יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

לילה במוזיאון - חדרי בריחה חדשים במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ברמת-גן



לילה במוזיאון 
חדרי בריחה חדשים במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ברמת-גן 



ילדי מאוד אוהבים חדרי בריחה והלכנו כבר לעשרות שכאלו, אני אוהבת את הרעיון שמצד אחד אנו יוצאים לפעילות משפחתית מגבשת ומנגד הם מפעילים מאוד את המחשבה, את הדימיון ואת הראש.

אמש יצאנו לחדר בריחה קסום ומיוחד במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ברמת גן, מודה ומתוודה, בתחילה חשבתי שהחדר יהיה מתיש, משעמם, פחות מעניין ורלוונטי אולם חזרנו עם התלהבות יתרה של כל המשתתפים, בו בעת שפתרנו חידות למדנו אודות הדינוזאורים, תקופת האבן ועוד ועוד.

עם רדת החשיכה מתעוררות לחיים תערוכות הקבע במוזאון, והופכות לחדרי בריחה מרתקים ומאתגרים .

אנו הגענו כאמור אמש לחדר בריחה- לילה במוזאון: שוד העצמות 

דורית, מנהלת המוזיאון, חושדת שאחד מעובדי המוזיאון משתמש במוזיאון ככיסוי להברחה לא חוקית של מאובנים. דורית בקשה מכם לעזור לה לזהות את העובד שמבריח את המאובנים ולגלות כיצד מתבצעת ההברחה. ברגע שניסיתם להיכנס למוזיאון מישהו סימם אתכם. כשהתעוררתם מצאתם את עצמכם כבולים למעקה שליד הכניסה האחורית של המוזיאון, כשבמוזיאון אין אף אחד. יש לכם שעה להשתחרר, לזהות את המבריח ולמצוא את דרך ההברחה לפני שהחוטף שלכם יחזור.  בהצלחה! 

מודה, החידות לא היו פשוטות, היו משימות קלות יותר וקשות יותר אולם בגאווה יתרה יכולה להעיד כי עשינו זאת וכמעט ולא נזדקקנו לעזרה, הייתה חשיבה מרובה הן מצד הילדים והן מצידנו המבוגרים , זהו חדר מיוחד ושונה מכל מה שאתם מכירים כי כאן הילדים (ואף המבוגרים) למדים אודות נושא זה או אחר (במקרה שלנו בעיקר דינוזאורים, ניסויים שונים וכו').

עוד תמצאו חדר בריחה- לילה במוזאון: שובו של האדם הקדמון 

מתושלח עובד במוזיאון שנים רבות ותמיד התעניין באדם הקדמון. לפני מספר חודשים מתושלח מצא מאמר שטוען שבאדם המודרני יש עד 4% של חומר גנטי (DNA) מהאדם הניאנדרטלי. האדם הניאנדרטלי הוא מין אדם שחי לפני 250,000 - 40,000 שנים. האדם הניאדרטלי חי במקביל לאדם המודרני (הומו ספיאנס) כמה אלפי שנים עד שהוא נכחד. סיבת היכחדותו אינה ידועה ,אך יש סברות האומרות שהוא נכחד עקב הדבקות במחלות מהאדם המודרני או עקב תחרות על מזון עם האדם המודרני. מתושלח החליט שנעשה אי-צדק היסטורי אותו הוא רוצה לתקן. הוא בודד את החומר הגנטי של הניאנדרטל והחדיר אותו לתוך וירוס. שחרור הווירוס לאוויר אמור להפיץ את הגנים של האדם הניאנדרטלי באוכלוסייה. רק ש...מתושלח איננו מדען מיומן, והווירוס עלול לגרום למיני מחלות נוראיות. אתם גילתם את מזימתו של מתושלח וניסיתם לעצור אותו ,אך הוא כלא אתכם במעבדתו. בעוד שעה יגיע מתושלח למשמרתו, זהו הזמן העומד לרשותכם לסכל את מזימתו, לנטרל את הווירוס ולברוח מהמעבדה. בהצלחה! 



חדרי הבריחה פועלים בשעות הערב ובסופי שבוע. המחיר 50 שקלים לאדם.
השתתפות מגיל 8 ומעלה. עד גיל 13 יש צורך בליווי מבוגר. 
פרטים בטלפון: 03-6315010. ובאתר www.adamvechai.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה