יום חמישי, 11 בפברואר 2021

לחם כפרי מעולה שאתם חייבים להכין

לא אחת אני מספרת על אהבתי הגדולה ללחמים ומאפים, אבל הלחם הכי טעים שיש הינו הלחם שאנחנו אופים בבית. אין כמו ניחוח המאפה הטרי האופף את הבית , לזה תצרפו ממרח איכותי ואתם מסודרים. אמש כאשר קיבלתי משלוח של קמח כוסמין מבית תבואות ידעתי מיד מה יחכה לבני הבית הבוקר לארוחת הבוקר- לחם כפרי טרי, טעים וחמים. אני מגדלת כבר המון זמן גור שאור ומכינה ממנו מאפים חלומיים.


רכיבים: 
סטרטר: 
1 כוס (270 גרם) שאור 
1 כוס מים 
2 כוסות קמח לחם לבן 
2/3 כוס קמח כוסמין מבית תבואות

בצק: 
3 כוסות קמח כפרי 
2 כוסות קמח כוסמין מבית תבואות
4 כפיות מלח 
1 כף סוכר דמררה 
½ 1 כוס מים פושרים 

אופן הכנה: 
הכנת הסטרטר: לערבב את השאור בכלי שלו, להוציא ממנו לקערה כמות של כוס. (לשאור שנשאר בכלי להוסיף כוס קמח ו-¾ כוס מים, לערבב ולהשהות מחוץ למקרר עד שתתחדש התסיסה, כ-2-4 שעות. לאחר מכן, לכסות במכסה ולהחזיר למקרר). 
להוסיף את המים ושני סוגי הקמח וללוש במשך כ-7 דקות, עד שנוצר בצק רך וגמיש. להניח בקערה, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר 10-12 שעות. 

הכנת הלחם: לנפות לקערה נקיה את הקמחים , להוסיף את המלח והסוכר ולערבב. ליצור גומה בקמח, לשפוך אליה את הסטרטר שתפח ואת המים, לאחד את כל החומרים לבצק וללוש 2 דקות. לכסות את הבצק, להמתין 20 דקות ואז להמשיך ללוש עוד 10 דקות עד שהבצק חלק, גמיש ורך. 
לגלגל את הבצק בקערה משומנת קלות, לכסות בניילון נצמד ולהשהות בטמפרטורת החדר כ-4-5 שעות, עד שהבצק כמעט יכפיל את נפחו. 
להוציא את האוויר מהבצק שתפח, לחלק אותו ל-2 חלקים שווים ולעצב מכל חלק ככר עגולה מהודקת. להניח מגבות מטבח ב-2 סלסלות, לקמח אותן היטב ולהניח בתוכן את הבצק, כשהצד החלק כלפי מטה. לכסות בניילון או במגבת ולהשהות לתפיחה כ-3-4 שעות, עד שהככרות כמעט יכפילו את נפחן. 
לחמם תנור לחום גבוה 230° עם אבן אפיה בתוכו, ותבנית ריקה מונחת על קרקעיתו. להפוך את הככרות על מרדה, לחרוץ בסכין חדה מאוד 4 חריצים עמוקים בכל ככר ולהחליק אותן אל אבן האפיה הלוהטת בתנור. לשפוך כוס מים לתבנית הריקה שעל התחתית ליצירת אדים. אפשר להוסיף בתחילת האפיה כמה ריסוסים של מים אל חלל התנור ממרסס ידני, להגברת האדים. לאפות בחום זה כרבע שעה. להנמיך את החום ל-200° ולהמשיך לאפות עוד כ-40 דקות עד שהככרות יעשו שחומות, קלות במשקלן וקרומן מאוד נוקשה. 
להוציא מהתנור ולצנן על רשת. 

וזו הכיכר מוכנה לאפייה:



הערות: 
כמות: 2 ככרות 

אם השאור צעיר - כדאי להוסיף חצי עד כפית שמרים יבשים לקמח בשלב הכנת הבצק. 
זמני התפיחה יכולים להיות שונים מהרשום, בהתאם לבגרות השאור ולטמפרטורת החדר. 
לבצק ניתן להוסיף ככל העולה על דעתכם, החל משומשום, גרעיני חמניות, זיתים שחורים, עגבניות מיובשות ועוד ועוד...

לאחר האפייה:






חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה קמח כוסמין מלא אורגני להכנת מאפים ולחמים נפלאים.

לדברי הנטורופתית יערה כהן איכילוב, קמח כוסמין מלא, שנטחן מהגרעין בשלמותו, עשיר בערכים תזונתיים ובהם סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצה B, חלבון ומינרלים כברזל, סידן ואשלגן. לעומת החיטה הרגילה, הרכב ומבנה חלבון הגלוטן שבכוסמין מאפשר עיכול נוח יותר עבור מי שרגיש לגלוטן (אך הוא לא מתאים לחולי צליאק).

הקמח כשר פרווה בהשגחת הרבנות ובהשגחת הבד"ץ בעלז.

מחיר: 12.90 ש"ח לאריזה במשקל 500 גרם.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה