יום ראשון, 16 בפברואר 2020

אוכל בית עם ניחוח של סבתא - מחשי


כאשר הוזמנתי להגיע ולהכיר מקרוב את מסעדת מחשי השוכנת בתל אביב הרמתי גבה, אני לא מחסידי האוכל המבושל אולם הזוגי מאוד אוהב. כאשר נכנסתי לתפריט הבנתי שזה בדיוק מה שאני אוהבת ועל כן פינינו לנו אחר צהריים מכל עיסוקינו ויצאנו לבקר במקום. 

זוהי בעצם מסעדונת קטנטנה השוכנת ברחוב יהודה הלוי בתל אביב , יש כאן פינות ישיבה בפנים ו/או בחוץ וניתן להנות מאווירה ביתית כיפית ומדליקה, המקום מנוהל על ידי 2 בני משפחה עידו דהאן (אשר אמון על הבישולים) ועידן שהגיעו עם המון תשוקה ואהבה למאכל הטוניסאי. עידו במשך שנים רבות בילה לצד סבתא תותים ולגם באהבה את הטיפים, המתכונים וההכנה המעולה למחשי, לכל אלה הוסיף את הטאצ' התל אביבי ויחד יצר מתכון מושלם. מחשי בערבית זהו למעשה "ממולא" כאן ניתן להנות מקציצת עוף עם ירק (ללא גלוטן) עטופה בתפו"א / בבטטה / בקישוא – או בגרסה צמחונית בלי עוף.



הלוקיישן מדליק, האווירה אששש , ניכר כי כל הסועדים במקום מרגישים בבית ונהנים להגיע למקום, בתחילת הארוחה הרמנו צייסר "בוכא" ומצב הרוח התרומם עוד קצת.



למחשי יש 3 צורות הגשה
פיתה מחשי- מגיעה עם קציצות, ירקות מהגריל, חומוס-טחינה והרוטב הסודי של השף.
צלחת מחשי- מנה עם קציצות, אורז בסמטי, חומוס-טחינה, ירקות בגריל ופיתה בצד.
סלט מחשי- סלט ירקות עשיר עם קציצות, ביצה קשה, רוטב סודי וטחינה בצד. 



מלבד המחשי ניתן להנות במקום גם ממנת פרגיות עסיסיות וטעימות במיוחד, מתובלות במתינות , טריות ונימוחות כאלו שישאירו לכם טעם של עוד.

מכיוון שהצמד המקסים רצה שנטעם את כל התפריט קיבלנו צלחת עמוסת מטעמים שיש למקום להציע. מודה ומתוודה, התענגנו על כל ביס וביס, כל ביס החזיר אותי לבית סבתא (קרוב, אני טריפוליטאית), הקציצות בגודל קטן יחסית שמבחינתי זה כיף אמיתי (רק יש בעיה אחת שניתן לחסל הרבה קציצות מבלי לשים לב), התיבול מאוד עדין ואותנטי, הקציצות נימוחות, קלילות וטעימות כל כך, כאלו שתרצו לאכול בכל שעה ביממה. ישנה אפשרות לקבל מחשי מטוגן, מחשי ברוטב או מחשי צמחוני (נדיר, בחיי).



אז כאמור קיבלנו את המנה בצלחת שכללה : אורז בסמטי טרי וטעים במיוחד (גם לאלו שלא חובבי הזאנר כמוני), עשוי אחד אחד, מחשי צמחוני, מחשי עוף מטוגן, מחשי עוף ברוטב, פרגיות, סלט ירקות טרי ורענן במיוחד, רוטב סודי ומושלם, חומוס, טחינה, סחוג ביתי שהצמד מכין במקום- מנה מנצחת, התענגנו בטירוף על כל ביס וביס.




לפני שאסיים אני חייבת לציין משהו שלי באופן אישי חשוב מאוד, למרות היותו מקום קטן כאן הצמד מקפיד על חומרי גלם באיכות גבוהה וטריות , הכל נעשה במקום מידי יום. 



אז כאמור ניתן להגיע ולהנות מהמקום אך בהחלט ניתן להזמין למשרדים ו/או לבתים באמצעות :  וולט, סיבוס ותן ביס.


כתובת:
יהודה הלוי 44 תל אביב
טלפון להזמנות:
052-6542398 
שעות הפעילות:
 א-ד משעה 11:30 - 18:00 יום ה 11:30-20:00 
שישי שבת סגור.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה