איכותית ועסיסית:



הנסיך הגדול בחר במנת פרגיות, גם כאן מדובר בבשר איכותי מאוד, עשוי במידת העשייה המדוייקת כך שנתחי הפרגית נותרו עסיסים ורכים, כפי שציינתי מעלה מדובר במנה גדולה עשירה בירקות, תוספת, שתיה וקינוח:



נסיכת הבית בחרה במנת הדג- פילה פורל -מנחל הדן צלוי בגריל על תבשיל חמצמץ של מנגולד ותרד ממשק רגב, עגבניות שרי ושום קונפי ברוטב יוגורט עזים מתובל- גם כאן כשלל המנות שאכלנו מדובר במנה עשירה ונדיבה מאוד, הדג טרי, נימוח ועסיסי הונח על תבשיל עסיסי, חמצמץ ומענג- היא שבדרך כלל בררנית אכלה את מחצית המנה (מאחר והתפוצצה) אך שמרה לה אותה ליום המחרת אז הכריזה שהמנה כל כך טעימה וכלל לא נפגע טעמה בשל החימום הנוסף:



בדרכנו למסעדה תהיתי ביני לבין עצמי באם להסתפק במנות ראשונות ו/או להזמין סלט למנה עיקרית אולם כבר בהכנסנו למסעדה פגשתי את מקרר הבשרים והבנתי כי אין מצב שאני מוותרת על העונג הקרניבורי הזו ועל כן גם אני וגם הזוגי הזמנו נתחים עסיסיים, נימוחים ומענגים במיוחד, כל הבשרים במקום כפי שציינתי מעלה הינם בשרים ממשק שניידר, במקום מיישנים את נתחי הבקר והטלה בשיטה המסורתית, הנתחים ניצלים על פלאנצ'ה בתערובת תבלינים ייחודית ושומן בקר מזוקק בסיום הצלייה, לנו נותר לבחור את מידת הצלייה (מדיום לבחירתנו) והתוספות, קריאות העונג נשמעו כבר בביס הראשון.

הנתחים שאנו בחרנו בהמלצתה של המלצרית המקסימה הינם: פריים ריב עגלה- משק שניידר במשקל, 500 גר' -אנטריקוט מהחלק האחורי של הצלעות, עשיר בטעמים, עסיסי, משוייש וטעים במיוחד.
מכיוון שאני שומרת על תזונה נכונה העדפתי נתח שהוא עם פחות שומן על כן הזמנתי סינטה עגלה-300 גר', נתח דל בשומן בעלי טעם בשרי עז , גם כאן קיבלנו נתח עשיר בטעמים מענגים במיוחד.






לאלו שלא ממש יודעים איך רצוי לקבל את הבשר ומהן בעצם ההגדרות לכל מידת עשייה יש כאן טבלה מסודרת:
R -צרוב רק במעטפת, כאשר כל חלקו הפנימי נא, צבוע אדום עז, בטמפרטורה נמוכה.
MR -נא למחצה. שוליו החיצוניים של הנתח צרובים ומרבית חלקו הפנימי נא, בטמפרטורת החדר.
M -עשוי למחצה. שוליו של הנתח צלויים וכך גם מחצית מחלקו הפנימי, במרכז הנתח טמפרטורה חמימה.
MW -עשוי. שוליו של הנתח צלויים וכך גם מרבית חלקו הפנימי. במרכז הנתח צבע ורוד וטמפרטורה חמה.
WD -עשוי היטב. שוליו של הנתח צלויים וכך גם כל חלקו הפנימי. במרכז הנתח צבע אפרפר וטמפרטורה חמה מאוד.

אם להודות באמת בשלב זה כבר כולנו שבענו וממש לא יכולנו להזמין קינוח אבל כידוע לקינוחים קיבה משלהם ועל כן הזמנו קינוח אחד אך מנצו המקסים לא ויתר לנו והמשיכו להגיע לשולחננו גם שאר הקינוחים שהמסעדה מציעה (שלושה במספר), כולם מעולים, אחד יותר טוב מקודמו, אל תוותרו על הקינוחים ממליצה בחום.

שוקולד בננה ברולה -סמיפרדו אנגלז, בננות מקורמלות, גנאש מוקצף ושטרויזל נוגט- זה הקינוח שאנו בחרנו ואכן התחסל לו בשניות, מדובר בשילוב טעמים מדויק ומיוחד להפליא, הילדים וגם אנו המבוגרים פשוט התמוגגנו:



מלבי קרם קוקוס- עם שערות חלווה, בוטנים מקורמלים, פירות טריים ורוטב שוקולד דובדבנים- קינוח טבעוני וטעים במיוחד: 



כנאפה תפוחים-עם ג’בנה עזים ממחלבת “גדיא”, גרני סמיט חמצמץ וסיידר קרמל- קינוח מעניין ושונה מכל מה שמכירים, שילוב התפוחים בכנאפה יצרו מנה מרעננת וטעימה במיוחד, אני שאוהבת מאוד תפוחים מאוד התחברתי למנה וכמעט חיסלתי אותה לבדי (זאת מנה שלדעתי פחות מתאימה לילדים):



אז כאמור בדיוק כפי שזכרנו מהביקור הקודם מדובר במסעדה מיוחדת במינה, שמציעה מנות חלומיות, שפע, מגוון, כל המנות גדולות ועשירות מאוד ובמחירים הוגנים מאוד, רעננות וטריות הן שם דבר פה, עוד דבר שאני חייבת לציין וזה נושא השירות, כן אני יודעת אבל אני רגישה מאוד לנושא השירות, אם המלצרית תהיה הפוכה כך גם הארוחה לטעמי אולם כאן צוות המלצרים איכותי מאוד, מכיר את כל המנות על בוריין, איכותי וחייכני- אין ספק כי זה דבר חשוב מאוד וניכר שצוות המקום שם דגש חזק על הנושא.




אז אם אתם מבקרים/גרים בצפון אתם חייבים לבקר במקום (ואפילו לנסוע במיוחד- מילה שלי זה שווה את זה), ממליצה בחום להזמין מקומות מראש.


להזמנות חייגו:
 04-6795095 
שעות פתיחה: 
ראשון עד רביעי 13:00-21:00 
חמישי עד שבת 12:00-23:00



תגובה 1:

  1. מסעדה מאוד איכותית ויוצאת דופן בנוף המקומי שדוגלת בתפיסת Farm To Table (מהשדה לצלחת). ניכר בה הטאץ' האישי של השף והצוות, ומנהל המסעדה ששמו אגב נאצ'ו (ולא מאנצו) רומאו.

    השבמחק