יום שבת, 6 בפברואר 2021

האדמה הטובה- תוצרת חקלאית מובחרת עד הבית

מי שעוקב באדיקות אחרי הבלוג שלי יודע שמאז פרוץ נגיף הקורונה לחיינו אני מעדיפה לבצע את הרכישות שלי מיצרניים וחקלאים מקומיים. מעדיפה לעשות זאת מהספה הביתית שלי ולהחשף כמה שפחות לאנשים בסופר ומנגד לקבל את הסחורה הטובה ביותר שיש לשדה/לכרם להציע בעבורי, במחירים נוחים ובאיכות ללא תחרות.

לאחרונה קיבלתי משלוח מפנק במיוחד מהאדמה הטובה - משק לגידול תבלינים וירקות אורגניים באדמת העמק כבר כשלושים שנה. צוות המקום מורכב מחבר'ה שכבר כשלושה דורות עובדים את האדמה ומוצאים את לחמם מהאדמה הטובה. עובדים מהזריחה ועד השקיעה, דואגים ואוהבים את האדמה והיא מנגד מעניקה להם את הירק האורגני לתפארת ובאיכות ללא תחרות. 


כפי שציינתי המחירים מאוד נוחים ויש להם המון מבצעים, אל תרימו גבה ותגידו לי שזה לא יכול להיות, הכנסו לדף ההזמנות שלהם ותבינו בעצמכם.  המשלוחים מתבצעים לפתח תקווה, גבעת שמואל, רמת השרון, פרדס חנה וחריש לפי ימי חלוקה מרוכזים ומסודרים. 





אז כאמור נכנסתי לאתר ההזמנות אשר מסודר לפי קטגוריות, נוח וקל למשתמש, ביצעתי את ההזמנה וכבר כעבור יומיים ביום ובשעה היעודיים המשלוח הגיע עד לפתח הבית. כלל הסחורה ארוזה בשקיות נייר וה-כ-ל כל כך טרי, רענן ונהדר שכבר בשעת הערב כאשר הגיע המשלוח התחשק לי להכנס למטבח ולהכין מטעמים.






















אני לא יודעת איך זה אצלכם אבל אצלי רשימת הקניות מתבססת על התפריט שאני מכינה מבעוד מועד לכל סופ"ש שמגיע. אני מאוד אוהבת שיש שפע של ירקות ופירות במקרר אך יחד עם זאת אוהבת להחליט מראש על בישולי השבת ולא ברגע האחרון כך שמגיעה מוכנה תמיד לכל משימה ומשימה. 

הפעם בחרתי להכין את הטבחה בסלק שלי והזמנתי עלי סלק - תקשיבו!! זו הייתה חבילה ענקית שמעולם לא רכשתי בשום סופר ואפילו לא אצל הירקן השכונתי. העלים היו כל כך רעננים, בשפע רב (בחיי בכמות של 2 חבילות שאני רוכשת באופן קבוע), הם היו פשוט מושלמים ויצא לי תבשיל מדהים.




המצרכים:
חבילת עלי מנגולד קצוצה
רבע כוס שמן
שום כתוש
בצל שלם קצוץ דק
קילו בשר צלעות או אוסבוקו
3-4 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות גדולות
1 כוס שעועית לבנה מושרית
תבלינים: מלח, פלפל, כמון, כורכום, אבקת מרק עוף.

אופן ההכנה:

ראשית מתחילים עם השמן הירוק:
מטגנים רבע כוס שמן עם עלי המנגולד הקצוצים כרבע שעה על אש נמוכה. השמן הופך לירוק והעלי מנגולד מקבלים גוון שחור, זה בסדר, מקררים היטב וטוחנים עם בלנדר מוט.

בסיר רחב מטגנים את הבשר עד לסגירה. מוציאים ומניחים בצד. באותו השמן מוספים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד להזהבה, מוסיפים את השום כתוש ומערבבים היטב, מוספים את התבלינים ומערבבים, מוספים כוס מים חמים ומערבבים היטב. מוסיפים את הבשר, את תפוחי האדמה והשעועית לבנה , מוסיפים את השמן הירוק (בשמן יש גם חתיכות של עלי המנגולד) ומוסיפים מים עד לכדי כיסוי הבשר. מביאים לרתיחה, מנמיכים ומבשלים על אש קטנה כשלוש שעות. מפזרים קצת כוסברה לקישוט ומגישים עם קוסקוס.

באופן אישי אני מכינה את זה ביום חמישי וביום שישי כשעתיים נוספות שמה על הפלטה מה שמעניק עוד יותר טעמים מושלמים.

אז חברים, אם גם אתם אוהבים ומעריכים איכות, זה המקום בעבורכם, הכנסו עוד היום לדף ההזמנות של האדמה הטובה בצעו את הזמנתכם וקבלו סחורה רעננה, טריה, איכותית וטעימה במיוחד עד הבית, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי. 

כמו כן ממליצה לכם  להצטרף לקבוצה הרלוונטית לכם:
 לקבוצת אם המושבות https://chat.whatsapp.com/GitQSsp8lnl2v6MyDsz1sL 
לקבוצת כפר גנים והדר גנים https://chat.whatsapp.com/DX5YVAun7k8A4hTlQ50mJO 
לקבוצה לשאר השכונות בפתח תקווה https://chat.whatsapp.com/DX5YVAun7k8A4hTlQ50mJO 

אגב, באם תרצו ניתן לפתוח נקודות חלוקה נוספות, ניתן לפנות ליעקב לתיאום 058-4435443

תגובה 1:

  1. תודה שרית,תמונות מדהימות ופרגון יוצא מהכלל🙏🙏

    השבמחק