יום שבת, 15 בדצמבר 2018

סדנה להכנת מקלובה חלומית


אני מאוד אוהבת להפתיע את בני הבית ואורחי עם מטעמים קולינרים, כל הזמן מחפשת מתכונים חדשים, מגוונת, משדרגת ומפתיעה, אורחיי כבר יודעים שנדיר למצוא אצלי את אותה המנה פעמיים, גם השבת הפתעתי את בני הבית עם מקלובה מדהימה (שילבתי מלא מתכונים ומלא  טעמים ויצאה מקלובה נדירה ומפתיעה).

הפעם החלטתי לצלם עבורכם את כל השלבים על מנת להקל עבורכם את ההכנה, אומנם ישנם מלא שלבים אבל באמת שכל אחד יכול להכין את המנה הזו מאחר והיא ממש קלה וטעימה בצורה יוצאת דופן.

אז שנתחיל? אכתוב לכם ראשית את כל המרכיבים ואז בסמוך לתמונה אתן את הוראות אופן ההכנה.



המצרכים: 
2 חצילים פרוסים לפרוסות דקות (לאורך החציל ולא לרוחבו)
6-8 חלקי עוף 
בצל פרוס לפרוסות דקות
2 גזרים חתוכים לגפרורים דקים
3 כוסות אורז 
תבלינים: כפית פלפל שחור, כפית פפריקה, מספר סיבובים (6-8) במטחנת הפרימיום של "מלח הארץ" בטעם שמן פלפל, חצי כפית אבקת מרק עוף
4 כפות תערובת לאורז (צימוקים, שקדים, צנוברים ובצל מטוגן)
פטרוזליה קצוצה
3.5 כוסות מים רותחים.

אופן ההכנה:
כפי שציינתי מעלה לפרוס פרוסות דקות של חצילים, להמליח מעט 



לטגן בשמן עמוק ולספוג את כל השמן


בקערה עמוקה לערבב את חלקי העוף עם התבלינים (מלבד תערובת האורז), לעסות היטב את העוף ולטגנו במעט שמן, להניח בצד



באותו הסיר עם השמן לטגן פרוסות דקות של בצל עד להזהבה קלה, להוסיף את האורז, גפרורי הגזר, תערובת התיבול לאורז ולערבב היטב, להוסיף את הפיטרוזליה ולערבב



כעת כל מרכיבי המקלובה מוכנים, עכשיו נותר לנו להתחיל להרכיב את המנה.

ראשית מרפדת סיר שמתאים לאפיה בתנור בנייר אפייה:


עליו מסדרת שכבה של פרוסות חצילים:


שכבת אורז:


חלקי עופות:


שכבת פרוסות חצילים:


יוצקת בזהירות 3.5 כוסות מים רותחים , מכסה את הסיר ומעבירו לתנור למשך שעתיים בחום של 180 מעלות.

הופכת על צלחת הגשה ומגישה חם, בתאבון.






כפי שציינתי מעלה הפעם השתמשתי במטחנת אקסטרא תבלינים מבית "מלח הארץ"- אני משתמשת במוצרים שלהם באופן קבוע והפעם הופתעתי במיוחד, מדובר בסדרה אקסטרא מגניבה , מיוחדת וטעימה- בסדרה ניתן למצוא שלושה טעמים חדשים ומסקרנים:

מטחנת אקסטרא תבלינים – טנדורי: תערובת מלח ים טבעי ותבלינים בנוסח הודי, מכילה שפע תבלינים כגון: זנגביל, זרעי חילבה, שום יבש, פפריקה מתוקה, פלפל שאטה, זרעי כוסברה, בצל יבש, פלפל שחור, כמון, קליפת לימון, ציפורן, עלי כוסברה, כורכום, הל וקינמון. כל אלה מוסיפים טוויסט של טעם מהמטבח ההודי לכל תבשיל ומנה. במטחנה 125 גרם של תערובת מלח ותבלינים. 



מטחנת אקסטרא תבלינים – ספייסי: תערובת מלח ים טבעי ומגוון עשיר של תבלינים כגון: פלפל שאטה, שום יבש, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, פלפל אדום, פלפל ירוק, פלפל חלפיניו, זרעי כוסברה, כמון ושמן קפסיקום. כל אלה מוסיפים מעניקים טעם חריף ועשיר לכל מנה בבישול או בהגשה. במטחנה 115 גרם של תערובת מלח ותבלינים. 



מטחנת אקסטרא תבלינים – שום פלפל: תערובת של מלח ים טבעי, שום יבש, פלפל שחור, פלפל לבן, פלפל ירוק, פלפל אדום, דוחן ושמן פלפל. השילוב בין המלח הטבעי והפלפלים השונים מהווה איזון נפלא בין המליחות והחריפות. במטחנה 115 גרם של תערובת מלח ותבלינים. 



בכל מטחנה תערובת 100% טבעית של מלח ים ומגוון ייחודי ועשיר של תבלינים ועשבי תיבול. השימוש במטחנות מייתר את הצורך בתבלינים נוספים: כמה סיבובים קלים של המטחנה – ומתקבלת מנה מתובלת בצורה טבעית המעניקה חוויה אנינה של טעם. 

מטחנות 'מלח הארץ' מסדרת אקסטרא תבלינים, מוצעות במחיר של 16.90 ₪ למטחנה והן זמינות בכל רשתות השיווק ורשתות המזון. כל המוצרים בסדרות המטחנות של 'מלח הארץ' כשרים פרווה בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים.


אגב, גם עם לביבות חנוכה קצרתי מחמאות בזכות מטחנת המלח שום פלפל:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה