יום שבת, 15 בדצמבר 2018

מלון יערים- חופשה זוגית רומנטית ומהנה

לעיתים אנו זקוקים להפסקה משגרת היום יום הטרופה שלנו , רגע לפני שהסתיים לו השבוע בחרנו לצאת לחופשה זוגית, רומנטית, נטולת ילדים ודאגות ולעשות HOLD , הפעם הבחירה שלנו הייתה במלון יערים אשר ממוקם בראש אחת הפסגות הגבוהות בהרי ירושלים, אל מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים.




ייחודו של המלון בקונספט ארצישראלי הבא לידי ביטוי בנוף, בהיסטוריה של המקום, ובאווירה- מעין מסע קסום אל מחוזות רחוקים של ארץ ישראל היפה.




כבר בכניסה למלון ניתן לחוש בחמימות, בנקיון ובאלגנטיות - הלובי כולו מעוצב בקווים נקיים ואלגנטים מאוד, ריהוט בעיצוב יפיפיה, מבחר פינות ישיבה פזורים לנוחיות האורחים, ספריות עם מבחר ספרים שניתן להשאיל לקריאה, בר קטן שמוכר שתייה חמה, קרה, חטיפים ונשנושים:






אומנם הגענו למלון ביום חמישי אך המלון היה בתפוסה מלאה- משפחות משפחות, זוגות , קבוצות של וועדי עובדים ועוד, ניכר כי שמו של המלון הולך לפניו.

בשנת 2015 עבר המלון שיפוץ מאסיבי בהשקעה כוללת של מעל 40 מיליון ₪. כל חדרי המלון שופצו מהיסוד, וכך גם חללי המלון ובהם הלובי וחדר האוכל. על השינוי אמונים המשרד המוערך "רן ומוריס אדריכלות ועיצוב". קונספט המלון אשר מושתת על ארץ ישראל, דרש מהמעצבים התייחסות ופיצוח מבלי להיותת קיטשיים או מובנים מאליהם, תוך שמירה על פשטות אך גם על אלגנטיות. המוטיב הארצישראלי בא לידיי ביטוי בבחירת האלמנטים הייחודיים בלובי, ולשם כך נרקם שיתוף פעולה עם האמן לובקה לב. גם חדר האוכל זכה לשינוי משמעותי, בו יצרו חלל שמח ומזמין עם 4 צבעים עזים שונים של כיסאות ישיבה, עיצוב הדלפקים בהשראת שוק צבעוני ואמנות מקור של סטודיו YUGO.

במלון ישנם כארבעה מבנים: מבנה מרכזי, פפרמן, שקד ואלון ומכיל כ- 212 חדרי סופריור שמצוידים במיני-בר, כספת, טלוויזיה עם כבלים, פינת קפה, אמבטיה מאובזרת ומרווחת במיוחד, יתרון בולט מאוד שבחדר יש פרקט ולא שטיח מקיר לקיר כנהוג בבתי מלון כך שתחושת הניקיון שוררת כאן בגדול, כמו כן נמצא בחדרים אינטרנט אלחוטי ללא עלות. ו-18 חדרי דה-לוקס, חלק מן החדרים עם מרפסת צמודה פונה אל נוף מרהיב, ואחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק המזמין את אורחיו לנשום אוויר פסגות צלול- אלמנט בולט שתמצאו כאן הינו הרצון לשרת בכיף ולפנק בלי סוף.










וזה הנוף שנשקף מחלוננו:




במלון עוד נמצא: חדר כושר רחב ידיים, בריכה מחוממת, גקוזי, ספא מפנק, בית כנסת, חנות מזכרות, מועדון ילדים - בהחלט דואגים כאן לרווחת האורח וחשבו על כל הפרטים הקטנים כגדולים.




מידי יום ישנה הליכת בוקר וצ'י קונג (מפגש בלובי המלון בשעה שבע בבוקר), בימי שבת ישנו סיור לקיבוץ, פעילויות ערב רבות (עדכון בקבלה), ניתן לשכור אופניים ולצאת לטיול בסביבת המלון, כמו כן ישנה אופציה לטיולי טרקטורונים ועוד ועוד פעילויות.



בהתאם לקונספט הארצישראלי של המלון, כך גם המטבח מבוסס על תוצרת מקומית, איכותית וטרייה, המהווה חומר גלם למבחר עשיר ומגוון של מנות איכות מזינות המצטיינות בטעמים, מרקמים וניחוחות משובחים, לצד הגשה מוקפדת, אסתטית והיגיינית- בארוחת הערב זכינו לטעום מבחר מנות עיקריות (עופות, קובות, בשרים ועוד), סלטים, תוספות וכמובן קינוחים- חייבת לציין כי בשולחן הסמוך אלינו ישבו זוג הרגישים לגלוטן, צוות המקום מיד נעתר לבקשתם ודאג לאוכל נטול גלוטן במיוחד עבורם:















בארוחת הבוקר זכינו לקבל מבחר רחב של גבינות, , ירקות , מטבלים, מאפים חמים וקרים- בורקסים, לזניה, תפוחי אדמה מוקרמים, פסטות , כל זאת כמובן לצד קפה איכותי, מאפה, מעדנים, פירות ועוד ועוד...
















מעט היסטוריה על המלון: 

קיבוץ מעלה החמישה נוסד בשנת 1938 כחלק מיישובי חומה ומגדל על ידי חברי גרעין "במעלה" של תנועת גורדוניה, שעלו מפולין וממזרח אירופה. חברי הגרעין הקימו את הקיבוץ לזכר חמישה מחבריהם שנרצחו ב-9 בנובמבר 1937, במהלך סלילת הדרך הנמצאת מדרום לקיבוץ. במהלך מלחמת העצמאות, בשל הקרבה לחזית הירדנית, שימש הקיבוץ, יחד עם קיבוץ קריית ענבים, כבסיס של גדוד "פורצים" חטיבת הראל.

בשנת 1940 החלו בהקמת בית הבראה עבור חברי קופת חולים, כאמצעי לשלם את מיסי הקופה, הצלחת בית ההבראה הובילה להתבססות של ענף המלונאות בקיבוץ. השם שונה ל"בית מרגוע" ולאחר מכן לבית הארחה, על פי השינוי באופי אורחיו והסיבות להגעתם. לימים הפך לבית המלון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה