יום שבת, 1 בדצמבר 2018

חוות גליתא- דגניה ב'

את חופשתנו המשפחתית בצפון הרחוק התחלנו בחוות השוקולד של גליתא השוכנת בדגניה ב' (סניף נוסף ניתן למצוא בקיבוץ צובה הסמוך לירושלים).




כמה מאיתנו ממש מכירים את גלגולו של השוקולד? מניחה שלא הרבה! הביקור בחוות השוקולד של גליתא מתחיל בסרטון בן 11 דקות המסביר את גלגול השוקולד החל מתפרחתו ועד ייצור השוקולד במפעל עצמו דרך כל מסעותיו בדרך בעולם ובארץ.

כבר כשנכנסים למתחם רחב הידיים ניתן לחוש באנרגיות הנפלאות, בניחוח השוקולד הנפלא, בצבעים , במרקמים השונים ובצורות המדליקות.



במקום ניתן לרכוש מארזים, פרלינים, מוצרי שוקולד על כל גווניהם, להינות מקפה ופרלין וגולת הכותרת!! להנות מסדנת שוקולד קסומה ומיוחדת (האורכת כשעה לערך)- יש מבחר רחב של סדנאות וכל אורח בוחר את אשר חפצה נפשו.








איך הכל התחיל? בשנת 1999 גליתא יצאה לטיול בבלגיה, בהגיעה ליעד גילתה עולם ומלואו בכל מה שקשור לשוקולד והתאהבה!! גילתה עולם חיצוני ועשיר של חומרי גלם החובק בתוכו טעמים, יצרים, סיפורים, רגשות ואגדות - גילתה בתוכה עולם שלם של יצירה, דמיון ואהבה שטרם הכירה.




השוקולד נגע בה בעוצמות שלא הכירה והיא מצידה החזירה ביצירה, בחשיבה ובעשייה, יצאה ללימודים שארכו כשלוש שנים, יצאה לעבוד בבלגיה וסיימה בהצטיינות יתרה.

את תחילת דרכה החלה בדירה קטנה בקריית אונו והחלה בבניית העסק עם הרבה עבודה קשה וטונות של סבלנות. 

חוות השוקולד נפתחה באפריל 2007 וכוללת כפי שסיפרתי מעלה את מרכז הסדנאות המציא סדנאות הן לילדים והן למבוגרים, בר שוקולד הכולל קינוחי שוקולד ייחודיים, גלידה ומשקאות חמים  וקרים- הכל תוצרת מקומית.










את הביקור מתחילים בסרט המספר את סיפור השוקלד, סיפורה הפרטי של גליתא וסיפור המותג, משם ממשיכים לסדנא שבחרנו (חובה להזמין מראש באתר) , משך הסדנא כשעה וישנן מספר אופציות לבחירה: בית חלומותיי, שוקולדים, מחשבות מתוקות.





צפינו בסרטון ולמדנו המון דברים שטרם ידענו על גלגולו של השוקולד, משם עברנו לסדנא שבחרנו, ייצרנו שוקולדים, מרחנו והתמרחנו, זללנו המון שוקולד תוך כדי, בחרנו בקישוטים מהמבחר הרחב , צחקנו, הצטלמנו והכי חשוב הגענו לנחלה- ייצרו פרלינים ובתים של שוקולד!! תוך הנאה מרובה.








אבל היי!! רגע!!! לא סיימנו, השוקולדים כעת צריכים לעבור למקרר להמתנה של כ-20 דקות לקירור וייצור טרם אריזתם היפיפיה יש לומר, בזמן ההמתנה עברנו לאיזור הבר , הילדים מילאו חידון מאתגר ומעניין במיוחד עם מפת אוצר, יצאו להרפתקאה בגינת החווה ובסיום פתרו את החידון וקיבלו שי אישי (שלט מקסים לדלת), בזמן זה אנו נהננו מקפה חם ומהביל לצד פרלינים מפנקים וטעימים במיוחד.







העברנו שעה וחצי של בילוי, הנאה, טעמים, ריחות ויצירה - זמן איכות משפחתי כיפי במיוחד!! 



ממליצים בחום!!

קיבוץ דגניה ב’ 

שעות פתיחה:
א-ה, שבת וחג: 10:00-18:00 
שישי וערב חג: 10:00-17:00








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה