יום שלישי, 8 באוגוסט 2017

הכל בראש- כלים פסיכולוגים לירידה במשקל

עם יד על הלב כמה דיאטות עשיתם בחייכם? על עצמי אני יכולה להעיד כי במהלך השנים השלתי ממשקלי אין ספור קילוגרמים ואף החזרתי את רובם (ואף עם תוספת), לא אחת שמעתי ואף הצהרתי כי הכל בראש אולם לצערי אצלי מישהו כנראה משחק שם בחוטים כי היצר הרע גובר על הטוב ולאחר תקופה מה אני חוזרת לסורי.

לאחרונה שמעתי על חן הראל אשר משיקה טיפול ממוקד המעניק כלים פסיכולוגים לירידה במשקל- בקבוצות או בטיפול פרטני בכל הארץ- הכל בראש.

במהלך הטיפול מקבלים טיפול פסיכולוגי קצר וממוקד שמכוון ליצור שינוי בראש, בדפוסי החשיבה ובהרגלים- כי אם להודות באמת אנו יודעים בדיוק מה אנו צריכים לאכול , כמה ומתי.

כאן למדים כלים להתמודד עם אכילה רגשית, למה אנו לא מצליחים לעמוד בפני הפיתויים, למה אנו לא מצליחים לשלוט בדחף לאוכל, למה הכל אוטומט אצלינו, למה אנו חסרי מוטיבציה ועוד...

הדבר שכולנו צריכים להבין לפני תהליך ירידה במשקל זהו שלקבל רק תפריט דיאטה זה בעצם לטפל בסימפטום ולא בבעיה האמיתית הלוא אם נודע באמת במידה וזה אכן היה כך כולנו היינו רזים לנצח.



אז מה הבעיה?

האם הייתם בדיאטה והרגשתם שאתם סובלים? מסכנים? שאתם בעונש? שאתם קורבן? שנורא בא לכם לאכול אוכל טעים ומהנה אבל אסור?

שום דיאטה לעולם לא תצליח לאורך זמן אם מחשבות מהסוג הזה עוברות לכם בראש, אם אתם מרגישים שאתם סובלים, מסכנים, שאסור לכם לאכול אוכל שאתם אוהבים ובגדול אתם רק רוצים לגמור עם התפריט הזה כבר.

האם אתם אוכלים כי משעמם לכם ואתם מחפשים תעסוקה?

האם אתם אוכלים כי אתם עייפים וצריכים קצת סוכר שיעיר אתכם?

האם אתם אוכלים כי עבר עליכם יום קשה ואתם צריכים קצת נחמה?

שום דיאטה לעולם לא תצליח לאורך זמן אם תפנו לאוכל בכל פעם שתחושו אי נוחות פיזית או רגשית.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי מטפל בדפוסי החשיבה שמובילים אתכם לאכילת יתר, באמונות ובתפיסות שלכם על אוכל. בטיפול משנים את הגישה כלפי האוכל, זו שהובילה אותנו לעלייה במשקל מלכתחילה.

בטיפול אנחנו מנתקים את הקשרים שנוצרו בין אוכל ובין צרכים שאינם רעב, כמו פיצוי ונחמה.

אנחנו יוצרים הרמוניה בין דפוסי החשיבה ובין ההתנהגות הרצויה כך שתוכלו לשמור על תפריט תזונה מאוזן לאורך זמן בלי לחוש בקונפליקט תמידי מול האוכל, בלי לחוש שאתם סובלים, מסכנים, קורבן בעונש, ובלי לפנות לאוכל כדי לחפש נחמה ועידוד.

התהליך נותן כלים פרקטיים, יישימים ופשוטים כדי ליצור שינוי אמיתי שמחזיק לאורך שנים.







תגובה 1:

  1. אני פסיכולוג קליני, נשיא עמותה ללא רווחים בשם: "נתינה מהלב" חיברתי אתר בשם: "התמודדות עם מתחים, חרדות, כאבים ומחלות" בו מצוי פרק בשם " הרזיה בהרפיה" וכן בפרק הגדול בשם: "הקלטות: התמודדות עם בעיות גופניות" מצויות שתי הקלטות הרפיה: "הרזיה בהרפיה 1" ו"הרזיה בהרפיה 2". מומלץ שתמליצי לכל מטופליך לקרא בעיון את הפרק ולהאזין כל יום לאחת משתי הקלטות הרזיה בהרפיה. אודה אם תשתפי אותי אם עשית זאת וכן תגובת המטופלים שלך, כל טוב, ד"ר ברוך אליצור

    השבמחק