יום ראשון, 2 בפברואר 2020

מרק אפונה סמיך, מהביל וטעים במיוחד



בילדותי סבי עליו השלום מאוד אהב להכין מרק אפונה, כנכדה לניצולי שואה די חוייבתי לסיים את כל המנה מהצלחת, גם אם היא ממש אבל ממש לא טעימה, זוהי הייתה המנה שדי סלדתי ממנה אך עם אף סתום חיסלתי עד תום. הימים עברו ומאז לא הצלחתי לטעום מרק אפונה, הטעם הדומיננטי כילדה נותר בעינו ופשוט לא מצליחה להתגבר על "הטראומה מהילדות". יחד עם זאת שאר הנוכחים בבית מאוד אוהבים מרק אפונה ובשל הטראומה פשוט לא הכנתי להם מעולם, שבוע שעבר רגע לפני סוף השבוע ובישולי השבת הגיע משלוח חגיגי ממיה אשר מציעה לחורף הקרוב את סדרת הקטניות המעולה שלהם, הפשלתי שרוולים, התגברתי על הפוביה והכנתי מרק לתפארת מדינת ישראל (לדברי הטועמים, אני לא הצלחתי לטעום כלל וכלל).



המצרכים:
שמן זית
בצל גדול קצוץ
6 שיני שום כתושות
2 בצלים ירוקים קצוצים
עלי סלרי קצוצים דק
500 גרם אפונה ירוקה יבשה
תבלינים: מלח, פלפל, אבקת מרק עוף, כמון

להגשה
חופןעלי פטרוזליה קצוצים

אופן ההכנה:

לטגן את הבצל עד לשקיפות, כאשר מזהיב מוספים את השום ואת שאר הירקות, מערבים היטב, מוספים את התבלינים ושוב מערבבים היטב. 
מוסיפים את האפונה היבשה ומערבבים היטב, מוספים מים רותחים עד לכ-3/4 מתוכן הסיר, מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה.
מבשלים על אש קטנה כשעתיים (מידי פעם לבחוש את הסיר על מנת שהאפונה לא תידבק לתחתית).

אני באופן אישי טחנתי מעט את הסיר מאחר ואוהבים אצלי מרק קטיפתי אולם מי שפחות מתחבר יכול לוותר על תהליך זה ולהגיש את המרק סמיך .

מגישים עם מעט פיטרוזליה, לחם קלוי ובתאבון.



חברת 'מיה תעשיות מזון' מציעה סדרת קטניות לחורף הקרוב כמקור טוב לחלבונים, ויטמינים ומינרליים:
גריסי פנינה, חומוס, אפונה, שעועית מש, גריסים ועוד




איזה כיף שהגיע החורף! חברת 'מיה תעשיות מזון', מציעה לרגל העונה הקרה, סדרת קטניות כמקור טוב לחלבונים, ויטמינים ומינרלים, מתאימות לתבשילים בריאים ולחורף של קטניות טעים במיוחד, ביניהן: גריסי פנינה, חומוס, אפונה, שעועית מש, גריסים ועוד.

הקטניות הן מקור מצוין לחלבונים מהצומח וגם לפחמימות מורכבות ולסיבים, בנוסף מסייעות לאזן את רמות הסוכר בדם ועוזרות להפחתת רמות הכולסטרול. הקטניות מלאות בוויטמינים מקבוצת אשלגן, ברזל ובנוסף, במינרלים כמו אבץ, סידן ועוד. סדרת הקטניות של 'מיה תעשיות מזון' לחורף כוללת גם שעועית לבנה, שעועית אדומה, חומוס גדול, קינואה מעורבת, קינואה אדומה, קינואה שחורה, בורגול, לקט לחמין, לקט קטניות בריאות ועוד.

שעועית מש מהווה מקור מצוין לסידן ולברזל, מצוינת כתחליף בשר לצמחונים או טבעוניים, שכן, היא מכילה כמות גדולה של חלבון, ויטמינים מקבוצת B וסיבים תזונתיים. חומוס קטניה בעלת ערך תזונתי גבוה, המכילה כ- 20% חלבון, ויטמין C, B, סידן, מגנזיום ועוד. בשל ריכוז הברזל הגבוה, מומלצת גם לנשים בהריון ומניקות. גריסי פנינה מכילים סיבים תזונתיים, מינרליים: ברזל, מגנזיום, עוזרים להורדת רמת הסוכר בדם ותורמים לפעילות מערכת העיכול.

חברת 'מיה תעשיות מזון', מחברות המזון הישראליות הצומחות ביותר, מייצרת, אורזת ומשווקת מגוון רחב של למעלה מ-400 מוצרים (כ-850 פריטים), בשלל קטגוריות: מוצרי עזר לאפייה, קטניות, אורז ודגנים, תבלינים, פיצוחים, פירות יבשים, חטיפים, סוכריות וממתקים ועוד.

טווח מחירים לצרכן: החל מ- 4.90 ₪ ל-500 גר' ועד ל- 11.90 ₪ ל- 1 ק"ג

כשרות בדץ העדה החרדית ירושלים לימות השנה ומאושרים על ידי משרד הבריאות. כל מוצרי האפייה פרווה למעט ריבות החלב , מיוצרים ונארזים בסביבה חופשית מגלוטן. 

להשיג ברשתות השיווק והמזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה