יום שני, 26 בנובמבר 2018

חדש, חדש ומיוחד בסילו- סדנאות בישול עם שף טל כהן

זה לא סוד שאני מאוד אוהבת להשתתף בסדנאות בישול ומכיוון שכך הדבר ועברתי כבר עשרות כאלו אני כיום בוחרת בפינצטה את הטובים ביותר, את אלו שייחדשו לי, את אלו שאני איישם לאחר מכן בבית, הפעם בחרתי בסדנת בישול במסעדת סילו המעולה בניצוחו של שף המסעדה- טל כהן.



בערב גשום וסוער במיוחד התקבצנו יחדיו סביב שולחן נגרים גבוה ומול טאבון העצים של המסעדה, הגשם הזולף וחום הטאבון יצרו אווירה אחרת, מיוחדת, את הסדנא כאמור העביר בצורה קלילה, קולחת, מצחיקה ומקצועית מאוד השף טל כהן. אני בחרתי בסדנא שעסקה במאזות ואירוח ברגע האחרון (אגב, יש מבחר רחב של סדנאות)- כל סדנא כוללת הכנה של 7 מנות.



אז למה בחרתי בסוג הסדנא הנ"ל אתם שואלים? מניחה שגם אצלכם זה קורה, חברים מתקשרים ומודיעים : "אנחנו בדרך"! מיד המוח מתחיל לחשוב ולהריץ מתכונים קלילים ומהירים לכיבוד ו/או נשנוש קליל, כך שידעתי שסוג זה של סדנא ייתן לי את המענה ההולם לבעיה זו שקוראת אצלי לעיתים קרובות (מידי יש לומר)- מהיום מבשלת בבית בטעמים של מסעדה.





התחלנו את הערב עם הכנת מחמצים- ירקות  - מתכון קליל, מהיר , טעים במיוחד, כזה שכיף שיהיה תמיד במקרר- דווקא התחלנו במתכון הזה מאחר וככל שהירקות ישהו בתחמיץ יותר כך יהיו עשירים בטעמים וניחוחות.




מיד לאחר מכן התחלנו לעבוד עם דג הסלמון - פרסנו, קצצנו, השרנו במלח ועשבי תיבול ונתנו גם לו לנוח, בהמשך עשינו עימו מנה מדהימה עם תוספות של בצל, קרם פרש, צלפים, שקדים והמון אהבה,  מתכון נוסף שבחרנו לעשות זה טרטר סלמון (חלומי) שהוגש על מצע של צזיקי קטיפתי (שגם אותו הכנו והוא חלומייייי כזה שטרם טעמתי עד היום).









הכנו סלט חצילים וירקות קלויים מעורבבים עם טחינה גולמית - כל העונג הזה הוגש עם גבינת פטה מגורדת ושקדים קלויים- זה על טוסטונים ו/או קרקרים- פתיחה חגיגית ומרשימה לארוחה ו/או לנשנוש לצד אלכוהול- חלום!







ועכשיו הגענו לחלק המעניין במיוחד- הבשר- הכנו קרפציו פילה נימוח, אדמדם וטעים במיוחד , קיבלנו טיפים לעבודה נכונה ומדוייקת, על החיתוך, על התיבול, על סוג הבשר- גם אני שמבשלת המון יצאתי עם המון טיפים והסברים נכונים וחדשים.





בסיום הארוחה ישבנו כולנו יחדיו (יחד עם השף) ואכלנו את התוצרים הנפלאים, חייבת לציין כי זו הייתה עבורי חוויה מעין כמותה, ראשית ששף המסעדה יוצא לקהל, מלמד (לא חושש לתת טיפים ומתכונים) ולאחר מכן יושב מספר על עצמו, על המקצוע, על חוויותיו בעולם וסועד עימנו - את זה לא היה לי עד היום.






רגע לפני שנפרדנו לשלום התכבדנו בקינוחים מושלמים שמוגשים במסעדה לצד שתיה חמה- סיום מושלם לערב מושלם:






אין לי כלל ספק כי בקרוב אגיע להכיר מקרוב עוד ועוד סדנאות כי מהשף טל כהן ניתן ללמוד ולממוד עוד ועוד וזו בהחלט סדנא מקצועית, חוויתית, כיפית ומאתגרת.

כל סדנא מיועדת לקבוצה של עד 10 משתתפים כוללת שי, שתיה קלה, יין, קינוח ושתיה חמה, מחיר הסדנא 190 שקלים.

הכנסו לדף הבית של מסעדת סילו ובחרו את הסדנא שמתאימה לכם- יש מבחר עשיר ורחב מאוד שיכול להתאים לכל אחד, לזה שרק מתחיל לבשל, למקצוענים ולחובבניים- זו סדנא מדהימה, ממליצה בחום.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה