יום שלישי, 6 בנובמבר 2018

טוקהאוס- בית להרצאות עם תוכן ואיכות

אמש בערב סגרירי, קר וגשום יצאנו אני והזוגי לשמוע קצת על גיל ההתבגרות של ילדינו, הרצאה איכותית ומקסימה של מיכל דליות - סופר נני בשפתנו ההורים.

לא אחת אני מוצאת את עצמי מקבלת מחברותיי פניות כאלו ואחרות לגבי הרצאה כזו או אחרת אולם אני מסוג ההורים שזקוקה לאינטימיות, אולי מהדור הקודם אין לי מושג, אבל לא מצליחה להבין את מילוי האולמות הגדולים בהרצאה שקשורה לנושא כה רגיש - לדוגמא נושא גיל ההתבגרות.

לאחרונה שמעתי על טוקהאוס השוכן בנמל תל אביב- זהו בית להרצאות עם תוכן ועניינים- בית לתרבות ה"טוק" שכובשת את העולם, עם תוכן שמוגש על ידי אנשים חכמים ומרתקים מכל תחום אפשרי, לצד אוכל איכותי ומפנק,אלכוהול ואווירה חמה.



כבר בהכנסנו למקום הרגשתי בחמימות ובוויב החיובי של המקום והבנתי כי הגענו למקום הנכון, לאורכו ורוחבו של האולם מצאנו שולחנות עם כסאות צבעוניים ומדליקים, בר רחב ידיים ובמה קטנה למרצה האורח, אט אט התחילו האורחים לזרום לאולם והוא התמלא עד אפס מקום- ניכר כי שמו של המקום הולך לפניו וכי ההרצאות האיכותיות ממלאות את האולם במהירות.






טוקהאוס הוא מקום למחשבה, לידע ולדיאלוג בין יוצרים לקהל, בעל מעורבות חברתית ותרבותית, שמאפשר לאנשים להיחשף לרעיונות חדשים, דעות, סיפורים, יצירה, חידושים טכנולוגיים, אג'נדות חברתיות ועוד- יש מבחר רחב של תכנים והרצאות כך שכל אחד ימצא את מבוקשו.

בכל חודש בטוקהאוס מציעים תכנית עשירה במגוון פורמטים – הרצאות, סדרות, ראיונות, תכניות אירוח, אירועים רבי משתתפים וערבי הרצאות קצרות בסגנון TED; בתחומי תרבות, מדע, פסיכולוגיה, פילוסופיה, טכנולוגיה, היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה, אמנות, אקולוגיה, רפואה, בידור וסיפורים אנושיים – עם חוקרים, מדענים, אמנים, סופרים, עיתונאים, אנשי חברה ורוח, מנטורים, פוליטיקאים ואנשי אקדמיה, הטובים בתחומם. וגם – מופעי בידור וסטנד-אפ לא שגרתיים, ערבי פואטרי סלאם, ערבי אימפרוביזציה ואירועים רב-תחומיים.





הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע ואנו האורחים מוזמנים ליהנות מתפריט עשיר של אוכל רחוב מהעולם, בניצוחו של השף מושיקו סוויסה, שתיה חמה, קרה, מבחר רחב של אלכוהול איכותי, קוקטיילים וקינוחים.


אז כאמור כפי שציינתי מעלה הגענו אמש להרצאתה המצויינת של מיכל דליות שעסקה בגיל ההתבגרות-  הוא מעשן, יורד בלימודים, מסתגר בבית. היא לובשת מיני חושפני, סובלת ממצבי רוח, רוצה פירסינג בלשון - בגיל ההתבגרות הילדים שלנו עוברים תהליכים רגשיים, פיזיים, מיניים וקוגניטיביים שמצריכים מאתנו ההורים, שינוי בגישה לילדים וביחסים עימם, במיוחד לאור העובדה שגיל ההתבגרות והמרדנות מתחיל כבר בגיל 9-10 וממש לא מסתיים בגיל 18.
מיכל דליות, כוכבת הסדרה "סופר נני" נגעה בהרצאתה בדרכי הפתרון השונים להתמודדות עם תופעות גיל ההתבגרות שמתחיל בהכרה והבנה של אפיוני הגיל, על הקשיים והצרכים המיוחדים של המתבגרים ומציאת הדרכים להתמודדויות יום יומיות על מנת לשפר את האווירה בבית ולחדש יחסי קרבה וידידות עם המתבגרים שלנו.



האמת, גם אנחנו כהורים לארבעה ילדים (20,17,12,6) למדנו עוד שיטות ודרכים נעימות יותר להגיע לליבם ונפשם של המתבגרים, אין כלל ספק כי אין שום תוכנית קסם וכי הכל עניין של התמדה, יעילות, נחישות והחלטות- עברו חלפו להן שעתיים מבלי ששמנו לב וניכר כי אנחנו והאורחים הנוספים ששהינו באולם יכולנו להמשיך ולהמשיך לשוחח ולקבל טיפים והמלצות.

עוד דבר שמאוד אהבתי שמאחר ומדובר במקום אינטימי וקטן (יחסית) מיכל יכלה לשתף פעולה עם ההורים, לענות על שאלות (במסגרת האפשר) , להציע פתרונות, הקהל הרגיש שהוא חלק מתהליך ולא עוד לקוח שממלא אולם ומסתכלים עליו רק כעל מספר.

כפי שציינתי מעלה במקום מטבח מגוון ואיכותי מאוד שמציע מגוון רחב של מטעמים , אז מה היה לנו? למנות ראשונות הזמנו:

ארטישוק על הפלנצ'ה- פרחי ארטישוק, עגבניות שרי, עלי בייבי, בצל סגול, פלפל חריף ועשבי תיבול על שמנת פלפלים ופרמז'ן: מנת פתיחה מרעננת, פרשית וטעימה במיוחד:




לביבות ירק פריכות, חמימות וטעימות שמוגשות גם הן על סלט רענן וטחינה איכותית וטעימה:




למנה עיקרית אני בחרתי במוקפץ סיני- נודלס, בצל, גזר, נבטים, בצל ירוק, בתוספת קוביות סלמון (תוספת נכבדה) ברוטב אסייתי- מנה חמה, טעימה ומפנקת:



הזוגי בחר בהמבורגר הבית בתוספת ציפס- 200 גרם של קציצה איכותית מבשר בקר טרי, לצד רטבים וירקות טריים, מנה שלא מביישת המבורגריה איכותית:



קינחנו בעוגת ביסקויטים ביתית, מנחמת וטעימה:



מיקום
טוקהאוס ביתן 12 (לא האנגר 12) ממוקם ביריד המזרח, בצפון מזרח נמל ת"א, על גדות נחל הירקון, צמוד לגשר העץ העגול החוצה את נחל הירקון ומחבר בין חניון רידינג מערב לנמל תל-אביב.

חניה
ניתן לחנות בחניון רידינג מערב ולחצות את הגשר העגול עד אלינו או להיכנס לנמל בכניסה הצפונית בכיכר פלומר (סוף רח' דיזנגוף) ולפנות מיד ימינה לחניון שנמצא מאחורי "מטבחי סמל". טוקהאוס הוא המבנה האחרון בצד שמאל.

שעות פתיחה וסידורי ישיבה
הדלתות נפתחות שעה וחצי לפני כל אירוע, ושעה לפני האירוע בימי שישי בערב. הקהל מוזמן להגיע מוקדם לתפוס מקום וליהנות מהבר והמסעדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה