יום ראשון, 28 במאי 2017

ספרים רבותי ספרים

מי שמכיר אותי יודע שאחת המתנות שאני הכי אוהבת להעניק ליקירי ומכריי הנה ספרי קריאה, לקטנים ולגדולים אין כמו ספרים.

הרשת מלאה בספרי קריאה ולכן אני בוררת בקפידה את התכנים אותם אני מקריאה לילדי ו/או מעניקה למכרי, הפעם לרגל חג השבועות בחרתי להמליץ לכם על מספר ספרים מעולים שקיבלנו לאחרונה.


ספר "ראשית מידע" - אנו אוכלים

"אנו אוכלים" מאת סטפני טרנבול, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול ומאיר עיניים. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.

אז ישבנו אני ובני בן החמש ודפדפנו בספר, למדנו על המזון ומה הוא תורם לגופנו (הדלק), למדנו על החומרים המזינים כגון חלבונים, פחמימות, שומנים ועוד, מהי תזונה נבונה ונכונה (כמו שמורגלת בביתנו), מהם האלרגיות (כמו אלרגיה למוצרי חלב שיש לילדה בגן), הרעלת מזון, אילו מאכלים עשירים בחלבונים וכיצד נלחם גופנו בחיידקים, מצאנו אין ספור תשובות לשאלות שלא ידענו לענות עליהם עד כה, למדנו על גוף האדם והצורך העז לשמור על התזונה הנכונה, בסוף הספר נמצא עמוד מילים שכדאי לדעת. 

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ. 




ספר "ראשית מידע" - מזג האוויר 

"מזג האוויר" מאת קטריונה קלרק, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול ומאיר עיניים. זוהי סדרת ספרים יפהפייה, הנותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים. 

את הספר הנ"ל בחרנו לקחת ליום שישי בעת נסיעתנו לטיול עם הגן של בני בן החמש, למדנו על מזג האוויר, מחזור המים, על עננים וסוגי עננים, שלג, רעמים וברקים, ברד, תופעות מוזרות. ילמדו מה גורם לרוח לנשוב, מהי סופת טורנדו וכיצד לחזות את מזג האוויר. בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על מזג האוויר ועל כדור הארץ בו אנו חיים. בסוף הספר נמצא עמוד מילים שכדאי לדעת. 

אין ספק כי לקטנים היו מונחים שהיו מעט קשים אך הסברנו וחקרנו יתר על המידה, בעת החשיפה לשמש הסברנו עוד ועוד נתונים על מזג האוויר- אין לי ספק כי זה היה שיעור מצוין לחיים עבור הקטנים.

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה. 

הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים, כדור הארץ.


"מה יקרה אם..." מאת אורלי שמש - 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' 

אומנם הנסיך שלי עדיין בטרום חובה אולם הימים עוברים מהר מידי וחיש בלי שנשים לב נגיע לכיתה א', מאחר ואני ידועה כאחת שאוהבת לדאוג לכל דבר מבעוד מועד כך גם הצטיידתי בספר הנ"ל.

אני זוכרת את אותם רגעי הפחד והחששות שליווי את ילדי בעת עלייתם לכיתה א', יש להם אין ספור שאלות שלא תמיד לנו ההורים יש את התשובות עליהם כגון: מה יקרה אם אלך לאיבוד בין הכיתות ולא אמצא את הכיתה שלי? מה יקרה אם לא אכיר חברים חדשים? מה יקרה אם אצטרך ללכת לשירותים בזמן השיעור? מה יקרה אם לא יבואו לקחת אותי בזמן?" - כשהשאלות האלה עולות בראשם של ילדים והם לא מדברים עליהן, הן עלולות להפוך את המעבר מהגן לבית הספר לדבר מפחיד ומאיים. הפחדים והחששות שמוצגים בספר הם "פחדים מיותרים" - פחדים שנובעים מחוסר ידע או ממידע מוטעה שהופכים את המציאות למפחידה ומאיימת. אנו - ההורים ואנשי החינוך יכולים להפיג את הפחדים האלה בשיחה והסבר קצר ומרגיע כי כשמדברים על הפחדים הם פחות מפחידים. 

לספר מצורפת פעילות להורים וילדים: קיר משאלות + 12 פתקי משאלות לכיתה א'. 



לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מירב שדה-לביא שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 




אורלי שמש מספרת, כי "הספר מה יקרה אם... 10 שאלות שילדים שואלים לפני כיתה א' נכתב בעקבות שאלות אמיתיות שילדים שאלו במסגרת סדנאות של "ניתן באהבה" בנושא "הכנה רגשית לכיתה א". המטרה בסדנאות האלה היא לעודד את הילדים להביע את הרגשות, הפחדים והחששות שלהם לקראת המעבר המרגש. רבים מהורי הילדים שנכחו בסדנאות הופתעו לשמוע את השאלות ששאלו הילדים שלהם. לא היה להם מושג שאלה הם הדברים שמטרידים את הילדים - פשוט כי הנושאים האלה מעולם לא עלו לשיחה בבית. דרך השאלות שבספר נוכל לעודד את הילדים לשתף אותנו במחשבות וברגשות שלהם". 

אז שומרת עליו בקנאות ובמהלך שנת הלימודים הבאה נתחיל לעבור עליו יום יום, ערב ערב על מנת להוריד פחדים וחששות בקרב הנסיך.



ספר ילדים חדש: "ההפלגה לאמריקה" מאת ד"ר אירית שקדי


ספר הילדים "ההפלגה לאמריקה" מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר שני בסדרה מקסימה לילדים, וכולל שמונה סיפורים בחרוזים אשר עוסקים ביחסים במשפחה, בילד ומשפחתו ובבעיות של כולנו גדולים כקטנים. הסיפורים מתארים דרכים שונות באמצעותן מתמודדים ילדים עם מצבים שונים בעולמם, כשהמשפחה והדמיון לצידם. בסיפורים נושאים מהותיים לעולמם של ילדים צעירים והתמודדות ההורים עם ילדיהם במצבים של: פרידה, געגועים, ילד נוסף במשפחה, פחדים וחרדות. 

לדעתי זהו אחד הספרים הטובים ביותר שניתן להעניק לילדים הקטנים, אני לא אשכח לעולם את אותה תקופה בה ביתי הבכורה הייתה רק בת שנה כשאביה יצא לחודש מילואים, כל אותה תקופה הילדה איבדה כל צלם אנוש, הייתה חולה עם 40 מעלות חום, אפטית לחלוטין וחסרת כל- וכול זאת מהגעגועים העזים שרכשה לאביה.

זהו ספר בו הילד לומד להתמודד עם מצבי פרידה, געגועים ועוד, הנסיך שלי בן החמש הוא בן הזקונים שלנו, מפונק להפליא אך עם זאת בוגר מאוד, הוא קשור אלינו בטירוף וכל נסיעה/יציאה שלנו מעוררת בו געגועים, כאשר קיבלנו את הספר הזה ישבנו לדפדף בו ואף הסברנו על נועה שמאוד עצובה להיפרד, לאחר מספר דקות הוא אמר שנועה לא צריכה להיות עצובה כי אמא ואבא שלו יחזרו כמו שההורים שלו חזרו.

שתי אחיות מפליגות לאמריקה. מה קורה כאשר הים סוער וסוחף אותן? עדן איבדה את הכפכפים ואינה מוכנה לנעול נעליים אחרות. איך תלך לגן מעכשו? מה תעשה כאשר ירד גשם? אימא של נועה נוסעת לכמה ימים. נועה מאוד עצובה להיפרד. איך אימא והמשפחה עוזרים לה להתמודד? שירה תמיד רצתה אחות או אח. מה קורה כאשר מצטרפת למשפחה גליה? פיראטים עומדים להתקיף ילדה קטנה. איך הפך אבא לסירה ולמה? מה קורה כאשר אבא יורה באוויר? על שאלות אלה ואחרות תמצאו תשובות בספר. הקריאה המשותפת והשאלות המתעוררות יכולות להיות דרך להתקרבות רגשית. 

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 




ספר ילדים חדש: "חיפושית עם פסים" מאת ד"ר אירית שקדי

ספר הילדים "חיפושית עם פסים" מאת ד"ר אירית שקדי בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר ראשון בסדרה מקסימה לילדים, וכולל חמישה סיפורים, שמתארים דרכים שונות באמצעותן מתמודדים ילדים עם מצבים שונים בעולמם כשהמשפחה והדמיון לצידם. הסיפורים מתארים נושאים מהותיים לעולמם של ילדים צעירים ואופני התמודדות שונים של ההורים עם ילדיהם: שלבי התפתחות בחיי הילד, זהות ושייכות, בעיות אכילה, גבולות במשפחה והתמודדות עם נושאים אלה.

מה עובר על החיפושית הקטנה כשהחליפה האדומה עם הנקודות יוצאת מהאופנה? ולמה הדבורים חושבות שעליה לטגן חצילים? גליה הקטנה לומדת לספור, יחד עם אבא היא מונה אצבעות בידיים, ימים עד לחפש הגדול ועוד. מה יהיה אם לא יספיקו המספרים? למה אבא של רומי- פרצוף- חמוץ אינו מוכן לצאת מהבית עם העניבה המקושטת במעוינים? ומי יישא את אמא כמו שק - קמח עד למסיבה? 

על שאלות אלה ואחרות תמצאו תשובות בספר. הקריאה המשותפת והשאלות המתעוררות יכולות לשמש דרך לקירוב רגשי.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יונת קציר שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה