יום רביעי, 10 במאי 2017

הצטרפו אלינו לשעת סיפור- המלצות לספרים נפלאים

מי שמכיר אותנו יודע כי אני לא מתפשרת וכי ערב ערב יושבת עם הילדודס וקוראים סיפור שלפני השנה, זה זמן האיכות שלי ושלהם עליו אנו לעולם לא מוותרים, כן גם בימים בהם אני עייפה עד מאוד , שוכבת עימם במיטה ומקריאה סיפור, תוך כדי מספרים על חוויות היום ולעיתים אף נרדמים יחדיו.

הפעם בוחרת לספר לכם על מספר ספרים אשר קראנו בשבועיים האחרונים:

אפשר גם אחרת- ספר הילדים אשר מאפשר לנו לקרוא בהנאה ולחייך חיוך גדול- זהו ספר שירים אשר עוסקים במגוון רחב של נושאים, כך לדוגמא שיר על כך שצריך לטפל בבעיות ולא להתעלם מהן ו"לטאטא מתחת לשטיח"-שיר אודות חתולים שחוצים את הכביש ובקשה מהנהגים לשים לב אליהם ולא לדרוס אותם. שיר אחר מדבר על ילד שצופה בחלון ורואה חילזון, שיר חביב על הכיס של סבתא : "הכיס של סבתא ענק, ממש כמו ארנק, יש בו הכל חוץ ממרק, הכיס של סבתא מלא הפתעות וגם סודות.

הספר קליל, מצחיק ומהנה.


ילדה עם היפופוטם- זהו סיפור על ילדה, שיום אחד נופל עליה משהו כבד מאוד- היפופוטם. עם היפופוטם אי אפשר לעשות שום דבר ולמרות כל מאמציה, הילדה לא מצליחה להשתחרר מהמשא הכבד. האנשים שסביבה מנסים לעזור לה או לא מבינים מה נ פל עליה פתאום, כי איש אינו רואה באמת את ההיפופוטם. הסיפור מלווה את הילדה עד לפתרון, שבו היא לומדת להכיל את נטל ההיפופוטם בתוך בגד עם כיסים שהיא תופרת לה.

אנו המבוגרים נמצא בסיפור השתקפות לבעיות שנופלות על האדם ומדכאות אותו, וגם דרך פתרון לנטל המשא, ילדים ייהנו מהסיפור על הילדה וההיפופוטם והמערה והבגד עם הכיסים, כולנו בהחלט נמצא בו חוכמת חיים, דמיון ואהבת האדם.


יער הממתקים- סיפור אודות ילד בשם "יוני" שגר ביער ובו מלאן ממתקים, כאשר הוא לא יכול לשמור על הסוד הוא מזמין את גבריאל, חברו הטוב מהגן על מנת שישחק איתו ויהנה גם הוא מהיער המיוחד.

יוני מספר לגבריאל שניתן לאכול מהממתקים אבל שיש צורך לשמור על הכללים ולא להגזים מאחר והעצים עשויים ליפול אם לא שומרים על הכללים. כמו כן, הבטח עשויה לכאוב והשניים עלולות להשחיר. גבריאל לא מצליח להתאפק, אוכל הרבה מכל הבא ליד והרע קורה.

הסיפור מסתיים שגבריאל ממהר לביתו בשל המיחושים הקשים תוך שהוא מבטיח כי בפעם הבאה שיבוא לבקר את יוני הוא ישמור על הכללים.

הסיפור מנסה להעביר את המסר גם לחיים עצמם מול שפע הממתקים המצוי היום, אם אנו רוצים להנות רצוי שנזכור לשמור על הכללים.



מה שתותי אוהבת- הספר הינו אסופת שירים לגיל הרך המתעדים רגעים יפים מסדר יומה של אריאל הקטנה, הלוא היא תותי- עם בני משפחתה.
השירים שעוסקים בעולמה של הילדה תותי, כמו עולמם של הילדים, נוגעים ברגשות, מחשבות ומטלות היומיום.

השירים עוסקים בנושאים הקרובים לליבם של ילדים צעירים והוריהם. השירים הקליטים מעוררים בלב הקוראים הן הקטנים והן הגדולים תחושת הזדהות ואף יכולים לשמש כמצע לפתיחה בשיחה על נושאים מעיקים ואחרים, לדוגמא: אח קטן שמצטרף למשפחה, היום הראשון לגן, המפגש עם הים וההתרגשות בבילוי בחוף, בילוי של אחר הצהריים עם אמא, ביקור בגן החיות ועוד ועוד.


נעם וטהר רצים לחתונה- כך מתחיל מסעם של שני תלמידי כיתה ד', נעם וטהר, הנחושים בדעתם להשיג את מורתם ביום חתונתה לפני שתגיע לחופה, היה בידם דבר מה שבלעדיו, כך האמינו, היא לא תוכל להתחתן.

הכול התחיל כשהמחנכת יעל שכחה את לוח הזמנים של יום חתונתה בכיתתה. היה זה לו"ז מתוזמן ומדוייק הכולל רשימה מפורטת ומאורגנת של כתובות, שעות, שמות אנשי מקצוע ומספרים חשובים. שני תלמידיה, נעם וטהר, חוששים כי ללא דף זה מורתם לא תצליח להתארגן כראוי ובזמן ביומה המיוחד. על כן השניים נחושים בדעתם להתחקות אחריה בתחנות השונות של יומה הגדול ולהשיב לה את האבדה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה