יום שבת, 17 בנובמבר 2018

דמי חנוכה- מקבץ ספרים חדשים על המדף לילדים ובני נוער


מי שמכיר אותי יודע שאחת המתנות שאני הכי אוהבת להעניק ליקירי וסובבי הינה ספרים, אני מעודדת עד אין קץ את הקריאה הן אצל ילדיי והן אצל סובבי- קטנים כגדולים, הפעם רגע לפני חג החנוכה קיבצתי עבורכם מקבץ של ספרים חדשים, מקסימים ואהובים שתעניקו כמתנת דמי חנוכה.


תומי מאת אורית רז 


"תומי" מאת אורית רז, בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר בנושא שואה המיועד לבני נוער צעירים- נכון, זה אולי לא הספר שמתאים לחג החנוכה אך לדעתי ספר חובה לכל בני הנוער באשר הם- אני גדלתי בבית של ניצולי שואה , מכירה ומוקירה על כל חלק וחלק מתקופה זו על כן חשיבות הנושא אצלי הינה בערך גבוה מעין כמותו. 

מלחמת העולם השנייה לקחה מתומי תחילה את אביו שהתגייס לגדודי העבודה היהודיים, ואחר כך את אימו, הנרדפת על ידי השלטון ההונגרי האנטישמי. 

המקום היחיד המסכים להסתירו עד יעבור זעם הוא מנזר לבנות. על מנת שהימצאותו של בן במנזר לא תעורר את חשדם של הנאצים, מסתירה אותו אם המנזר במרתף, שם הוא מוצא כבשה שהופכת לידידתו הטובה ביותר. 

"מה זה, יש פה כבשה? ואולי זה רק נדמה לו? כי כשזקף את ראשו והאזין בדריכות, לא ראה ולא שמע דבר. רגליו כאבו. הוא פסע על בהונות והתיישב על המדרגה התחתונה, ליד הקיר. הוא כבש את פניו בידיו". (מתוך הספר) 

אורית רז כתבה ספרים רבים לילדים, לנוער ולמבוגרים. ספריה תורגמו לאנגלית, לערבית ולפורטוגזית, זכו בפרסים חשובים, הומחזו לתיאטרון והוסרטו לטלוויזיה. מספריה האחרים בהוצאת דני ספרים: "תמר כבר לא לומדת כאן", "נמר בילקוט", "נולד לי אח", ו"יום הולדת לגלעד".



דב נמלים נתקע על העץ מאת מקס ג'ונסון



"דב נמלים נתקע על העץ" מאת מקס ג'ונסון, בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר מקסים ומושלם לכל הילדים שמתחילים לספור בכוחות עצמם- הנסיך שלי בכיתה א' ובימים אלו ממש עושה את צעדיו הראשונים בקריאה - שילוב המספרים והקריאה יצרו אצלו התעוררות כיפית והוא פשוט לא הפסיק לקרוא ולקרוא את הספר הנ"ל.

דב נמלים נחמד אחד נתקע על העץ. כל מיני חיות משונות מגיעות כדי לעזור לו לרדת. חלקן מנסות לטפס על העץ, חלקן מנסות לתת עצות מלמטה וחלקן סתם מסתובבות ולא עושות כלום. אבל אף אחת מהן לא מצליחה לגרום לדב הנמלים לרדת מהעץ. האם דב הנמלים המסכן יישאר על העץ לעולם? האם תוכלו לספור את כל החיות שמנסות לעזור לו?

אתם מוזמנים להצטרף אל דב הנמלים הנחמד ואל כל החיות המצחיקות: תנינים, איילים, עצלנים, נחשים, פלמינגואים, עטלפים, תוכים, קרפדות ונמלים, בספר ספירה מקסים וצבעוני זה, שיעשה לכם טוב על הלב.


יש לי נמר בחדר מאת שירה גודמן 



"אמא יצאה לבית קפה עם החברות שלה והשאירה אותי עם אבא.." זהו משפט מוכר שלדעתי נאמר במספר בתים רב, על כן דווקא המלל והמסר שיש לספר להציע הינו מדליק ומצחיק כאחד. 

"יש לי נמר בחדר" מאת שירה גודמן, בהוצאת "דני ספרים" הוא סיפור משעשע ושנון על פחדים, על חילופי תפקידים ועל הגבולות הלא ברורים שבין מציאות לבין דמיון. 

אבא ובן מתכוננים לבלות ערב נעים ביחד: הם מכינים ארוחת ערב פרועה, משחקים בדמקה סינית ועושים תחרות מי יצליח לעמוד יותר זמן על הראש. אבל כשמגיע הזמן ללכת לישון, מחכה להם הפתעה.. 

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים והמקסימים של דניאל פלג, בוגרת 'בצלאל', שתמיד חלמה למצוא נמר בחדר, אבל בינתיים היא מסתפקת בחתולה. באיוריה היפהפיים הוסיפה לסיפור פרשנות משלה.


אמא, מה זה זמן? מאת אירית ויסמן-מינקוביץ 




"אמא, מה זה זמן?" מאת אירית ויסמן-מינקוביץ, בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר ילדים מקסים המלמד את הקוראים הצעירים על משמעות המילה זמן. 

אצל כל אחד מאיתנו הזמן הינו יחידה אינה ברורה, אצל אחד יותר, אצל השני פחות, כולנו כבר יודעים כי הילדים תמיד שואלים מתי? כמה? לא ברור להם נושא הזמן - זהו ספר מדוייק שימחיש (עד כמה שניתן) את נושא הזמן אצל ילדינו קטנים יותר ופחות.

בוקר, שמש, יום חדש. רן פקח עיניו נרגש. 
ריח טוסט ושוקו חם לחדרו אט-אט זרם. 
חופש בא, סוף סוף הגיע, אימא בשמחה הודיעה: 
"דודה רינה ובנה חיים באים היום בצהרים". 

רן מתרגש לקראת הפגישה עם בן דודו חיים, אבל מתי הוא כבר יגיע? מתי זה צהרים? ולמה דווקא כשמחכים למשהו, הזמן עובר כל כך לאט? רן יוצא אל הגינה, שם הוא פוגש חברים נחמדים ומקווה ללמוד מהם על הזמן. הוא מגלה שכל אחד רואה את הזמן בצורה אחרת, ושהזמן יכול להיות לפעמים איטי ולפעמים מהיר, לפעמים לנוע בקו ישר ולפעמים במעגל... 

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים והמקסימים של אירנה פוליאק. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה