יום שבת, 3 בנובמבר 2018

חורף חורף בוא כבר - הצטרפו אלי לחגיגת כוס תה ועוגיות חלומיות


נובמבר כבר כאן, השבוע באופן רשמי צריך להדליק אורות אבל החורף ממען להגיע, אני בינתיים מתחילה להתכונן עם צנצנת עוגיות מפנקות וטעימות במיוחד לצד כוס תפוזים ו/או תה חם ומהביל.

מצרכים
1 מרגרינה רכה
2 בצים
שקית קוקוס קטנה
שקית שומשום
2 סוכר וניל
2 אבקת אפייה
חצי כוס שמן
חצי כוס מיץ תפוזים של פריניב
כוס ורבע סוכר מי שאוהב מתוק אפשר כוס וחצי
בערך קילו קמח

אופן ההכנה
לשים את כל החומרים בקערה מלבד הקמח אח’’כ להוסיף את הקמח בהדרגה עד שמתאסף בצק אחיד ורך למגע מניחה את הבצק לנוח כ-10 דקות
את העוגיות מכינה במכונה של צורות ארוכות להניח את העוגיות בתבנית ונייר אפייה עד שמזהיב טעים מאוד ויוצא מאוד פריך .



לרוב אני משתמשת במיץ תפוזים סחוט טרי (מהתפוזים שעל העץ הפרטי שלנו) אולם הפעם ממש רגע לפני הכנת העוגיות הגיע משלוח מרענן וצונן מבית פריניב אשר משיקים מיץ מתפוזי ולנסיה מהמתוקים בארץ.

שוק המיצים עולה שלב, לראשונה בישראל, מיץ תפוזים ממותג:לא עוד "מיץ תפוזים רגיל" אלא, מיץ תפוזים סחוט מסוג ולנסיה 100% טבעי ללא תוספת סוכר - נשמע מבטיח מידי? אז זהו שאכן כך!! מדובר במיץ טעים במיוחד, מתוק ואיכותי.

ובכן תפוזים, זה ברור אך מאיזה זן? 
לתפוזים - כמו לזיתים, לענבים וליתר הפירות, זנים שונים הנבדלים אחד מהשני בערכם התזונתי, בגודל, בעסיסיות, בניחוח, בצבעם ובעיקר – בטעם. בתפוזים, אלו השמוטי, הולנסיה, הטבורי, החושחש, תפוזי דם ונוספים, ולכל אחד מהם מאפיינים אחרים. כעת, לראשונה בישראל, משיקה חברת המיצים הטבעיים פריניב – את מיץ תפוזי הולנסיה, מיץ התפוזים הממותג הראשון בשוק. 

ולנסיה הוא זן אהוב, אשר מבשיל ונקטף בדרך כלל לקראת סוף חודש מאי ובשל כך זכה לקבל כמות גדולה יותר של מים. כך שחתיכות הפרי גדולות יותר, עסיסיות, טעמו מתקתק ויש לו ניחוח הדרים חזק ונהדר. 
לזן זה יתרונות בריאותיים משמעותיים: ראשית, הולנסיה כמו שאר פירות ההדר הוא מקור עשיר מאוד לויטמין סי ואף ידוע כמקור טוב לצריכת אשלגן, המסייע לתפקוד אופטימלי של הלב. ובעיקר, הודות לטעמו המתוק של הפרי – ללא כל תוספת של סוכר, תזונאיות רבות ממליצות על צריכת הפרי כתחליף טבעי לממתיקים מזיקים. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה