יום חמישי, 15 בנובמבר 2018

כל האמת מאחורי תעשיית הסוכר



בחודשים האחרונים נדבקתי בחיידק של "אורח חיים בריא" וסחפתי אחרי את כל בני ביתי, הפחתתי משמעותית את צריכת הסוכרים והנתרן, התחלנו לשתות המון מים ולעשות ספורט, שילבתי המון ירקות ופירות בתפריט היומי , אם פעם יכולתם למצוא בקופסת האוכל של ילדי כריך עם שוקולד ו/או ממתקים נוספים כיום תמצאו כריכים בריאים, מזינים, ירקות ופירות חתוכים.

לאחרונה נחשפתי לספר חדש וחשוב מאוד - לדעתי חובה בכל בית!! "המלכודת המתוקה של הסוכר" בהוצאת ספר לכל, בספר נוכל למצוא על הסכנות הבריאותיות שבצריכת כמויות הסוכר, לאורך הספר נוכל לקרוא על מחקרים שמוכיחים כי השפעת הסוכר בגופנו יכולה לגרום להתפתחות סרטן ואלצהיימר, כמו כן ישנה התייחסות נרחבת ומפורטת ומעוררת דאגה להתפתחות תעשיות הענק של מוצרי סוכר, התבססותו של הסוכר כמוצר עיקרי בארוחות בוקר, מיצי פירות משומרים ודגני בוקר ועל הקשר שבין סוכר לסיגריות. 



אני קראתי את הספר בשקיקה והתחלתי לצוטט לילדי משפטים שלמים מהספר , לדעתי גם מי מאיתנו שנמנע מן הסוכר אינו יודע את הנזקים ואת הסכנות הטמונות במוצר, אפילו כבר שוחחתי עם מחנכת הכיתה והצעתי לה להעביר סדנא בנושא בריאות, להסביר על חשיבות אורח חיים בריא, הפחתה ברמת הסוכר והנתרן ועוד.

"מלכודת הסוכר המתוקה" חושפת את הקורא לעובדה חשובה שרבים לא יודעים עליה – הסיגריות מיוצרות מעלי טבק שמועשרים בסוכר, לאחר שהוכח כי הסוכר משפר את הנאת המעשנים. אלא ששילוב קטלני זה הוביל לעלייה דרסטית במספר המעשנים בעולם, מה שתרם לריבוי מקרי סרטן ריאות. הסיבה לכך היא העובדה שהסוכן מאזן את החמיצות הטבעית של הטבק, ממקסם את שאיפתו ומספק יותר ניקוטין לריאות. 

בספר מתואר מאבקם של חוקרים שהתריעו על סכנת הסוכר במהלך ההיסטוריה, מוצגת מחלוקת בין חוקרים בעד ונגד צריכת סוכר, והוא מנסה להוכיח כי מגיפת מחלת הסוכרת בעולם המערבי היא בין השאר תוצר של תזונה עתירת סוכר. 

מחבר הספר מאמין כי לאור העובדה שצריכת הסוכר רק עולה עם השנים ובעלי ההון ששולטים בענף זה מעוניינים להמשיך ולהגדיל את הכנסותיהם, לא ניתן יהיה להוכיח מחקרית את השפעתו הרעה של הסוכר על בריאותנו. על מנת להסביר את טענתו מתאר המחבר מקרה בו תעשיית הסוכר עמדה בפני איום חמור מצד יצרני תחליפי הסוכר, ובעלי ההון הצליחו להוכיח במחקרים שמימנו שהציקלמט מסרטן, ובעקבות זאת הפסיקו לייצר אותו. יתרה מכך, 

תעשיית הסוכר אף הצליחה להוכיח במחקרים ומאבקים משפטיים שתחליפי סוכר מלאכותיים מסכנים את הבריאות, והטילה את האשמה להשמנת יתר ומחלות לב על צריכת שומנים וכולסטרול. 

הספר מתייחס בין השאר למחקרים חדשים שמגלים כי עודף סוכר הופך בגוף לשומן המאוחסן בכבד, ושסוכר וגם אינסולין מעודדים התפתחות תאים סרטניים וגורמים למחלת הסרטן. מחקרים אחרים שמתוארים בספר מוכיחים קשר בין סוכר ואינסולין להתפתחות מחלת אלצהיימר, ולפגיעה בתפקוד תאי המוח. 

המידע הרב שכולל הספר חושף את קיומם של מאבקים פוליטיים-כלכליים, ואת העובדה כי תוצאות מחקרים מושפעים מהגורם שהעניק מימון לביצוע המחקר, ואתם בעלי הון דואגים אך ורק לרווחיהם. מחבר הספר הוא גארי טאובס, אשר זכה בעבר בשלושה פרסים על כתיבת עיתונאית מהאגודה הלאומית של סופרי מדע וכן בפרס על חקר מדיניות הבריאות. טאובס, מחברם של הספרים "למה אנחנו משמינים" ו"קלוריות טובות, קלוריות רעות" הוא כתב של ערוץ "דיסקברי" וכתב העת "סיינס" והוא נכלל באנתולוגיות רבות בין הסופרים הטובים ביותר בכתיבה מדעית באמריקה. 



תרגום: דליה טלמון 

הוצאת ספרים: ספר לכל 

כריכה רכה 

מספר עמודים: 260 

מחיר: 98 שקל 



להשיג בחנויות הספרים ובאתר: http://seferlakol.co.il/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה