יום שבת, 16 באפריל 2016

"תשע דלתות" - לפתוח דלת לעולמו של הילד



"תשע דלתות" - לפתוח דלת לעולמו של הילד




חופשת פסח כבר פה, יש לנו 2 אופציות, האחת שילדינו יצפו כל היום במסכים והשניה שילדינו יחכימו, ילמדו, ישחקו וישוחחו האחד עם השניה.

בדיוק השבוע רגע לפני חופשת פסח קיבלנו להתנסות אישית משחק מקסים , מאתגר ומיוחד מאוד, משחק שונה מכל מה שאנו מכירים- "תשע דלתות" הינו משחק קלפים חדש שנועד לסייע לפיתוח הקשר בין הורים לילדים. המשחק מאפשר להורים והילדים ליצור שיח פתוח וחיובי סביב נושאים רבים ומגוונים, וזאת בדרך משחקית וחווייתית.





אנחנו משתדלים אחת לשבוע לפחות לפנות ערב שהוא נטו שלנו, נטול ניידים, מסכים וחברים , ערב בו כל המשפחה יושבת סביב השולחן, אוכלת ארוחת ערב משפחתית, משוחחים על כל מה שעבר עלינו במהלך היום ואף בוחרים משחק משפחתי מאתגר, לרוב זהו מונופול, רמי קוביות ו/או פזלים קשים, הפעם בחרנו את המשחק המקסים והתאהבנו, הן הקטנים והן הגדולים.



אמש לאחר ארוחת הערב שלנו ילדינו ביקשו לשוב ולשחק במשחק, אופן השיתוף, הכנות, הנחישות, הפרגון יצרו ערב קסום במיוחד והמשחק קיבל ערכים אחרים שטרם הכרנו.

במסגרת המשחק, תשעה קלפי דלתות מונחים על גבי השולחן בצורת ריבוע (3x3). כל משתתף (ההורה/הילד) פותח בתורו דלת אחת, שמאחוריה מסתתרת שאלה. לאחר פתיחת הדלת וחשיפת השאלה, המשתתף נדרש לענות עליה בצורה כנה ומשתפת. במידה והמשתתף השני מאשר שהתשובה "מספקת" בעיניו, המשתתף שענה על השאלה מניח קלף מפתח בצבע שלו על גבי הדלת שנפתחה. לאחר מכן עובר התור למשתתף השני, שחוזר על אותו התהליך. הראשון מבין המשתתפים שמגיע לרצף של שלושה מפתחות בצבע שלו (בדומה למשחק איקס-עיגול) הוא המנצח.


סודו של המשחק טמון בחיבור בין התוכן הרגשי (השאלות שמאחורי הדלתות) לבין השימוש בפורמט המוכר והאהוב של האיקס-עיגול, אשר מניע ומעודד את הילדים להשיב לשאלות בצורה הפתוחה והמלאה ביותר, על מנת להשיג רצף של שלוש מפתחות ולנצח. 


קופסת המשחק מכילה 126 קלפים של דלתות שמאחורי כל אחת מהן שאלות (או משימות) הנוגעות בתחושות, מחשבות ורגשות. כל תשובה פותחת צוהר וערוץ תקשורת מעניין לשחקן שמולך. לכן, המשחק מעניק הזדמנות מצוינת להורים להכיר טוב יותר את ילדיהם. שאלות לדוגמה: "מה הופך לדעתך אדם לחבר אמיתי?", "ספרו על חלום משונה שחלמתם", "ציירו דבר אחד שמפחיד אתכם", "חישבו על המצאה אחת שתהיה בעתיד וספרו מה היא עושה", "מה מצחיק אתכם?", "לאיזה רגע בחיים היית רוצה לחזור?", ועוד. 

ריבוי קלפי הדלתות (שבהן השאלות) מאפשר לשחק במשחק פעמים רבות, ובגיוון רב. המשחק מומלץ להורים וילדיהם, אך מתאים גם לפעילויות רבות אחרות: משחקי חברה, אירועים, פעילות גיבוש בעבודה, ועוד. אופי המשחק והתשובות משתנים בהתאם לשחקנים ולגילאי המשתתפים. ניתן גם להשתמש במשחק לעבודה עם קבוצות (כאשר בכל קבוצה מספר ילדים). 

המשחק פותח על ידי ערן הדומי, עו"ס קליני ופסיכותרפיסט, המתמחה בטיפול, הדרכות וסדנאות עם הורים וילדים בכל הגילאים, מרצה בביה"ס המרכזי לעובדים סוציאליים בנושא טיפול בילדים, ולשעבר קב"ן יחידה 8200 במילואים. 

ערן הדומי הוא מייסד חברת IGS (Innovative Games Studio), המפתחת משחקים להורים וילדים. בחברה מאמינים כי (מתוך חזון החברה): "משחק הינו תמיד הזדמנות למפגש. מפגש בין אנשים, בין חברים, בין בני משפחה. משחק הוא מרחב בו מתאפשר לנו להיות אנו-עצמנו, משוחררים מהתפקידים הרגילים שלנו. משחק הוא ההזדמנות שלנו להחזיר לעצמנו מעט מהחופש שהיה לנו פעם. ועל כן שמנו לנו כמטרה לפתח דור חדש של משחקים, המאפשר לכולנו להיפגש בגובה העיניים, להחזיר את חווית המפגש של פעם, ולהביא אותה אל המשחקים של המחר".



"תשע דלתות" של חברת IGS 

מתאים לגילאים: 5-99.

המחיר: 90 ₪. 

ניתן לרכוש בסטימצקי ובצומת ספרים. 

ניתן לרכוש באתר: www.igs9doors.com

הרכישה באתר מלווה בדמי משלוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה